Cena servisa

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7970
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Cena servisa

Post od OMP » 09 Maj 2020, 07:42

cuo sam da nisu bas sjajni motori ali drugog dizela nema u njima, ovaj auto ima 190.000, redovno odrzavan i nikad nikakvih problema, bar ne bitnijih

ljubitelj
Postovi: 10545
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Cena servisa

Post od ljubitelj » 09 Maj 2020, 18:50

Pa što se onda radi popravka?

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7970
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Cena servisa

Post od OMP » 09 Maj 2020, 19:57

a gde sam napisao da se radi popravka??? veliki servis je u pitanju ako to smatras pod popravkom onda ok

ljubitelj
Postovi: 10545
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Cena servisa

Post od ljubitelj » 09 Maj 2020, 20:07

Nisi ti rekao nego su na računu stavke za popravku, A i sam veliki servis na samo 190,000km za motor sa lancem je iznenadjujući.

Meni nekako se ne uklapa u imidž japanske produkcije i kvaliteta mada meni i ne idu u istu rečenicu japan i dizel.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7970
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Cena servisa

Post od OMP » 09 Maj 2020, 20:23

ne znam na koliko se menja lanac na tim motorima ali ovaj je zreo za zamenu jer je poceo da se cuje a i u servisu su potvrdili isto

ljubitelj
Postovi: 10545
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Cena servisa

Post od ljubitelj » 09 Maj 2020, 22:22

Očekivani radni vek lanca je 300,000+km. Može i kraće kada je neki falš bilo proizvodnje bilo same konstrukcije u pitanju.
Obično se kaže, koliko traje motor toliko i lanac tj nije predvidjeno da se menja periodično, ne postoji veliki servis na motorima sa lancem.

Ima i drugačije, onaj fijasko kod VAG ili BMW /4cilindra/, to je već ekstrem lošeg. Ne znam Mazde dizeli u koju kategoriju spadaju, da li je ovaj primerak što si postovao izuzetak ili se češće dešava.

Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Cena servisa

Post od Vladapetr » 09 Maj 2020, 22:28

Drugar sad na Mini Countrymanu menjao lanac (oba, imaju dva) na 140k km. Dobro da si nam rekao, sad ću da mu javim da zameni i motor
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

ljubitelj
Postovi: 10545
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Cena servisa

Post od ljubitelj » 09 Maj 2020, 22:34

Bolje neka kupi pravi BMW sa 67 ciliidrića pa neće menjati i motor da menja kako si nam rekao. :)

Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Cena servisa

Post od Vladapetr » 09 Maj 2020, 22:54

Aha, znači lanac i motor traju isto samo na pravim automobilima Pozdravio te krivi BMW N47 motor
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7970
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Cena servisa

Post od OMP » 10 Maj 2020, 08:24

znam vise ljudi koji su menjali lanac na oko 200k km upravo zbog istegnutosti a znam neke i kojima su preskakali ili pucali, tako da ta prica da lanac traje 300+k km ili koliko i sam motor mozda kod nekih starih konstrukcija motora ali kod ovih savremenih cesto pravi problem.

Ovi u mazdi su rekli, lanac je istegnut preko granica tolerancije, imaju neki instrument za proveru toga, ali kazu ne znamo koliko jos moze da tera i dal ce i kad da pukne ili preskoci tako da je svakako sigurnije zameniti ga.

na 1.3 jtd motorima se lanac menja na 200k km to je fabricka preporuka, na 100 kontrola istegnutosti a na 200 zamena (250k km krajnja granica), kamo li na nekim ozbiljnijim i jacim motorima.
Skodin 1.4 motor, fabricki pise da se set lanca menja na 60.000km a 1.2 HTP motor na 100-120k. Drugaru na fabiji preskocio na cini mi se 140-150k km

E sad ti ne moras da menjas lanac uopste ako se vodis tom logikom da se nikad ne menja a sta je sa spanerom i klizacem koji neretko prave problem kod takvih motora, posto kazes ne postoji servis kod motora sa lancem?

nick79
Postovi: 447
Pridružio se: 27 Feb 2014, 07:26
Lokacija: Beograd

Re: Cena servisa

Post od nick79 » 10 Maj 2020, 08:42

Menjati lanac na 140000 km nije bas normalno. I koliko mi se cini taj N47 je poznat po tom "problemu". Pri tome ne zelim da kazem da taj covek vozi nenormalno ili tako nesto vec da je bmw tu pojeo ono sto se jede i napravio tehnolosku/konstruktivnu gresku koju je posle kroz neke revizije samog lanca pokusavao da ublazi.

Postojanhe lanca apriori ne znaci da se ne menjaju spaneri itd... sve ostalo sto bi trebalo menjati na velikom servisu, normalno je da se menja i kod automobila koji imaju lanac i to onako kako je proizvodjac propisao.

