Motorna ulja
Re: Motorna ulja
Hvala na pitanju, koje je godište taj 318d, koliko kW?
Suština priče je da ukoliko ima DPF onda mu obavezno sleduju ulja po normi BMW LL-04, ukoliko ga nema onda može i po BMW LL-01 kao i po LL-04. Ukoliko je sasvim nov motor, tipa u poslednjih dve/tri godine, morao bih ipak da detaljnije proverim podatke (tj. sledovanje tom motoru)
Castrol bih na našem tržištu izbegao zbog nepostojanja ovlašćenog/generalnog uvoznika. Za BMW ulje po laboratorijskim analizama sa ruskog tržišta - to je odlično ulje. Sad, da li je to BMW ulje isto i na našem tržištu - ne znam (tj. ne bih se kladio).
BMW nije auto koji se mazi, pa ni litar ulja na 3000 km ne mora da bude neuobičajeno ukoliko se mašina forsira. Da je moja, razmislio bih o nekoj 5W-40ici ili 5W-30ici (ili 0W-30ici) po normi LL-04 (koja je po pravilu uparena sa normom ACEA C3).
Konkretno - sledeća izmena sa Nisotec Autoline Sint 5W-30, a to isto može da se i dosipa u motor sa postojećim bmw uljem kad ga već toliko troši.
Ukoliko se želi viši kvalitet od standardnog, recimo da bi sledeći ravenol bio dobar izbor.
https://www.ravenol.de/en/products/usag ... 5w-30.html
Tek ako bih sa takvim 5W-30icama konstatovao neprihvatljivu potrošnju ulja - onda bih razmislio o nekoj 5W-40ici ili 0W-40ici,
recimo ovako nešto
http://motul.speclube.com/wp-content/up ... 0_(GB).pdf
***
Ako nema dpf, dakle nešto starijeg godišta iz prošle decenije - znači da mogu da mu sleduju ulja po BMW LL-01 koja je kao norma uparena sa ACEA A3/B4. Takvih ima gomile, a mislim da bi odličan izbor bio npr. ovo Yacco iz Galaxie serije (iako mi i nije navedeno BMW LL-01).
https://www.ravenol.de/en/products/usag ... 5w-30.html
Standardno onda može bilo koja 5W-40ica, mada bih ja lično onda (jer nema dpf) verovatno izabrao famovo Fenix Premium 5W-40 ili 5W-30 (ali mu gotovo to isto dođu i nisotecove pomenute varijante). Inače je sasvim odgovarajuće da se sipaju i ova gore ulja po LL-04.
Suština priče je da ukoliko ima DPF onda mu obavezno sleduju ulja po normi BMW LL-04, ukoliko ga nema onda može i po BMW LL-01 kao i po LL-04. Ukoliko je sasvim nov motor, tipa u poslednjih dve/tri godine, morao bih ipak da detaljnije proverim podatke (tj. sledovanje tom motoru)
Castrol bih na našem tržištu izbegao zbog nepostojanja ovlašćenog/generalnog uvoznika. Za BMW ulje po laboratorijskim analizama sa ruskog tržišta - to je odlično ulje. Sad, da li je to BMW ulje isto i na našem tržištu - ne znam (tj. ne bih se kladio).
BMW nije auto koji se mazi, pa ni litar ulja na 3000 km ne mora da bude neuobičajeno ukoliko se mašina forsira. Da je moja, razmislio bih o nekoj 5W-40ici ili 5W-30ici (ili 0W-30ici) po normi LL-04 (koja je po pravilu uparena sa normom ACEA C3).
Konkretno - sledeća izmena sa Nisotec Autoline Sint 5W-30, a to isto može da se i dosipa u motor sa postojećim bmw uljem kad ga već toliko troši.
