Tako je, @snork . Ako posmatras avion u prilazu, on vec ima tzv. “Pozitivan pitch”, tj. nos mu je oko 2-3 stepena iznad horizonta. Znaci, nista da mu ne diras, on ce prvo sleteti na glavni stajni trap. Na nekih 7m od zemlje, skida se gas, i propadajuci trend zbog gubitka snage se kompenzuje jos malim “dotezanjem” podizuci nos na nekih 4-5 stepeni.snork je napisao: ↑29 Feb 2020, 16:26Zu, da li je teško držati avion da sleti na glavni stajni trap, a ne da se dočeka na nosni točak? Iako sam totalni laik, meni deluje da uopšte nije teško, pogotovo po dobroj vidljivosti kada postoji dobra vizuelna orijentacija.
Generalno mi današnji avioni sa stajnim trapom tipa "tricikl" izgledaju lakši za poletanje i sletanje nego stari, koji su imali tzv. "klasični" stajni trap.
U ovom slucaju mi je sve malo cudnije jer Erbas slece sa auto-thrust (za razliku od Boinga), te cak i da je pilot skinuo gas i avion osetio propadanje, sistem je trebao to da kompenzuje. Ko zna? Mozda je situacija bila i gora, a gas je odradio svoje da ga komple ne skrlja?
Malo je drugacije kada se posmatraju ATR ili DASH, oni su u prilazu sa negativnim pitch-em, i tu ne bi bilo cudno da se neko zabode nosom u zemlju.