Dacia Duster 1.3 TCe Techroad

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29862
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Dacia Duster 1.3 TCe Techroad

Post od trojanac » 27 Sep 2019, 10:45

Dacia je prisutna na našem tržištu dugi niz godina. Sećamo se još Logana, kojih i danas ima dosta na ulicama, a nešto kasnije stigao je i popularni Sandero. U vreme kada segment krosovera nije bio popularan kao danas, ne tako davne 2010. godine, predstavljen je Duster. Karakterističnog imena koje je jasno ukazivalo na njegovu namenu, Duster se polako probijao i tražio svoje kupce. Danas je pred nama druga generacija Dustera, sa novom generacijom motora i u specijalnom paketu opreme, Techroad. Duster više nije samo „prašnjavko“ sposoban za radne zadatke već i vrlo moderan i atraktivan gradski mangup.

Slika

Slika

Prisetili smo se našeg prošlogodišnjeg testa Dustera, u kombinaciji sa 1.5 dCi motorom i 4×4 pogonom. I tada smo bili prijatno iznenađeni onim što nam Duster nudi, posebno u višim paketima opreme. Sada je u ponudi ograničena serija pod nazivom Techroad, karakteristična po Red Fusion boji karoserije. Ovaj paket prepoznatljiv je i po 17″ alu felnama sa dijamantskim izrezom i krovnim nosačima, kao i oznakom Techroad na bokovima.

Slika Slika

Enterijer je takođe drugačiji, posebno dizajniran, a spisak opreme je podugačak. Duster nudi zaista sve što se od jednog modernog automobila očekuje, pa i više od toga. Izdvajamo automatsku klimu, keyless sistem, multiview kameru, multimedijalni sistem sa ekranom veličine 7″ koji sadrži pored ostalog Android Auto™ i Apple Carplay™. Ističemo da je već od najnižeg paketa opreme Duster opremljen sa mnogim aktivnim i pasivnim sistemima bezbednosti.

Slika

Slika

Slika

Primetno je da se mnogim detaljima poklonila pažnja i to ne samo vizuelno. Jedan od primera su neklizajuće podloge na polici ispred suvozača i ispred ručice menjača. Osim što enterijer izgleda modernije ne može se naći zamerka ni po pitanju kvaliteta. Pored upravljača i ručice menjača, kožom su presvučeni i nasloni za ruke na vratima. Iako je većina elemenata izrađena od plastike sve izgleda vrlo dobro. Završna obrada je sasvim dobra, a primećujemo i vrlo dobru zvučnu izolaciju te su putovanja prijatna čak i višim brzinama.

Slika Slika Slika Slika

Kabina je dovoljno prostrana jer sa 4341mm dužine i 1804mm širine veći od mnogih krosover modela na platformi B segmenta, poput Renault Captura. Pritom prtljažnik zapremine 445 litara u 2WD modelu više je nego dovoljan za većinu potreba, bilo poslovnih bilo privatnih.

U vožnji se prvo primećuje udobnost, a zatim tih i kultivisan rad motora koji se u različitim verzijama, ugrađuje u brojne modele Renaulta, Nissana i Mercedes-Benza. U Techroad paketu sa 2WD pogonom dostupan je u verziji sa 130KS i 150KS, zavisno od potreba i afiniteta. Dok je 4WD pogon moguće upariti samo sa snažnijom verzijom malolitražnog turbo benzinca. Bez obzira koji pogon odabrali, u ponudi je i 1.5 Blue dCi od 115KS, koji pripada najnovijoj generaciji dizel motora, razvijenoj od strane Renault Nissan alijanse.

Sa novim 1.3 TCe imali smo već prilike da se upoznamo vozeći Captura i Megana. Verzija od 130KS u Dusteru ima na raspolaganju 240Nm dostupnih već na 1600 obrtaja. Ponovićemo da je impresivan u vožnji, pogotovo u srednjem rasponu obrtaja, linearno i sa lakoćom ubrzava. Do 100km/h stiže za 11 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 191km/h. Po pitanju potrošnje takođe prevazilazi očekivanja, u mešovitoj ali umerenoj vožnji, kreće se oko 7.5 litara. Da bi utisak bio još bolji nedostaje nešto precizniji menjač.

Slika

Iz ugla vozača malo je šta zameriti. Lako je smestiti se u udobno sedište i pronaći idealnu poziciju. Naslon za ruku integrisan u sedište dovoljno je dugačak i upotrebljiv kada obe ruke držite na upravljaču, za razliku od nekih drugih modela. Sve je pregledno i pristupačno. Instrument tabla je vrlo jednostavna ali sa ekranom u sredini koji osim prikaza raznih informacija može i ispisivati trenutnu brzinu. Pohvaljujemo krupne brojeve na instrument tabli, uočljiviji su. Multimedijalni sistem MEDIA NAV Evolution sa 7” ekranom osetljivim na dodir pored osnovnih funkcija podržava i navigaciju, za koju smo se i ranije uverili da odlično funkcioniše. Uređaj je vrlo lak za rukovanje i sve bitne funkcije su podržane.