Ukoliko se želi viši kvalitet od standardnog, recimo da bi sledeći ravenol bio dobar izbor.
https://www.ravenol.de/en/products/usag ... 5w-30.html
Tek ako bih sa takvim 5W-30icama konstatovao neprihvatljivu potrošnju ulja - onda bih razmislio o nekoj 5W-40ici ili 0W-40ici,
recimo ovako nešto
http://motul.speclube.com/wp-content/up ... 0_(GB).pdf
***
Ako nema dpf, dakle nešto starijeg godišta iz prošle decenije - znači da mogu da mu sleduju ulja po BMW LL-01 koja je kao norma uparena sa ACEA A3/B4. Takvih ima gomile, a mislim da bi odličan izbor bio npr. ovo Yacco iz Galaxie serije (iako mi i nije navedeno BMW LL-01).
https://www.ravenol.de/en/products/usag ... 5w-30.html
Standardno onda može bilo koja 5W-40ica, mada bih ja lično onda (jer nema dpf) verovatno izabrao famovo Fenix Premium 5W-40 ili 5W-30 (ali mu gotovo to isto dođu i nisotecove pomenute varijante). Inače je sasvim odgovarajuće da se sipaju i ova gore ulja po LL-04.
Re: Motorna ulja
BMW je iz 2015e godine, znaci famozni n47 motor. 143ks. Sta znam, pre njega sam vozio 316d od 115ks, takodje n47, ali on nije trosio grama ulja na 20.000km na koliko se radi servis. Generalno, 90% vremena je auto na otvorenom putu, ne forsira se nista preterano. Vozi se 10-20% preko ogranicenja i to je to. Meni nekako deluje previse 1l ulja na 2-3000km. Pa to mu dodje skoro 10l izmedju dva intervala servisa. Sipao sam isto ulje u oba auta, to bmw ulje. Probacu sa ovim sto ste mi preporucili, pa da vidimo sta se desava.
U kojim prodavnicama mogu kupiti ovaj Ravenol?
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
U kojim prodavnicama mogu kupiti ovaj Ravenol?
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Re: Motorna ulja
Dakle ovo http://dropspec.co.za/N47_Detailed.pdf
Koliko vidim, tu ide 5.2 L ulja, razlika između max i min je 1 L po meraču, a ima zanimljivo elektronsko merenje nivoa, strana 105.
Ravenol nisam viđao po prodavnicama, naručuje se od uvoznika, slično je i sa Yacco.
https://www.ravenol.rs/kontakt
https://www.yacco.rs/ulja.html
Iz cele priče, verovatno bih prvo probao nisotecov autoline sint 5w-30, ako troši identično više ulja, onda 5W-40 varijanta pa da vidimo. Ukoliko se uspostavi isto, onda povratak na 5W-30 varijantu.
Btw, motori troše ulje po dizajnu, pa ako podrazumevaš da za 20,000 km nije potrošeno da minimuma, nego je potrošeno manje to je moguće - ali da se uopšte ne potroši ulje to na žalost nije moguće. Ulje je i ispraljivo, pa čak i da se kojim slučajem ne sagoreva (kao što se sagoreva) i tako ga opet bude manje od količine koja je ulivena. Sad, druga je priča to što se u karteru ne nalazi samo ulje koje je u njega uliveno, a i to što visoki obrtaji favorizuju potrošnju ulja.
Osim toga, dva identična motora mogu imati različitu potrošnju ulja u zavisnosti od toga kako su razrađivani. Kako god, potrošnja ulja je sasvim varijabilna stvar zavisna od gomile faktora.
Srećno
P.S.
Sa američkog tržišta:
BMW outlines such consumption as part of its manufacturer specifications. You can even purchase a traveling case for oil, to affix in the car’s trunk.
“Oil consumption is normal on all engines,” BMW spokesman Hector Arellano-Belloc said in an e-mailed statement. “BMW vehicles have long intervals between oil changes (10,000 miles). BMW engines (excluding the BMW M) may consume up to one quart of engine oil per 750 miles under certain driving conditions.” He added that BMW’s M performance models may consume even more oil than that.
Koliko vidim, tu ide 5.2 L ulja, razlika između max i min je 1 L po meraču, a ima zanimljivo elektronsko merenje nivoa, strana 105.
