Akumulatori

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13024
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Akumulatori

Post od Saša » 21 Apr 2020, 11:38

masaivan je napisao:Ja sam koristio Cars pro, napuni se sve crtice
A onda blinka baterija, mislim da treba sačekati da prestane blinkanje.
Na jednom ovo nisam sačekao.
Saša imaš li uputstvo,
Kako se sa njim pune AGM akumulatori, jel treba na simbol *?
Problem je što sam čekao 4 dana da prestane blinkati (a po crticama je bio kao pun još 3 dana pre toga) i i neće da prestane, pa sam na kraju skinuo punjač.

Imam uputsto za Cars i ne piše da je * (pahuljica) program za AGM akumulatore (dok kod Lidlovog piše). A na kutiji mu naravno piše da je za sve vrste akumulatora, uključujući i AGM i gel.

TT


gazza
Banned
Postovi: 2781
Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
Lokacija: Vracar/Limnos

Re: Akumulatori

Post od gazza » 22 Apr 2020, 01:15

danas sam napravio ozbiljan pomak u rešavanju problema o kome sam pisao.

vratim akumulator u auto, prethodno ošmirglam kleme, pogotovo plus koja je delovala kao da je neko pre mene mazao suvim sapunom. nemam pojma, mozda je i neka hemijska reakcija tek to sam skinuo sve do metala.

nakačim akumulator struja se vrati u kola. poučen prethodnim iskustvom da je start komanda obarala struju ostavim par minuta u pokusaju da aktiviram nešto od funkcija koje su mi bile potrebne (otvaranje petih vrata) ali ništa od toga ne šljaka.

ostane tako pod kontaktom neko vreme i kao ajd da probam da startujem - kresne od prve. šta ću sad? aj idemo do ace kaluđera u iskru da on to premeri, dođem tamo, on prikači instrument, kaže ovo sve lepo puni ali je bolje da promeniš akumulator, verovatno je gecrkt na granici. nisam imao pare pri ruci, a i ima taj problem o kome ću kasnije, enivej vratim se kući. kako sam došao tako proverim da li funkcioniše centralna brava, o da, i ta se funkcija vratila. bukvalno kao da je virus protrčao kroz auto i sad se sve polako vraća u funkciju.

u mojim kolima je 72Ah start stop exide sa udarnom snagom 630A. aca ima kod sebe 70Ah start stop exide sa vecom udarnom snagom od 720A. nisam obratio na tip ali po ceni pretpostavljam da je AGM a ne EFB.

moje pitanje je da li uzeti ovaj od 70Ah i da li to predstavlja bilo kakav rizik?

dalje 1.6 dizel sa standardnom gomilom električne opreme, da li mora AGM koji je skuplji 20%

gledao sam po googlu, ima i jednog i drugog za ovaj S-Cross da nude prodavci, nigde nisam video da se neko jasno izjasni.

ja bi realno da nemam glavobolju i da me proda gde ne treba opet ne bi da bacam više para bzvz

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10383
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Akumulatori

Post od sebekkg » 22 Apr 2020, 03:23

Gde ti stoji akumulator? U motornom prostoru ili u gepeku? Ako je gepek pre bih isao na agm, u suprotnom obican i to je to.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Slika

gazza
Banned
Postovi: 2781
Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
Lokacija: Vracar/Limnos

Re: Akumulatori

Post od gazza » 22 Apr 2020, 08:05

u motornom prostoru.

sad vidim da kod onih u despota stefana preko puta botanicke baste imaju akciju na ovaj AGM exide i da umesto 17.000 kosta 13.500 plus jos 700 din dole za stari.

nadam se da su ovi akumulatori OK, ne znam kako se bas napravi popust od 20% na cenu u kojoj je vec 10% popust....

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Akumulatori

Post od ljubitelj » 22 Apr 2020, 08:25

AGM ili obični diktira regler tj elektronika koja reguliše napon punjenja. Mora da bude kompatibilno po radnim naponima.

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10383
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Akumulatori

Post od sebekkg » 22 Apr 2020, 11:51

Koliko moze da se razlikuje napon punjenja za agm u odnosu na obicni? Npr za njegov auto, na vartinom sajtu stoji preporuka za obican i agm gde su udarna struja i kapacitet isti.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Slika

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13024
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Akumulatori

Post od Saša » 22 Apr 2020, 12:02

14.2-14.3 V ide za obični, 14.7 V za AGM

Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 6743
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Akumulatori

Post od ljuba » 22 Apr 2020, 12:07

Koliko sam ja citao AGM akumulatori su vise osetljivi na visok napon punjenja od onicnih, i ako imaju inicijalno malo visi napon punjenja :) Velika je diskusija na internetu o tome. Neki generalni zakljucak je da su nezniji od obicnih akumulatora :) na nepaznju.. Inace napon prilikom punjenja je jako diskutabilna stvar. On je u funkciji struje, odnosno napunjenosti. A sve to ide kroz otpornost samog akumulatora u kombinaciji sa tipom punjaca - impulsnim, alternator i sl... Najvec razlika dolazi kod Euro5 i Euro6 motora koji imaju elektronski odvojeno i regulisano punjenje od alternatora...

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Akumulatori

Post od ljubitelj » 22 Apr 2020, 13:39

Upravo tako, mnogo finesa ima. Najbolje je prema VIN broju šasije pravilan aku odabrati.

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Akumulatori

Post od McGruja » 22 Apr 2020, 13:41

Zašto ne može umesto start stop agm sistema ubaciti obican akumulator?

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13024
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Akumulatori

Post od Saša » 22 Apr 2020, 13:47

Zato što će mnogo brže da crkne. Ne može običan da izdrži dugo takav način upotrebe.

TT


Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Akumulatori

Post od McGruja » 22 Apr 2020, 13:51

Jasno to, nego ako se ne koristi start stop sitem

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Akumulatori

Post od ljubitelj » 22 Apr 2020, 13:57

Može, ali će stalno prokuvavati usled prepunjavanja povisenim napono od za njega predvdijenog. Prilično brzo će izgubiti vodu iz ćelija i time je kraj radnog veka.

Znači može pogrešan tip aku da se stavi i radiće ali i biti skraćen radni vek.Odnosi se u oba smera zamene.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Akumulatori

Post od Bax » 25 Apr 2020, 11:39

Oba akua sto sam punio vratila se otprilike na stare napone posle nedelju dana stajanja na parkingu. Dzaba sam krecio izgleda...
Punto je 12.2, auris 12.4.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 12304
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Akumulatori

Post od shandu90 » 26 Apr 2020, 10:09

Jel neko imao iskustva sa Fiamm akumulatorima, kako su se pokazali?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odgovori