Da li vredi kupiti VW Polo 1.4 TDI 51kw 2006

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
stanis
Postovi: 24
Pridružio se: 22 Jun 2015, 18:32

Re: Da li vredi kupiti VW Polo 1.4 TDI 51kw 2006

Post od stanis » 30 Nov 2019, 20:32

Evo da se vratim na temu, smatram da je kupovina tog pola iracionalna i da je mnogo bolja kupovina nekog novijeg benzinca manje kubikaze.Razlog je nerealna kilometraza od 146000 km za 13 godina eksloatacije i da je u pitanju dotrajalo dizel vozilo i sve to u jeku najave o uvodjenja kontrole izduvnih gasova prilikom tehnickog pregleda i rigoroznih kontrola saobracajne policije koja je u postupku nabavke mobilnih uredjaja za analizu krutih cestica u izduvnim gasovima-takozvanih opacimetara- koja je u nacrtu sporazuma i uskladjivanju regulativa sa evropskom unijom u poglavlju 27 o zastiti zivotne sredine.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7975
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Da li vredi kupiti VW Polo 1.4 TDI 51kw 2006

Post od OMP » 30 Nov 2019, 21:41

Po toj tvojoj prici ispada da 90% ljudi koji voze dizele stare 12-13-15 god, od kojih 70% ima km preko 200k , nece moci da prodje tehnicki ili ce najebavati kad ih policija zaustavi bez obzira sto imaju katove i dpf-ove, znaci svi ce morati sa uniste svoja vozila jer nema drugog izbora?

stanis
Postovi: 24
Pridružio se: 22 Jun 2015, 18:32

Re: Da li vredi kupiti VW Polo 1.4 TDI 51kw 2006

Post od stanis » 30 Nov 2019, 22:48

Pa bice vrlo dramaticno, dovoljno je da te neko zaustavi i da pocne da ti tumaci zakon i pravilnike pa da ti zagorca i ovako mucan zivot, cak i da te ne kazni vec samo opomene ili zapreti dovoljno je neprijatno.To se isto odnosi i na tehnicki pregled, meni je treuma kad svane dan za tehnicki na kome ja moram tamo nekome da se izvinjavam i podilazim i da ga podmicujem da mi registruje kola, mislim da nije vredno toga, a toga ce biti...

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Da li vredi kupiti VW Polo 1.4 TDI 51kw 2006

Post od ljubitelj » 30 Nov 2019, 23:49

Ne moze niko bez osnovanog razloga da te zaustavi, a kamoli ima bilo sta da tumaci pravno zakone pravilnike i slicno.
Bilo kakva pretnja sluzbenih lica je nedozvoljena radnja, nasilje.
Cim je auto registrovan i ima legalne tablice/nalepnicu on je tehnicki ispravan 12 meseci i nema sta dalje tu da se tumaci.

Druga je stvar sto je nasledje ovde takvo da se ljudi boje da traze svoja prava i prihvataju da budu tretirani kao stoka za bilo sta i bilo gde od bilo kakve uniforme.

Uopste nije problem da ispravan sto ce reci odrzavan auto sa 300,000km sa lakocom prodje tehnicki pregled, izduvnih gasova pa makar bio i 25godina star i Euro 2.

Redovno mi na tehnickom proveravaju gasove godinama unazad i nikada nikakvih problema, uvek je stanje daleko unutar zakonskih normi. ALi ja imam i vozim ispravne aute a kda treba uradim popravku na vreme.

