Vazduhoplovi
- Heineken
- Postovi: 6241
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Vazduhoplovi
u HR oko 16h srusio se Zlin-242L iz baze u Zemuniku, izgleda da su oba pilota poginula
https://www.morh.hr/pad-skolskog-aviona ... Uo8YhxT1Fc
https://www.morh.hr/pad-skolskog-aviona ... Uo8YhxT1Fc
Re: Vazduhoplovi
Ja sam pre desetak godina vodio Global Express na FL510, mislim da je to apsolutni plafon i za tu avijaciju.snork je napisao:Koja je fora sa business jet-ovima koji lete na 40+ hiljada stopa? Kao recimo ovaj Gulfstream koga uhvatih na 45000 ft ili 13.7 km visine:
Na tim visinama jeste manji otpor vazduha, ali je i ređi, pa motori razvijaju manju snagu. Ili su možda baš napravljeni da imaju dobar odnos brzine i ekonomičnosti u tom režimu?
Zašto je većim putničkim avionima plafon 43000 stopa? U stvari, i ti koji mogu, retko se vide iznad 40000. Velika potrošnja? Strah pilota od toga šta bi se desilo u slučaju nagle dekompresije?
Ne računam ona dva nadzvučna, njima je standardna visina krstarenja na 2 M bila 17 km.
Inace se redovno vidjaju na FL450-FL470.
Da ima matematike sigurno ima, ali I opasnosti su mnogo vece na tim visinama. Mislim da u slucaju dekompresije mogu da se slikaju svi unutra...
Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Motor je ekonomicniji na vecoj visini jer turbina radi na najefikasnijim brojevima obrtaja. Gustina jeste manja, ali je i manje goriva u komori za sagorevanje.snork je napisao: ↑07 Maj 2020, 17:04Koja je fora sa business jet-ovima koji lete na 40+ hiljada stopa? Kao recimo ovaj Gulfstream koga uhvatih na 45000 ft ili 13.7 km visine:
Na tim visinama jeste manji otpor vazduha, ali je i ređi, pa motori razvijaju manju snagu. Ili su možda baš napravljeni da imaju dobar odnos brzine i ekonomičnosti u tom režimu?
Zašto je većim putničkim avionima plafon 43000 stopa? U stvari, i ti koji mogu, retko se vide iznad 40000. Velika potrošnja? Strah pilota od toga šta bi se desilo u slučaju nagle dekompresije?
Ne računam ona dva nadzvučna, njima je standardna visina krstarenja na 2 M bila 17 km.
Na toj visini u slucaju rapidne dekompresije niko nece preziveti.
Evo je tablica TUC (time of useful consciouness), vreme korisne svesti po visini. Brojevi su vrlo relativni, i odnose se na nepusaca i idealno zdravu osobu. Kod pusaca se ovo vreme skracuje za pola.
Licno, ne volim visine iznad 37000 ft, izuzev ako mora nesto da se preskoci ili ako je nategnuto sa gorivom (nije samo TUC razlog)
Recimo, za 9 sec tesko da moze da se uradi nesto na 45000 ft.
Postoji prica, da su tamo neki u business jetu izginuli posle rapidne dekompresije. Autopilot je drzao kurs i visinu dok je bilo goriva. Oni su se zaledeili na - 70C, a onda omastili ledinu, dezintegrisali se i preselili u drugu dimenziju.
To su sulude visine za letenje bez kiseonicke maske na licu.
Re: Vazduhoplovi
A realno, moglo bi se napraviti da maske budu na dohvat ruke pilotima i da se uvede vežba brzog stavljanja uz automatsko aktiviranje maske i alarma u slučaju naglog pada pritiska. Ili da jedan od pilota uvek koristi masku pri letenju na velikim visinama.
Ili najbolje: da pri padu pritiska u kabini autopiot automatski kreće u poniranje do visine na kojoj je moguće disanje + slanje automatskog obaveštenja kontroli letenja i drugim letelicama šta se dešava. Pitanje je šta bi se desilo sa putnicima koji nisu vezani, ali bolje i da malo lete po kabini, nego da se svi uguše i izginu.
Reklo bi se ovom problemu nije dat dovoljno velik značaj u komercijalnoj avijaciji.
Ili najbolje: da pri padu pritiska u kabini autopiot automatski kreće u poniranje do visine na kojoj je moguće disanje + slanje automatskog obaveštenja kontroli letenja i drugim letelicama šta se dešava. Pitanje je šta bi se desilo sa putnicima koji nisu vezani, ali bolje i da malo lete po kabini, nego da se svi uguše i izginu.