Ravenol nisam viđao po prodavnicama, naručuje se od uvoznika, slično je i sa Yacco.
https://www.ravenol.rs/kontakt
https://www.yacco.rs/ulja.html
Iz cele priče, verovatno bih prvo probao nisotecov autoline sint 5w-30, ako troši identično više ulja, onda 5W-40 varijanta pa da vidimo. Ukoliko se uspostavi isto, onda povratak na 5W-30 varijantu.
Btw, motori troše ulje po dizajnu, pa ako podrazumevaš da za 20,000 km nije potrošeno da minimuma, nego je potrošeno manje to je moguće - ali da se uopšte ne potroši ulje to na žalost nije moguće. Ulje je i ispraljivo, pa čak i da se kojim slučajem ne sagoreva (kao što se sagoreva) i tako ga opet bude manje od količine koja je ulivena. Sad, druga je priča to što se u karteru ne nalazi samo ulje koje je u njega uliveno, a i to što visoki obrtaji favorizuju potrošnju ulja.
Osim toga, dva identična motora mogu imati različitu potrošnju ulja u zavisnosti od toga kako su razrađivani. Kako god, potrošnja ulja je sasvim varijabilna stvar zavisna od gomile faktora.
Srećno
P.S.
Sa američkog tržišta:
BMW outlines such consumption as part of its manufacturer specifications. You can even purchase a traveling case for oil, to affix in the car’s trunk.
“Oil consumption is normal on all engines,” BMW spokesman Hector Arellano-Belloc said in an e-mailed statement. “BMW vehicles have long intervals between oil changes (10,000 miles). BMW engines (excluding the BMW M) may consume up to one quart of engine oil per 750 miles under certain driving conditions.” He added that BMW’s M performance models may consume even more oil than that.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Sto se tice recikliranja ulja jel to radi neko u Srbiji, da pravi bazno ulje od rabljenog ili kako vec? Jel se recikliraju sva i sintetika i mineralna?
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Motorna ulja
Ranije radila Rafinerija Beograd, pa prestala da radi uopšte. Posle ne znam šta je bilo, da ne googlam sad.
Re: Motorna ulja
Prema informacijama na sajtu RNB, oni to rade.
Međutim, suština priče je da bi se to radilo mora da se ima dozvola izdata od ministarstva zaštite živodne sredine, sa obzirom da su korišćena maziva klasifikovana tj. jesu opasan otpad. Naravno, onaj koji ima nameru da privremeno skladišti ili transportuje takođe mora imati dozvolu za te namene. Tzv. integralna dozvola podrazumeva dozvolu za sve tri aktivnosti tj. privremeno skladištenje, transport i tretman (tj. reciklažu odnosno rerafinaciju), što bi po pravilu trebale da imaju bar rafinerija u Pančevu i Novom Sadu.
Izvan toga je sve manje/više van zakona.
Pošto smo u poslednjim komentarima pomenuli Valvoline - on je u svetskim razmerama jedan od najvećih proizvođača maziva od recikliranih ulja, i mislim da je i po Evropi imao svojevremeno dosta razgranatu mrežu sakupljanja upotrebljenih/otpadnih ulja. Nisam baš pratio poslednjih godina ali je vrlo moguće da bar na američkom tržištu sakuplja/prerađuje značajne količine.
Cela valvolajnova serija ulja NextGen je izrađena od recikliranih ulja
https://www.valvoline.com/about-us/faq/ ... -oil-myths
-
- Banned
- Postovi: 11255
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Motorna ulja
U ovlascenom mi za servis nude 5w40 iako mi ljudi kazu da bi trebalo da sipam 5w30, to kaze i jedan majstor. Onda sam ja trazio 5w30 i oni mi ponudili neko LL3 ulje koje kosta 3000 dinara skuplje. To je Long Life. Servisi su mi na 15k ili godinu dana.
Da li vredi tih para i sta da sipam?
@DS9
Da li vredi tih para i sta da sipam?
@DS9
Re: Motorna ulja
Obicno je 5w30, skuplje ulje od 5w40. Ja bih pogledao Eneos konfigurator za alternativne preporuke viskoznosti...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
-
- Banned
- Postovi: 11255
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Motorna ulja
Matori, ne mogu da biram, ovlasceni servis, i ispod haube imam nalepnicu Castrol.