Zadnji tehnicki je bas bio dizel, 15 godina, 200,000km uvezen iz Nemacke sa zelenom plaketomi stanje ocitano na merenju je bilo 0,14 jedinica dimnosti.
U prevodu sagorevanje korektno i u okviru zadatih normi.

stanis
Postovi: 24
Pridružio se: 22 Jun 2015, 18:32

Re: Da li vredi kupiti VW Polo 1.4 TDI 51kw 2006

Post od stanis » 01 Dec 2019, 00:27

Ja zivim u Srbiji 50 godina i znam da moze da te zaustavi radi kontrole i da ti trazi kao sluzbeno lice sve ono sto je u domenu saobracajne policije a cesto i vise od toga.I znam da Ima ljudi koji vole da teraju mak na konac i koje prepirka sa njima zabavlja ili ih ispunjava ali ja nisam jedan od njih,
Sto se tice tehnicke ispravnosti nije to samo pitanje izduvnih gasova i motora.Tehnicki pregledi su se dali u nabavke opreme za detaljan pregled po evropskim standardima (po uredbi od 05. jula 2021, ce ih imati svi koji se bave tim poslom- za koj dan to ce biti sledece godine), tu spadaju vibro dizalice, prese za noznu pedalu sa senzorima, razni sofisticirani analizatori izduvnih gasova, meraci/testeri svetlosnih grupa ..itd.
Pa ti gurne dijagnostiku u OBD da iscita greske...
Bice tesko (kao sto je to i u razvijenim zemljama) preci tehnicki sa kolima starim 15 godina, tesko i veoma skupo,Nisu blesave svabe pa da nama prodaju dobra kola koja mogu tamo da se registruju, to su posebne stipse sto ih nema nigde...
Ja ne kazem da ovde nema dobrih starijih automobila koji su tehnicki ispravni, ali to je na prste da nabrojis.
Automobil ima svoj radni vek i posle toga cena odrzavanja nije vise rentabilna jer prevazilazi vrednost vozila i cenu eksploatacije, iz tog razloga fabrike proizvode nova kola a ljudi ih kupuju.
Postoje i ljubitelji oldtajmera ali to je neka druga prica.
Sta ce da rade ljudi sa starijim automobilima kojih ima 90%...nemam pojma.

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Da li vredi kupiti VW Polo 1.4 TDI 51kw 2006

Post od ljubitelj » 01 Dec 2019, 08:19

Ovde je prica bila o euro 3 i izduvnim gasovima, nista drugo nije pominjano a svakako da ispravnom autu nije problem da prodje ni na zapaddu ni ovde kompletan tehnicki pregled svih sklopova.
Prosecan auto star 15godina sasvim lako prolazi tehnicki bilo gde u Evropi, jos uvek se masovno i voze.
Da, rastu troskovi nakon isteka ocekivanog radnog veka koji u Evropi odavno dostize 25 godina, kada su potrebne prve krupnije reparacije van predvidjenog odrzavanja.

U Nemackoj TUV tehnicki pregledi evidentiraju na strogom tehnickom pregledu svega tek 6-14% vozila starijih od 15godina sa nekom primedbom, Lako se proveri bas tacan podatak ako je uopste bitno ici u prebrojavanje.

Tih 90% navodno neispravnih automobila kod nas je tesko preterivanje. Puno auta koji se kod nas uvoze su upravo oni koji su regularno bili registrovani neposredno pre uvoza.
Odavno se ne uvoze auti sa otpada, to ovde niko ne bi ni uzeo a niti bi proslo AMSS homologaciju. Jednostavno ne ispalti se uvozniku da kupuje krs jer je ponuda vrlo velika.

Cela ova halabuka kod nas je zapravo interesne grupe koja uvozi nove automobile jer ne mogu vise da reeksportuju kako hoce u okolne zemlje, a apetiti za novcem su im porasli.

I opet, papirnata Euro norma pri uvozu uopste ne pokazuje stanje jednog primerka vozila i koliko zagadjuje u gramima ukupno, to je tek jedna birokratska zavrzlama za otimanje para.

Histerija sada je vise kampanja i galama lobija a vrlo malo ima veze sa stvarnim opstim zagadjenjem, sa brigom za ekologiju, sa brigom o bezbednosti, uopste sa brigom o dobrobiti gradjana ili stanju voznog parka generalno.

Svakako da jeste potrebno urediti i konstrolisati tehnicko stanje i izduvne gasove auta ali je ovo sa selektivnim zabranama potpuno pogresan metod i jos pogresnije vreme. Uvoz Euro 3 sam od sebe prirodno opada jer se manje isplati trgovcima usled pratecih fiksnih troskova a sto jasno pokazuju i zvanicne statistike.