Reklo bi se ovom problemu nije dat dovoljno velik značaj u komercijalnoj avijaciji.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Maske i jesu na dohvat ruke. Brzo stavljanje maski se vezba kod rapid depressurization vezbe na simulatoru.
Jednostavno, teska prica.
Prvo ide inicijalno šok kod depresurizacije gde je individualno koliko brzo ce neko da reaguje. Snazan prasak, pojava dima i magle u kokpitu, gubitak vazduha u plucima, prasina leti svuda oko tebe.
Recimo da si maksimalno uvezban i dodjes sebi za 3 sekunde. Detekcija kvara sekundu ili dve, i ostaje ti 4-5 sekundi da stavis masku. Pravilno. Tesko za 9 sekundi, pod uslovom da nemas ni jedan zdravstveni problem.
Ovo sa autopilotom bi moglo, pod uslovom da postoji ukuplovan sistem (recimo TCAS) za izbegavanje drugih aviona, sa autopilotom. Takodje, drugi je postupak u slucaju rapidne dekompresije zbog kvara sistema, i zbog strukturnog ostecenja.
Ima tu nekih pitanja, ali se slazem da nije dovoljno obradjena situacija. Cak ni proceduralno, pod uslovom da smo svi zivi.
Jednostavno, teska prica.
Prvo ide inicijalno šok kod depresurizacije gde je individualno koliko brzo ce neko da reaguje. Snazan prasak, pojava dima i magle u kokpitu, gubitak vazduha u plucima, prasina leti svuda oko tebe.
Recimo da si maksimalno uvezban i dodjes sebi za 3 sekunde. Detekcija kvara sekundu ili dve, i ostaje ti 4-5 sekundi da stavis masku. Pravilno. Tesko za 9 sekundi, pod uslovom da nemas ni jedan zdravstveni problem.
Ovo sa autopilotom bi moglo, pod uslovom da postoji ukuplovan sistem (recimo TCAS) za izbegavanje drugih aviona, sa autopilotom. Takodje, drugi je postupak u slucaju rapidne dekompresije zbog kvara sistema, i zbog strukturnog ostecenja.
Ima tu nekih pitanja, ali se slazem da nije dovoljno obradjena situacija. Cak ni proceduralno, pod uslovom da smo svi zivi.
Re: Vazduhoplovi
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Vazduhoplovi
Titov luksuz: Maršal letio avionom kakav ima i Trump
https://express.24sata.hr/style/titov-l ... rump-22975
https://express.24sata.hr/style/titov-l ... rump-22975
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Vazduhoplovi
Leteo sam vise puta sa YU-AKD, i jedno 2 meseca pre nego sto je iskasapljen u staro gvozdje.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Upravljao sam jednim od ova dva 727, sa VOZ-om (to je bila Ozrenova skracenica u AGX) na levom sedistu.
Split - Mancester...
Malo sam brljao, i ako tada nisam bio ni svestan sta radim, ali bih rekao po tome da me VOZ nije dugo trpeo na desnom sedistu
Ipak, bilo je i vise nego dovoljno.
C172 je dosla tek mnogo kasnije.
Bila su to lepa vremena kada se cekalo u redu da se udje i malo osmotri kokpit, ili da se, ovako kao ja, vozika tamo-amo sa posadom.
Split - Mancester...
Malo sam brljao, i ako tada nisam bio ni svestan sta radim, ali bih rekao po tome da me VOZ nije dugo trpeo na desnom sedistu
Ipak, bilo je i vise nego dovoljno.
C172 je dosla tek mnogo kasnije.
Bila su to lepa vremena kada se cekalo u redu da se udje i malo osmotri kokpit, ili da se, ovako kao ja, vozika tamo-amo sa posadom.
Re: Vazduhoplovi
Trampov je bio B727-100, a Titovi (i svi JAT-ovi) su bili duži i poboljšani B727-200 Advanced. Evo slike YU-AKD na Lutonu 1981. godine, u državnim bojama. Naveden je kratak istorijat, uključujući i to da je bio poslednji putnički B727 u Evropi. Isečen je 2006. godine.
Još neke slike istog aviona, u državnim i Aviogenex-ovim bojama:
https://abpic.co.uk/pictures/registration/YU-AKD
Ђенерал Јанковић
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Vazduhoplovi
Zadnja sezona YU-AKD...
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Vec drugi dan prelijece iL76, bas je glasan, tutnji kao grmljavina. Ali nemam srece da vidim tu krmacu jer je oblacno i velika refleksija.
Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
Re: Vazduhoplovi
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Vazduhoplovi
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Vazduhoplovi
Air India's flight AI-1377, carrying 225 passengers from Kuala Lumpur, Malaysia to Mumbai, India.