Koliko troši?
Re: Koliko troši?
To sam rekao u smislu da ostane isti prenos a da dobije jos jednu brzinu kako bi se broj obrtaja spustio.
Sada je na 100km/h je vec na 3k.
Nije slab auto za 6b na istom prenosu. Probao sam je par puta i dodje do 202-3 km/h, tada je nesto malo preko 6k obrtaja.
Za jos jednu brzinu sam vise mislio da doprinese komforu u voznji i manjoj buci nego bilo cemu drugom.
Sada je na 100km/h je vec na 3k.
Nije slab auto za 6b na istom prenosu. Probao sam je par puta i dodje do 202-3 km/h, tada je nesto malo preko 6k obrtaja.
Za jos jednu brzinu sam vise mislio da doprinese komforu u voznji i manjoj buci nego bilo cemu drugom.
Re: Koliko troši?
Moje objašnjenje zašto mislim da je fabrika napravila baš kako treba rešenje sa 5 brzina.
Isti prenos ostaje isti broj obrtaja, a to koliki je potrebana taj broj definisan je obrtnim momentom motora u odnosu na otpore kretanja.
Pošto je motor isti, broj obrtaja se ne može i neće smanjiti ni sa dodatnom brzinom, uz uslov da se zadrži identična dinamika kretanja vozila.
Dodatna 6.ta ima smisla ako se želi umrtviti auto, pogoršati ubrzanje u istoj, smanjiti brzina kretanja....i ostalo što sledi iz promene prenosnog odnosa na duži od optimalnog.
Za koliko bi dodatna brzina mogla da smanji broj obrtaja, za 50, 100 možda i celih 150 a buku unutar 1dB...sve to je zajedno toliko mali napredak da je meni logično da fabrika napravi baš tako kako je odlučila.
3,000 obrtaja na 100 je otprilike i mogućnost takvog slabog motora tj tipičnog 1,4 -1,6benz atmo i tako je manje više kod svih proizvodjača uz nijanse u promeni toga.
Rešenje za komfor vožnje i manje buke je više cilindara, 6 cilindara redno po mogućstvu, i veća kubikaža, 2500-3200 kubika poželjno, da je atmo motor.
Takav motor se može vrteti na približno 1600-1800 obrtaja pri 100, biće komforna vožnja i prilično tih takoreći nečujan rad motora. Potrošnja će biti 10-15% uvećana u odnosu na 1,6 pri toj brzini 100 a smanjila bi se pri recimo 180-190 brzini u odnosu na taj 1,6 kome je to skoro maksimum.
Zamena za cilindre i kubikažu je turbo čime se može ići na manji motor za slične mogućnosti.
To opet ima svoje i prednosti i mane, duga priča a danas je praktično prevladalo kao rešenje pre svega zbog na papiru manjeg zagadjenja prema normama.
Isti prenos ostaje isti broj obrtaja, a to koliki je potrebana taj broj definisan je obrtnim momentom motora u odnosu na otpore kretanja.
Pošto je motor isti, broj obrtaja se ne može i neće smanjiti ni sa dodatnom brzinom, uz uslov da se zadrži identična dinamika kretanja vozila.
Dodatna 6.ta ima smisla ako se želi umrtviti auto, pogoršati ubrzanje u istoj, smanjiti brzina kretanja....i ostalo što sledi iz promene prenosnog odnosa na duži od optimalnog.
Za koliko bi dodatna brzina mogla da smanji broj obrtaja, za 50, 100 možda i celih 150 a buku unutar 1dB...sve to je zajedno toliko mali napredak da je meni logično da fabrika napravi baš tako kako je odlučila.
3,000 obrtaja na 100 je otprilike i mogućnost takvog slabog motora tj tipičnog 1,4 -1,6benz atmo i tako je manje više kod svih proizvodjača uz nijanse u promeni toga.
Rešenje za komfor vožnje i manje buke je više cilindara, 6 cilindara redno po mogućstvu, i veća kubikaža, 2500-3200 kubika poželjno, da je atmo motor.
Takav motor se može vrteti na približno 1600-1800 obrtaja pri 100, biće komforna vožnja i prilično tih takoreći nečujan rad motora. Potrošnja će biti 10-15% uvećana u odnosu na 1,6 pri toj brzini 100 a smanjila bi se pri recimo 180-190 brzini u odnosu na taj 1,6 kome je to skoro maksimum.