Resava se kao sporedna i mali problem a glavni i veliki problem zagadjenja (citati ugalj- EPS i javni prevoz- euro 0) se zanemaruje i gura pod tepih.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7975
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Da li vredi kupiti VW Polo 1.4 TDI 51kw 2006

Post od OMP » 01 Dec 2019, 08:28

pa nista onda prema prici stanis-a nam preostaje ili da svi parkiramo svoja vozila ili damo na otpad pa da kupimo nova, jer po ovoj prici definitivno 80% ako ne i 90% automobila u srbiji nece moci da prodje tehnicki pregled :)

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Da li vredi kupiti VW Polo 1.4 TDI 51kw 2006

Post od ljubitelj » 01 Dec 2019, 08:54

I prestace da funkcionisu javne sluzbe, hitne sluzbe, prevoz... jer ni oni ne zadovoljavaju po toj prici :)

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Da li vredi kupiti VW Polo 1.4 TDI 51kw 2006

Post od Ivan » 01 Dec 2019, 09:41

Ovo sa ocitavanjem OBDa je smesno :kezo: :rofl:

Ocitavanje OBDa u zavisnosti od auta moze solidno dugo da traje, kao i povezivanje dijagnostike sa autom, morao bi imati gomilu dijagnostika za sve marke.

A onda lagano se sve greske mogu pogasiti i trajno kod elektricara da se ne vidi na dijagnostici.

Ako jos poostre tehnicke bice dobro ljudima sto imaju dobar auto, vredece vise i lakse ce ih prodati kada dodje vreme.
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Nestado
Postovi: 749
Pridružio se: 20 Avg 2015, 13:00

Re: Da li vredi kupiti VW Polo 1.4 TDI 51kw 2006

Post od Nestado » 01 Dec 2019, 11:42

Moja komsika u selu kad zalozi centralno, pa to smrdi kao cizme da gore unutra. To ne moze napolju da se dise, treba bukvalno maska. Ne razumem te zabrane uopste, jer mislim da svako gorivo ima svoju svrhu. Ne mozes kamion da vozis na benzin, autobus, radne masine itd. Mora da postoji i da se koristi dizel. Drugo razlika izmedju Euro 3 i Euro 4 nije mala uopste, trece zasto bi neko odmah menjao auto zbog neke zabrane. Kupis sebi npr Pasata najnovijeg sa DPF, AdBlue, pa on ne zagadjuje nista. Kako ljudima da zabranis nesto da voze kad prosecna starost automobila juzne Srbije je 18-19 godina. Ljudi nemaju para do poprave to sto imaju a kamo li da kupe nesto novo ili novije. A auto realno nije nikakav luksuz. Pogotovo za ljude koji zive daleko od grada.
Ja nisam za zabranu dizela, niti bilo kojeg goriva, ja jesam za ispravna auta. Koliko-toliko, ne moze auto 15 godina da bude kao nov. Sem na oglasu. N0V :rofl:

stanis
Postovi: 24
Pridružio se: 22 Jun 2015, 18:32

Re: Da li vredi kupiti VW Polo 1.4 TDI 51kw 2006

Post od stanis » 01 Dec 2019, 12:04

Svi ste vi u pravu, tacno je to sve ali postoji i druga strana koja drzi stap u ruci i trudi se da bude dobar poslusnik onima koji nas sve vreme izdrzavaju (bogati zapad),Setite se paljenja automobila kada su prosle godine poostrili kriterijume na tehnickim pregledima, ne secam se da je bilo javnih protesta ili nekih vecih talasanja, Ovde je narod vrlo amorfan i letargican i brzo se pomiri sa sudbinom i navikne na novonastalu situaciju, a na stranu sto gro automobila u nasoj zemlji stoji parkirana ispred zgrade i koristi se toliko malo da bi vecina mogla komotno da ide peske ili gradskim prevozom, ako uopste ima potrebu negde da ide...

