SUV dilema

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
Munja666
Postovi: 155
Pridružio se: 19 Mar 2016, 02:31
Lokacija: Beograd

SUV dilema

Post od Munja666 » 17 Okt 2020, 02:43

Pozdrav svima,

Planiram u skorije vreme da pazarim polovan SUV do 12-13.000 evra max starosti 5-7 godina okvirno. Izbor sam sveo na Volkswagen Tiguan MK1 Restyle, Nissan Qashqai MK2, eventualno Hyundai Tucson/ix35 ili Kia Sportage. Tiguan mi je na ovoj listi prvi favorit što se tiče samog izgleda, kompaktnosti, dimenzija, veličine prtljažnika, a trebalo bi i dokazanog wagenovog kvaliteta. Ono što mi smeta kod Tiguana je slab izbor motora (bar za moj ukus) i malo jača cena od konkurencije. TSI benzinci su za izbegavanje tako da jedino preostaju 2.0 TDI u mom slučaju varijanta od 110ks i 140ks isključivo sa prednjim pogonom pošto me 4X4 ne zanima kao ni automatski menjač. E sad drugi na listi je Nissan Qashqai II generacije što zbog atraktivnog izgleda, tradicije Nissan džipova, veliki izbor Renault-ovih motora što u benzin što u dizel varijanti. Hyundai i KIA modele sam uzeo u razmatranje kao rezervnu varijantu ako naleti neki dobar primerak kupljen u Srbiji sa malom kilometražom, jer lično smatram da njihov kvalitet nije na nivou Wagena i Nissan-a, a možda se i varam?!

Opšte je poznato da je kod novijih dizel motora DPF rak rana za gradsku vožnju pa se između ostalog pitam šta je u tom slučaju bolji izbor Nissan sa DCI motorom, Tiguan sa TDI motorom ili možda Hyundai/Kia sa CRDI motorom?

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: SUV dilema

Post od ljubitelj » 17 Okt 2020, 09:02

Po mom saznanju od pobrojanih VW je ubedljivo najlošiji kvalitet tih godina, e sad ako su izvršeni remonti i sredjena većina konstruktivnih grešaka sa aftermarket rešenjima i još dokumentovano uzeo bih u razmatranje možda.
Gledao bih da konkretana primerak nema šiber, i da ne prokišnjava i posledično uznapredovalu koroziju.
Ne volim druženja sa servisima svako malo, šta češ :)

Za ostale ne znam ali VW dizel i gradska vožnja ne idu u istu rečenicu, EGR i kompletan usis svako malo zahtevaju popravke/zamene. I pored pokušaja VW da mnogobrojnim izmenama tokom godina nešto uradi i dalje problem nije rešen trajno. Doduše delovi su lako dostupni a i servisa ima dosta pa to olakšava situaciju.

Da ne grešim dušu, bilo koji dizel i vožnja sa hladnim neopterećenim motorom na kratke relacije kao što je tipična samo gradska vožnja nije dobra kombinacija nevezano za proizvodjača.

Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: SUV dilema

Post od Vladapetr » 17 Okt 2020, 09:17

Od nabrojanih, Tiguan. Za motor bih svakako išao na verziju od 140ks, mislim da mu je slabiji motor nedovoljan. Imam u Golfu starije generacije motor od 109ks i jezivo je trom (mada je kod mene automatik, pa ga verovatno i to dosta kolje). Ne obaziri se na besmislice oko VW-a i gradske vožnje, to su izdržljive mašine i rade bez problema.
Qashqai II mi možda i najbolje izgleda, ali i ovde se nekoliko članova foruma žalilo na njegovu udobnost, ponašanje na rupama itd...
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

dzonic87
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: SUV dilema

Post od dzonic87 » 17 Okt 2020, 09:47

QQ sa 1.5dci motorom je onda way to go. Izuzetan gradski automobil sa odličnim i izuzetno ekonomičnim motorom