Zamena za cilindre i kubikažu je turbo čime se može ići na manji motor za slične mogućnosti.
To opet ima svoje i prednosti i mane, duga priča a danas je praktično prevladalo kao rešenje pre svega zbog na papiru manjeg zagadjenja prema normama.
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Koliko troši?
Punto 1.2 je na 100 nekih 2700rpm, tako da su mogli malo produziti prenos u petoj brzini ili dodati 6 brzinu da smanji buku na 1.6 motoru.
- Pulp Fiction
- Postovi: 1629
- Pridružio se: 19 Jul 2015, 21:52
- Garaža: Astra G 1.7 dti
Re: Koliko troši?
Ima logike što ljubitelj priča, ali isto tako mogu da potvrdim jer sam vozio bratov punto mk2, sporting, koji ima 6 brzina, i to na 1.2 16v.. Baš me zanima šta je fabrika tu htela
Re: Koliko troši?
Sto se tice transmisije i motora izgleda da nista nije trebalo dirati posle americkih v8 limuzina sa automatikom sa 3 brzine iz 70ih.
Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk
Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Koliko troši?
Da, tipicno.
Ako je brzina duza naravno da ima smisla staviti je, zbog komfora i potrosnje, medjutim kako stede na plastici i izolir traci od jednog centa, ta sesta brzina je zlatni rudnik. Ranije su mnoga kola postizala max brzinu u pretposlednjoj brzini, jer su produzili zadnju zbog ekonomicnosti. Drugar ima C5 2.0 benzin i 5 brzina, taj motor bez problema moze da gura tu karoseriju sa duzim prenosom, ali eto...bolje da se dere motor na 130 nego ubaciti sestu.
Ako je brzina duza naravno da ima smisla staviti je, zbog komfora i potrosnje, medjutim kako stede na plastici i izolir traci od jednog centa, ta sesta brzina je zlatni rudnik. Ranije su mnoga kola postizala max brzinu u pretposlednjoj brzini, jer su produzili zadnju zbog ekonomicnosti. Drugar ima C5 2.0 benzin i 5 brzina, taj motor bez problema moze da gura tu karoseriju sa duzim prenosom, ali eto...bolje da se dere motor na 130 nego ubaciti sestu.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Koliko troši?
Pa bmw e39 530i 3.0 sa 231ks ima 5 brzina i radi na skoro 3000rpm na 120kmh saltung, a isti taj bmw 530i sa automatikom 5 brzina radi na nekih 2000rpm na 120kmh. Nenormalna razlika kad vec spominjemo kuriozitete.
- Pulp Fiction
- Postovi: 1629
- Pridružio se: 19 Jul 2015, 21:52
- Garaža: Astra G 1.7 dti
Re: Koliko troši?
A koji manje troši u proseku? Manuelni pretpostavljam?
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Koliko troši?
O da, po gradu je deklarisano 3l razlike, a otvoreno nekih litru. Mislim da je zato sto ti stari automatici nisu postizali lock-up nego su i pri kruziranju rasipali recimo 10% energije, a prilikom svakog ubrzavanja znacajno vise.
- DukeNS
- Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
- Postovi: 7068
- Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
- Lokacija: Ravnica
Re: Koliko troši?
Sta je lock-up?
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Koliko troši?
Spoji ili zakljuca tork konventer tako da bude direktna veza menjac-motor kao kod saltunga, samim tim smanji gubitke u prenosu.
Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
Re: Koliko troši?
Lock up imaju automatici od 80tih, npr Aisin ...a ovde nije pitanje automatika.
Punto je manji (čitati uži ) auto a time i manjih otpora kretanju pa treba manje ponija za kretanje sa 100km/h.
Menjač je tu tek da obezedi balans proizvodnje (motora koji pokreće) i potrošnje (otpori kretanju koji koče) i od toga zavisi potreban prenosni odnos. Da li će taj jedan te isti potrebni prenosni odnos biti u .5toj, ili 6toj je potpuno svejedno za kretanje ravnomernom brzinom kao što je pomenuta npr. 100.
Fabrika može i u 5.toj da postavi duži prenos i obori obrtaje ali kao što sam napisao uz pogoršanje dinamike kretanja jer uz manje obrtaja motor razvija i manje snage za isti otpor kretanja tj istih 100km/h.