Evo ovde se vidi kompletan tehnicki pregled u italiji:

Mozete da vidite kako nabode OBD preko koga proverava ispravnost lambda sonde, prisutnih gresaka, temperaturu ulja, vidi se i presometar papuca koji se postavlja na desnu nogu kojom se koci i na rucnu kocnicu...itd.
Na kraju kompletan zapisnik salje ministarstvu saobracaja.Tako ce morati i kod nas, od jos malo sledece godine.

stanis
Postovi: 24
Pridružio se: 22 Jun 2015, 18:32

Re: Da li vredi kupiti VW Polo 1.4 TDI 51kw 2006

Post od stanis » 01 Dec 2019, 12:25

Ovo je skraceni prikaz i traje 8 minuta, tehnicki ce trajati sat i vise vremena.Kao sto moze da se vidi, covek na tehnickom je samo spona izmedju vozila i racunara koji vrsi proveru i testiranje, prakticno samo da spaja kablove i vrsi opsluzivanje u tacno definisanim procesima provera svakog segmenta ponaosob.Nema tu moguscnosti za zloupotrebom ili manipulisanjem.Sve se zatim u elektronskom obliku salje i pohranjuje tamo gde treba.
I da se vratim na temu, cisto sumnjam da bi ovaj Polo sa pocetka price i njemu slicni automobili iz uvoza prosao ovakav tehnicki pregled!
Odgledajte pa procenite i sami.

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Da li vredi kupiti VW Polo 1.4 TDI 51kw 2006

Post od ljubitelj » 01 Dec 2019, 14:13

Standardan pregled kakav se decenijama vrsi u Evropi, nista posebno.
Mozda tebe impresionira sto se podaci prikazuju na sarenim ekranima umesto kao ranije na crno belim trakama papira.

Naravno da je sada preciznije merenje, mnogo laksa kalibracija i uopste kontrola no to nista nema uticaja na predmet tj vozilo koje se kontrolise jer se iste stvari mere kao i ranije.

Polo iz teme nije benzinac kao ovaj sto se testira pa svakako ne bi mogao da ispuni parametre za izduvne gasove benzinca.
Ovde su izmereni podaci koje ispunjavaju auti jos od Euro 1, dakle i oldtajmeri prakticno bez problema prolaze ovaj tehnicki iz klipa.
Jedino sto ne bi proslo ovaj test su motori sa pripremom smese putem karburatora, to su uglavnom tehnicki modeli koji su stari 40+ godina a takvih je malo preostalo kod nas u voznji. Sve posle 1992. prvi put registrovano glatko prolazi tehnicki sa klipa. U to ne spada domaca Zastava produkcija, ruska vozlia i slicno sto je bazirano na tehnici 60tih i 70tih godina.

Milioni vozila slicnih godista ovom Polu normalno prolazi ovakav i cak nesto ozbiljniji tehnicki i voze se sirom Evrope.
Rade se tehnicki pregledi i u D, i CH i S i drugim zemljama na ovakav nacin i svuda je normalno da se pregledaju i prolaze tehnicki auti raznih godina starosti, ukljucivo i neki Polo iz 2006. ili slicno.

Ne vidim zasto Polo ovde u Srbiji ne bi prosao buduci tehnicki a regularno ga proiazi u npr Nemackoj iako je 2006. godiste??

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 12278
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Da li vredi kupiti VW Polo 1.4 TDI 51kw 2006

Post od shandu90 » 01 Dec 2019, 14:26

We are not alone

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


stanis
Postovi: 24
Pridružio se: 22 Jun 2015, 18:32

Re: Da li vredi kupiti VW Polo 1.4 TDI 51kw 2006

Post od stanis » 01 Dec 2019, 15:25

Ti si bas navalio, rekao bih da vozis pola ili nesto slicno ili trgujes uvezenim automobilima, nemam drugo objasnjenje.
Ovim i zavrsavam ucesce u ovoj diskusiji.
Pozdrav i sve najbolje...

Odgovori