Sent from my SM-T510 using Tapatalk



Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Cena servisa

Post od Ivan » 10 Maj 2020, 09:07

Kod mercedesa tog godista isto lanac mora da se menja.

Drugar uzeo 2012 c klasu om651 i kaze renomirani majstor da se kod njih menja lanac uglavnom na 150-180.000km.

Ali posto se ne vadi motor, duplo je jeftinije nego zamena lanca kod bmwa pa onda ljudi ne placu i ne rone gorke suze vec zamene i voze dalje.



Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

ljubitelj
Postovi: 10545
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Cena servisa

Post od ljubitelj » 10 Maj 2020, 09:09

Španeri i klizači su sastavni deo razvoda sa lancem, i prave se da imaju isti očekivani radni vek. Veliki servis se ne radi kod kvalitetnih motora tog tipa razvoda, nema toga da se tek tako istegne lanac jer upravo španer služi tome da se to ne desi.

JTD 1,3 motor je po Fiatovoj preporuci radnog veka 250,000km, nije bilo predvidjeno da duže potraje. Malo su se zeznuli pa napravili kvalitetnije i praksa je poakzala da može još' dosta više. Jeste, menja se lančani razvod no to nije bila konstruktora, njihova ideja je bila da se menja motor tj. ceo auto i kupi novi...

Za taj motor ako su slično razmišljali u Mazdi po meni je porazno za brend takve reputacije pouzdanosti mehanike i za tu cenovnu kategoriju vozila.
Za 2,2 litra motor je tih 200k premalo, recimo može se porediti sa Mercedesovim 2,2 dizelom i njegovim dosta dužim intervalom za istu stvar.
Sam pojam veliki servis je bio vezan za zamenu kaiša dok se kod motora sa lancem nije radio već kao što si napisao traje večno, nije predvidjeno u fabričkom planu održavanja.

No kako je lanac postao jednoredni pa onda ni to nije bilo dovoljno nego i tanušan kao za bicikl što bi rekli u polušali ispostavilo se da lanac kod nekih motora bude toliko loše rešenje da ne izdrži ni u toku garancije niti 100,000km. Nema boljeg primera od fušarenja po tom pitanju od VAG sa nekim motorima.

Naravno, da znaju da naprave kako treba nego je pitanje da li hoće, šta je politika firme.

Ako Mazda po reklamama i po ceni koketira sa premijum kategorijom onda se nekako ta kilometraža ne uklapa u priču premijum kvaliteta....

Inače kada se menja lanac obavezno se menjaju i lančanici kojima se pohaba vrh. To je pravilo struke da ne bi stari lančanik vrlo brzo pojeo novi lanac a to ovde na primeru servisa Mazde nisu uradili. Verovatno da ne naraste cena do nivoa šokiranja klijenta, pretpostavljam. Mada jeftinije je sada odmah uraditi nego za 50-100,000km ponovo otvarati motor da se to propušteno uradi, a u servisu možda upravo i računaju na ponovni veliki servis ubrzo i novu zaradu....to možemo samo nagadjati.

Kao kada se menja kočioni disk uvek se stavljaju i nove pločice da ne bi došlo do ubrzanog habanja...

No kako god bilo svršenom poslu mane nema.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7970
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Cena servisa

Post od OMP » 10 Maj 2020, 09:33

Mozda se kod mazde ne menjaju lancanici cim ih nisu naveli, oni daju spisak stvari koje bi trebalo uraditi ne znaci i da je ovo konacna cifra, na vlasniku je da odluci da li ce sve ovo raditi ili ne, tako da kontam da bi stavili i zupcanike da je trebalo.

Ti pricas sta je teorija a ne praksa, mnogi motori bi u teoriji trebalo da guraju mnogo oduze nego sto je to u praksi ali se fabrikama ocigledno to ne isplati, davno su prosla vremena kvalitetnih vozila i mehanike.

Svi mi znamo kako i koliko bi trebalo da traje jedan kvalitetan motor sa lancem kad se sve uradi kako treba tako da u danasnje vreme prica da se kod takvih motora ne rade servisi i da traju vecno nemaju veze sa realnoscu.
Poslednja izmena od OMP u 10 Maj 2020, 09:41, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
ChobbyNS
Postovi: 1032
Pridružio se: 30 Avg 2017, 15:25
Garaža: Alfa Romeo GT

Re: Cena servisa

Post od ChobbyNS » 10 Maj 2020, 09:35

Da ne treba da se menja ne bi postojalo u radnji kao rezervni deo i to je kraj priče za mene.
Realno kad pričam s mnogima ljudima oni smatraju da su mnoge stvari predviđene da se nikad ne menjaju, na primer amortizeri...
Za većinu ljudi održavanje počinje i završava se zamenom pločica i filterima i uljem.

Odgovori