Re: Motorna ulja
Ja sam razumeo da mozes da biras, da ti nude sdve opcije, a ako te kopka da li je 5w40 za tvoj motor, pogledaj eneos oil selector, to je korosna applikacija da vidis sta pase za motor...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Motorna ulja
Za 15k mislim da je potpuno svejedno.
LL je za varijabilni interval i to meni sipaju, iako ne fiksan. Skupo je ko tri đavola, 0w20.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
LL je za varijabilni interval i to meni sipaju, iako ne fiksan. Skupo je ko tri đavola, 0w20.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
- Banned
- Postovi: 11255
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Motorna ulja
Ne kopka me jer oni sipaju, Porsche jebiga, znaju valjda koje ulje ide. Idu oba jer oba pokrivaju 502.00 standard.
Prvi put su mi uvalili 0w30 koje je nesto bilo jezivo skupo. Drugi put u NS 5w40. Ali onda cujem da bi bilo najbolje 5w30.
Nidzo,sta znaci varijabilni interval?
Re: Motorna ulja
Auto računa sam kad je potreban servis, a maksimum 24m ili 30.000km.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
Re: Motorna ulja
Koliko vidim u korisničkoj knjižici na engleskom jeziku za leon sa seatovog sajta, stoji na 336. strani sledeće,
Petrol engines: standard VW 504 00,VW 502 00, VW 508 00, ACEA C3 orAPI SN
što znači da je odgovarajuće i npr. 5W-40 koje ima odobrenje po VW 502, ili npr. po ACEA C3.
Druga je sasvim priča da li je za nekog (pri njegovim uslovima eksploatacije dotičnog vozila) bolji izbor ulje iz gradacije 5W-40 po 502 ili 5W-30 po 504. Seat inače u pomenutom dokumentu i ne navodi preporučene gradacije već samo norme.
Jedina specifična napomena je ova koja se tiče favorizovanja 0W-20 ulja po 508, ali nisam siguran da ona stoji za Leon iz 2017, jer ja čitam korisničku iz 2019.
Using engine oil that is compliant with the VW504 00 standard instead of VW 508 00could increase consumption and the vehicle’sCO2 emissions.
***
Suština priče - zvanično može i 5W-40, ako je po 502 (ukoliko se ta norma pominje u korisničkoj knjižici tog leona iz 2017.). Nezvanično, majstor je verovatno u pravu da bi pre izabrao 5W-30 koje zadovoljava neku od pomentih normi /tj. ACEA C3+504/507), imajući u vidu godište motora i osobine ulja.
Petrol engines: standard VW 504 00,VW 502 00, VW 508 00, ACEA C3 orAPI SN
što znači da je odgovarajuće i npr. 5W-40 koje ima odobrenje po VW 502, ili npr. po ACEA C3.
Druga je sasvim priča da li je za nekog (pri njegovim uslovima eksploatacije dotičnog vozila) bolji izbor ulje iz gradacije 5W-40 po 502 ili 5W-30 po 504. Seat inače u pomenutom dokumentu i ne navodi preporučene gradacije već samo norme.
Jedina specifična napomena je ova koja se tiče favorizovanja 0W-20 ulja po 508, ali nisam siguran da ona stoji za Leon iz 2017, jer ja čitam korisničku iz 2019.
Using engine oil that is compliant with the VW504 00 standard instead of VW 508 00could increase consumption and the vehicle’sCO2 emissions.
***
Suština priče - zvanično može i 5W-40, ako je po 502 (ukoliko se ta norma pominje u korisničkoj knjižici tog leona iz 2017.). Nezvanično, majstor je verovatno u pravu da bi pre izabrao 5W-30 koje zadovoljava neku od pomentih normi /tj. ACEA C3+504/507), imajući u vidu godište motora i osobine ulja.
-
- Banned
- Postovi: 11255
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Motorna ulja
Na sajtu Castrola kao i na sajtu Seata se preporocuje bas 5e30 ll3. Servisni ssvetnik mi kaze da ono pokriva i 502.00 medjutim ja nigde ne mogu da pronadjem tu info.