Uopšte nije potrebna šesta brzina da bi postojao duži prenos u menjaču.
Punto je manji (čitati uži ) auto a time i manjih otpora kretanju pa treba manje ponija za kretanje sa 100km/h.
Menjač je tu tek da obezedi balans proizvodnje (motora koji pokreće) i potrošnje (otpori kretanju koji koče) i od toga zavisi potreban prenosni odnos. Da li će taj jedan te isti potrebni prenosni odnos biti u .5toj, ili 6toj je potpuno svejedno za kretanje ravnomernom brzinom kao što je pomenuta npr. 100.
Fabrika može i u 5.toj da postavi duži prenos i obori obrtaje ali kao što sam napisao uz pogoršanje dinamike kretanja jer uz manje obrtaja motor razvija i manje snage za isti otpor kretanja tj istih 100km/h.
Uopšte nije potrebna šesta brzina da bi postojao duži prenos u menjaču.
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Koliko troši?
Punto je manji, ali ako si primetio ima i znacajno slabiji motor manje zapremine i snage...
Tipicno se taj lock-up pojavio 50tih godina u npr borg wagneru, ali su tim prastarim automaticima dugo treba da postignu taj lock-up, proklizavaju puno i rasipaju energiju.
Pa tipicno npr. taj aisin iz 80 trosi drasticno vise nego neki moderni automatik.
Tipicno se taj lock-up pojavio 50tih godina u npr borg wagneru, ali su tim prastarim automaticima dugo treba da postignu taj lock-up, proklizavaju puno i rasipaju energiju.
Pa tipicno npr. taj aisin iz 80 trosi drasticno vise nego neki moderni automatik.
Re: Koliko troši?
A ovde je priča o manuelcimai osećaju komfora vožnje pri različitim setovanjima kod njih koja nema nikakve veze sa lockup-om, iako stoji što si napisao.
Punto jeste naravno manje površine,, ima manji motor, ima slabiji motor, ima slabije perfomanse dina,mike kretanja,, ima podešenost za kretanje malim gradskim brzinama, ima manju nosivost/kapacitet vuče....Punto ima karakteristike vozne dinamike lošije.
Ako nisi primetio, a napisao sam već- produženje prenosnog odnosa donosi pogoršanje dinemike kretanja a fabrika optimizuje odnose prema nameni korišćenja vozila. Da je Tojota htela da ima perfomanse poput Punta onda se ne bi vozila kao Korola.
i inače, japanci vole da im se motori više vrte, tako je oduvek od kada znam nevezano za model ili brend.
Uporediš kretanje pri 130km/h (imesto 100) tog Punta 1,2 i Korole 1,6 i još više dolazi do izražaja to što si napisao- manji i slabiji motor.
Ili često korišćen podatak, ubrzanje u petoj od 80-120km/h praznog i punog vozila sa 5 odraslih putnika.
ps. A da bi znali pravo stanje stvari oko prenosa u menjaču treba nam podatak koliko KS ima Puntov motor pri 2800 i korliko KS ima Korolin motor pri 3,000 obrtaja.
Punto jeste naravno manje površine,, ima manji motor, ima slabiji motor, ima slabije perfomanse dina,mike kretanja,, ima podešenost za kretanje malim gradskim brzinama, ima manju nosivost/kapacitet vuče....Punto ima karakteristike vozne dinamike lošije.
Ako nisi primetio, a napisao sam već- produženje prenosnog odnosa donosi pogoršanje dinemike kretanja a fabrika optimizuje odnose prema nameni korišćenja vozila. Da je Tojota htela da ima perfomanse poput Punta onda se ne bi vozila kao Korola.
i inače, japanci vole da im se motori više vrte, tako je oduvek od kada znam nevezano za model ili brend.
Uporediš kretanje pri 130km/h (imesto 100) tog Punta 1,2 i Korole 1,6 i još više dolazi do izražaja to što si napisao- manji i slabiji motor.
Ili često korišćen podatak, ubrzanje u petoj od 80-120km/h praznog i punog vozila sa 5 odraslih putnika.
ps. A da bi znali pravo stanje stvari oko prenosa u menjaču treba nam podatak koliko KS ima Puntov motor pri 2800 i korliko KS ima Korolin motor pri 3,000 obrtaja.