O ulju za alfu 159 odnosno 1,9 mJTD je bilo reči par stranica ranije (oko detalja - trebalo bi ispratiti kompletnu donju raspravu), a striktno tumačeno potrebno je ulje koje zadovoljava normu FIAT 9.55535-S1
DS9 je napisao: ↑23 Sep 2020, 01:34U prethodnom postu se lako vidi kako se može biti u zabludi, i kako npr. i Selenia selektor maziva ne daje onaj podatak koji piše u zvaničnoj dokumentaciji
Mehaničar je u pravu, dakle (za 1.9 JTDM 8v, 1.9 JTDM 16v i 2.0 JTDM) ide ulje po normi FIAT 9.55535-S1 odnosno Selenia WR P. E.
Tako piše na stranama 266 i 267 korisničkog uputstva za alfu 159, na španskom jeziku, izdato 2011. god.
https://silo.tips/download/manual-de-us ... o-alfa-159
***
Pomenuti ravenolov REP 5W-30 bi vrlo verovatno bilo (veoma) zgodno ulje za pomenutu alfu tj. 1,9 mJTD ali to nije dokumentovano po normama koje REP 5W-30 zadovoljava.
Ravenolova (najkvalitetnija, uslovno rečeno) preporuka za tu alfu je VMP varijanta
https://www.ravenol.de/en/application-a ... sae-5w-30/
uz (uslovno rečeno nešto manje kvallitetnije, tj. na bazi HC/III grupe baznih ulja)
FEL 5W-30 https://www.ravenol.de/en/application-a ... sae-5w-30/
i
SMP 5W-30 https://www.ravenol.de/en/application-a ... sae-5w-30/
Suština je da Fiatova S-1 norma podrazumeva (između ostalog) ulja čiji je kinematički viskozitet na 100 C oko 10 mm2/s, dok je REP (kao i VPM i SMP) nešto viskozniji/deblji tj. oko 12 mm2/s (što je na gornjoj granici gradacije SAE 30). Pod određenim uslovima lako se može uspostaviti da bi to savim odgovaralo konkretnom motoru.
Sad, (sa obzirom na gornju činjenicu) nije bez veze ravenol preporučio varijante VMP i SMP sa takvim viskozitetom za upotrebu kod motora kojima bi trebalo ulje po fiatovoj S-1 normi. Teoretski, mogao je verovatno da npr, preporuči i REP varijantu, ali Ravenol očigledno voli da ima vrlo široku paletu sa različitim preporukama.