Preglednost je jako dobra, no uz doplatu od 380 evra Duster može biti opremljen i sa MultiView kamerom, sa pregledom sve četiri strane vozila. Smatramo ovu opciju vrlo korisnom, pogotovo za parkiranje u gradu. Zadnji parking senzori i kamera za vožnju unazad su deo serijske opreme u Techroad i Prestige paketima. Ono što nedostaje u spisku dodatne opreme, a takođe bi bilo korisno, jesu LED prednja svetla. Iako naravno poseduje dnevna svetla u LED tehnologiji, prednja i zadnja svetla su halogena.

Slika

Duster se vrlo lako vozi, električni servo pruža utisak lakoće u vožnji i omogućuje lako manevrisanje što je posebno izraženo u gradskoj vožnji. Na otvorenom putu je stabilan čak i u krivinama ukoliko se pridržavamo ograničenja. Pri dinamičnijoj vožnji oseća se uticaj klirensa od 21cm i blago naginjanje, očekivano. No ukoliko se ne preteruje vožnja Dustera krivudavim putevima sasvim je prijatna, pa čak i zabavna. Za terensku vožnju svakako je bolje odabrati 4WD verziju, koja se već više puta dokazala kao dostajan konkurent i značajno skupljim modelima. No ni 2WD verzija ne boji se silaska sa asfalta ukoliko ste avanturista.

Ovako konfigurisan svakako je vrlo zanimljiv potencijalnim kupcima ovog segmenta. Da li sa svim što nudi i cenom od 16.990 evra, za testirani model, Duster može da pomrsi račune konkurenciji? Sasvim smo sigurni da može i hoće, jer ispod haube nudi motore poslednje generacije, a pored toga sasvim dovoljno opreme za prijatnu i sigurnu vožnju, uz komfor i udobnost. Ukoliko vas nismo ubedili preporučujemo da posetite najbliži Dacia salon i zakažete test vožnju.


Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

https://blog.garaza.rs/garaza-test-daci ... -techroad/
Posetite www.garaza.rs !

gazza
Banned
Postovi: 2781
Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
Lokacija: Vracar/Limnos

Re: Dacia Duster 1.3 TCe Techroad

Post od gazza » 29 Feb 2020, 11:10

Baš me zanima da li će Dacia/Renault od ovog modela praviti verziju sa otvorenim tovarnim prostorom pozadi kao HiLux, L200, Ranger i slično. Nemam podatke o prodaji ali na tržištu nedostaje jeftinija konkurencija ovim vozilima koja su sva dobrano preko 30.000e. Verujem da bi mogla da se napravi očerupana a u kabini doterana verzija sa cenom do 15.000 koja bi bila dobro prodavana.

Da li Duster ima klasican mehanicki reduktor ili prenos vrsi preko kvacila?

Korisnikov avatar
Sinisa G.
Postovi: 2411
Pridružio se: 11 Feb 2014, 11:25
Garaža: GTS, EVO500, GSI
Lokacija: Beograd, Grac

Re: Dacia Duster 1.3 TCe Techroad

Post od Sinisa G. » 29 Feb 2020, 11:26


gazza
Banned
Postovi: 2781
Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
Lokacija: Vracar/Limnos

Re: Dacia Duster 1.3 TCe Techroad

Post od gazza » 29 Feb 2020, 21:25

hvala, odlično samo još da ga vidimo!

Korisnikov avatar
dunx81
Postovi: 5575
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Dacia Duster 1.3 TCe Techroad

Post od dunx81 » 29 Feb 2020, 23:07

Neka starija Navara kao osnova bi odradila posao.

gazza
Banned
Postovi: 2781
Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
Lokacija: Vracar/Limnos

Re: Dacia Duster 1.3 TCe Techroad

Post od gazza » 01 Mar 2020, 16:07

Ponovio bih pitanje:
gazza je napisao:
29 Feb 2020, 11:10
Da li Duster 4x4 ima klasican mehanicki reduktor ili prenos na sva 4 tocka vrsi preko kvacila?

Korisnikov avatar
jaksa
Postovi: 3564
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:15
Garaža: Jugo 45

Re: Dacia Duster 1.3 TCe Techroad

Post od jaksa » 01 Mar 2020, 18:41

99% sam siguran da nema reduktor.

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3105
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Dacia Duster 1.3 TCe Techroad

Post od Dare4x4 » 01 Mar 2020, 19:47

Sigurno nema reduktor. Ima usporenu prvu brzinu. Kardan ide direktno do zadnjeg diferencijala.

Slika

Slika

Slika

Na poslednjoj slici se vidi koliko je kardan udaljen od kućišta diferencijala. Pretpostavljam da je neko kvačilo između.

Odgovori