Mislim da imaš pogrešno mišljenje o Hyu/Kia primercima, to su odlični automobili.
Sportage mi ubedljivo najbolje izgleda od pobrojanih, ali bih uzimao samo benz za gradsku vožnju. E sad malo su skuplji za održavanje u

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 23308
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
Lokacija: Beograd

Re: SUV dilema

Post od Day Walker » 17 Okt 2020, 09:49

Definitivno Tiguan, trojica kolega su imala/imaju Tiguan te generacije i nisu imali probleme.
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Munja666
Postovi: 155
Pridružio se: 19 Mar 2016, 02:31
Lokacija: Beograd

Re: SUV dilema

Post od Munja666 » 17 Okt 2020, 16:26


Vladapetr je napisao:Od nabrojanih, Tiguan. Za motor bih svakako išao na verziju od 140ks, mislim da mu je slabiji motor nedovoljan. Imam u Golfu starije generacije motor od 109ks i jezivo je trom (mada je kod mene automatik, pa ga verovatno i to dosta kolje). Ne obaziri se na besmislice oko VW-a i gradske vožnje, to su izdržljive mašine i rade bez problema.
Qashqai II mi možda i najbolje izgleda, ali i ovde se nekoliko članova foruma žalilo na njegovu udobnost, ponašanje na rupama itd...
Vidi meni je nevezano za to što je Wagen poslovično bezobrazno skup što kao nov, još više kao polovnjak, Tiguan favorit. Pogotovo što je Tiguan nastao na platformi Golfa da ne kažem Golf na steroidima, skuplji od Golfa u istom godištu za nekih 2-2500 evra. Jednostavno taj segment gradskih SUV vozila je klasa za sebe i samim tim su i cenovno pozicionirani iznad. U istom godištu ništa nije drastično jeftiniji Qashqai ili Tucson od Tiguana. S druge strane kapiram da je mnogo lakše prodati sutra u nekom trenutku Tiguana nego Nissana ili Hyundaia i Kia-u. Sad ne znam kakvi su Nissan i Hyu/KIA sa aspekta udobnosti, osetljivosti na rupe i samog konfora u kabini, na kraju i cene održavanja naspram Tiguana, ali da Tiguan ima kršten benzinski motor ili da i dalje ugrađuju 1.9 TDI u isti ne bih se sekunda razmišljao koji auto da uzmem. Ovako sa ovim novim CR dizel motorima nikad nisi načisto šta može da zvekne, a realno ni jedna stavka nije ispod 500 evra, ako često i mnogo skuplje.

Sent from my STF-L09 using Tapatalk



Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: SUV dilema

Post od Vladapetr » 17 Okt 2020, 16:36

Manje ili više je ista situacija kod svih motora u vozilima te starosti, pa ti ta dilema ne pomaže mnogo u izboru. Kvarovi mogu biti prilično skupi i vrlo je malo prostora za improvizacije, pa se treba držati univerzalnog pravila da se auto ne kupuje "za sve novce", jer te neki ozbiljniji kvar može oterati u crninu
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

Munja666
Postovi: 155
Pridružio se: 19 Mar 2016, 02:31
Lokacija: Beograd

Re: SUV dilema

Post od Munja666 » 17 Okt 2020, 16:50

Pa da to si u pravu mahom od 2010. godine svi proizvodjači su da bi prešli na euro 5 standard, a sad već uveliko euro 6 moraju da imaju DPF koji je rak rana na polovnjacima sa preko 100k km plus gradska vožnja i nemogućnost konstantne vožnje u nekom dužem intervalu preko 3k obrtaja. Ranije se to lako rešavalo izbacivanjem istog i softverski se isključi i mirna Bačka, ali sada sa ovim novim tehničkim pregledom od sledeće godine to neće biti izvodljivo ili možda i hoće ako niko ne bude mogao da registruje auto to tako strogim normama. A opet niko od gore pobrojanih auta nema adekvatan benzinski motor. Wagenovi TSI motori u tom godištu su katastrofa, Hyu/KIA nisam ni video da se prodaju, dok jedino ostaje Nissanov odnosno Renault-ov 1.2 turbo benzinac za koji nisam baš udedjen da je najsrećnije rešenje, odnosno pitanje da li je išta bolji od Wagenovog TSI-ja?

Sent from my STF-L09 using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: SUV dilema

Post od ljubitelj » 18 Okt 2020, 01:15

VW ima probleme sa 2,0TDI i pre 2010. godine i to ne primarno DPF već raspadanje pumpe visokog pritiska i time opiljke u celom sistemu ubrizgavanja što za posledicu ima generalni remont svega što ima veze sa gorivom. I dizne i pumpa i interkuler i creva.... i samo materijal košta blizu 2,000 evra u originalu (u Nemačkoj, ovde ne može biti bitno drugačije) da se uradi komplet kako treba.
To kod drugih pobojanih modela nema. 1,5DCI je imao taj problem sa Delphi sistemom ali je rešen pre tih godina koje tebe zanimaju.
Nemoj nasedati na priče da su svi dizel motori isti, zna se koji su pouzdani a koji su kvarljivi gde je samo pitanje koliko će i kada opaliti po džepu,

Munja666
Postovi: 155
Pridružio se: 19 Mar 2016, 02:31
Lokacija: Beograd

Re: SUV dilema

Post od Munja666 » 18 Okt 2020, 01:28

Dobro znači DCI ispada znatno otporniji na kvarove od TDi motora. Da, sećam se problema sa Delphi elektronikom to je bilo u modelima od pre 15-tak godina euro 3 motori. Kakva je situacija sada sa 1.5 i 1.6 dci motorima iz 2013-2016 godine? Koju oni sada koriste elektroniku Bosch ili nešto drugo i koji je motor pouzdaniji 1.5 dci od 110ks ili 1.6 dci od 130ks?

Sent from my STF-L09 using Tapatalk


dzonic87
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: SUV dilema

Post od dzonic87 » 18 Okt 2020, 02:31

1.5dci je na tržištu već ohoho i zadnjih 10+god godina stvarno nema nikakvih problema sa bilo kojom edicijom tog motora.
1.6dci od 130ks, ja sam bar čuo samo dobre strane bez nekih izraženih mana u Nisanu (potraži i na stranim forumima). Jedino što je primetno žedniji od 1.5dci i ima nemirniji rad

Korisnikov avatar
carov2
Postovi: 4166
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: SUV dilema

Post od carov2 » 18 Okt 2020, 09:43


ljubitelj je napisao:VW ima probleme sa 2,0TDI i pre 2010. godine i to ne primarno DPF već raspadanje pumpe visokog pritiska i time opiljke u celom sistemu ubrizgavanja što za posledicu ima generalni remont svega što ima veze sa gorivom. I dizne i pumpa i interkuler i creva.... i samo materijal košta blizu 2,000 evra u originalu (u Nemačkoj, ovde ne može biti bitno drugačije) da se uradi komplet kako treba.
To kod drugih pobojanih modela nema.
Čisto za zapisnik, kod mene A4 2009. 2.0 TDI 170 KS CR motor, bez ikakvih problema oko motora, trenutno na satu 318k km.
Ne, nije moj auto usamljen slučaj, taj model i taj motor važe za relativno pouzdane mašine.

Slika

Sent from my SM-G980F using Tapatalk


Munja666
Postovi: 155
Pridružio se: 19 Mar 2016, 02:31
Lokacija: Beograd

Re: SUV dilema

Post od Munja666 » 18 Okt 2020, 09:49

A za tih 318k km da li je bilo problema sa DPF-om, EGR-om ili nečim drugim vezanim za tu problematiku?

Sent from my STF-L09 using Tapatalk


Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: SUV dilema

Post od Vladapetr » 18 Okt 2020, 10:35

Hajde još da proglasimo DCI za pouzdaniji motor od TDI-a pa se možemo polako i razilaziti :rofl:
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

ftj
Postovi: 13026
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: SUV dilema

Post od ftj » 18 Okt 2020, 10:36

Ne postoji VAG proizvod koji nema kritičnu manu i samo je pitanje vremena kaće da crkne.

Odgovori