Analiza problema/oversteer
-
- Postovi: 20
- Pridružio se: 30 Avg 2019, 22:50
Analiza problema/oversteer
Verujem da je ovo moj prvi post na forumu pa prvo zelim da pozdravim sve clanove Garaža foruma!
Razlog zbog kojeg kacim ovu temu je da bih dobio neki savet/analizirao problem, koji mi se danas desio, zajedno sa vama.
Kao sto naslov kaze verujem da sam imao problem vezan za oversteer (nažalost ne znam našu, adekvatnu reč za ovo). Naime, izgubio sam kontrolu u jednoj velikoj krivini (nije ostra), usao sam u krivinu i drzao pravac, ali dok sam bio u krivini, iz nekog razloga, sam odlucio da malo jos okrenem volan kako bih bio bliže desnoj strani iako nije bilo saobracaja. Kada sam, kao sto sam rekao, jos malo okrenuo volan vozilo je krenulo u neki da kazem slide iz kog sam se hvala bogu izvukao.
Verujem da je deo problema u tome sto sam malo pojacao ugao tockova.
Mene zanima da li neko moze dati neki konkretan savet sta trebam izbeci da se tako nesto ne desi ili kako da se lakse izvucem iz tako neceg
Korisne informacije: Gume nisu nove, ali verujem da nisu toliko lose (3 sezone otprilike), auto je fwd i isao sam nizbrdo.
Ps: Relativno sam pocetnik (3 god) koji vozi malo opustenije kad se ukaze prilika (ne glupo), auto nije moj i to me kopka ..
Sve najbolje, cuvajte se!
Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
Razlog zbog kojeg kacim ovu temu je da bih dobio neki savet/analizirao problem, koji mi se danas desio, zajedno sa vama.
Kao sto naslov kaze verujem da sam imao problem vezan za oversteer (nažalost ne znam našu, adekvatnu reč za ovo). Naime, izgubio sam kontrolu u jednoj velikoj krivini (nije ostra), usao sam u krivinu i drzao pravac, ali dok sam bio u krivini, iz nekog razloga, sam odlucio da malo jos okrenem volan kako bih bio bliže desnoj strani iako nije bilo saobracaja. Kada sam, kao sto sam rekao, jos malo okrenuo volan vozilo je krenulo u neki da kazem slide iz kog sam se hvala bogu izvukao.
Verujem da je deo problema u tome sto sam malo pojacao ugao tockova.
Mene zanima da li neko moze dati neki konkretan savet sta trebam izbeci da se tako nesto ne desi ili kako da se lakse izvucem iz tako neceg
Korisne informacije: Gume nisu nove, ali verujem da nisu toliko lose (3 sezone otprilike), auto je fwd i isao sam nizbrdo.
Ps: Relativno sam pocetnik (3 god) koji vozi malo opustenije kad se ukaze prilika (ne glupo), auto nije moj i to me kopka ..
Sve najbolje, cuvajte se!
Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Analiza problema/oversteer
Zavisi koji deo auta ti je kliznuo, prednji ili zadnji, kad klizne prednji onda je understeer(podupravljanje) a zadnji je oversteer (preupravljanje). Podupravljanje je obicno kod prednjeg pogona i obrnuto. Kad dodajes volan a auto dalje ide pravo to ti je podupravljanje.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Postovi: 20
- Pridružio se: 30 Avg 2019, 22:50
Re: Analiza problema/oversteer
Poznato mi je da je preupravljanje više zastupljeno kod zadnje vuče.
Rekao bih da sam mozda podupravljanje svojim pokušajem popravljanja (da kažem) preneo u preupravljanje..
Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
Rekao bih da sam mozda podupravljanje svojim pokušajem popravljanja (da kažem) preneo u preupravljanje..
Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
Re: Analiza problema/oversteer
Zadnji točkovi su izgubili prijanjanje verovatno. Nizbrdica, krivina, težište napred, bočne sile, nedovoljno prijanjanje...
- grujicd
- Postovi: 8396
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Analiza problema/oversteer
Kočenje će prebaciti težinu napred, što bi trebalo da poveća trakciju na prednjim točkovima. Ali ako zakočiš jako previše će se olakšati zadnji kraj pa će on da pobegne i imaćeš oversteer. Tako da je sigurnije kočiti samo motorom, eventualno malo kočnicom. Možeš i da vraćaš volan u položaj u kom će se povratiti trakcija, tj da loviš koji je to položaj, mada za to uglavnom nema vremena. U suštini si napravio grešku u startu kad si prebrzo ušao, ovo je sad samo vađenje. Znači pre svega umereno kočenje, i eventualno malo vraćanje volana. Najbolje je igrati se kad je sneg na praznom putu.
Nisam se sa ovim stvarima igrao odaaaavnooo. Tad mi auto nije imao ni ABS, ni ESP, verovatno ESP i koči u tvoje ime.
Nisam se sa ovim stvarima igrao odaaaavnooo. Tad mi auto nije imao ni ABS, ni ESP, verovatno ESP i koči u tvoje ime.
Re: Analiza problema/oversteer
Svakako ni u jednoj situaciji zadnji kraj ne bi trebalo da se otkaci tek tako. Uzroci mogu biti lose zadnje gume u odnosu na prednje, nesto sto je znatno degradiralo podlogu(pesak, ulje), neki problem u oslanjanju poput loseg amortizera, opruge i slicno ili generalno auto sa jako losom konstrukcijom oslanjanja, npr. tojota korola je znala da oversteeruje samo tako.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Analiza problema/oversteer
Ako si u sred krivine pustio gas ili stisnuo kocnicu kao sto neko rece doslo je do prebacivanja mase napred i moguce da ti pobegne zadnji deo. Zato se u trkama krivina ne prolazi pod kocnicom.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- grujicd
- Postovi: 8396
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Analiza problema/oversteer
Nekako sam protumačio da je klizao preko nosa i svoj post sam pisao iz perspektive podupravljanja. Da ne buni bez veze.
Analiza problema/oversteer
Prevelika brzina za krivinu tu?
Gume loše, loš pritisak u njima?
Edit:
I ja sam mislio da je zadnji deo krenuo da beži
Gume loše, loš pritisak u njima?
Edit:
I ja sam mislio da je zadnji deo krenuo da beži
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Analiza problema/oversteer
Koji je auto u pitanju i koje gume, koliko stare? Da li je bio vlazan, klizav kolovoz?
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Postovi: 20
- Pridružio se: 30 Avg 2019, 22:50
Re: Analiza problema/oversteer
Sto se tice ulaska u krivinu, nisam kocio u krivini, trudim se da to radim pre ulaska, a sto se tice gasa, njega dajem prilikom izlaska ili drzim konstantan.
U ovom slucaju nisam nista promenio sem sto sam malo okrenuo volan i tu je auto proklizao totalno..
Sto se tice auta, auto je astra h 1.6 benzinac (15")
Kolovoz mi se cinio suv, ali kada sam se vracao primetio sam da je polovina recimo desne trake nekako vlazna u odnosu na sredinu puta..
Sto se tice brzine, vozio sam sporije nego inace, 40/50 kmh (verujem da ne znaci tacna cifra posto ne znate ni kolika je tacno krivina), ali mogu reci da je bila poprilicno normalna i lagana brzina.
Inace hvala sivma koji ste se uključili u konverzaciju i pokusavate da pomognete
Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
U ovom slucaju nisam nista promenio sem sto sam malo okrenuo volan i tu je auto proklizao totalno..
Sto se tice auta, auto je astra h 1.6 benzinac (15")
Kolovoz mi se cinio suv, ali kada sam se vracao primetio sam da je polovina recimo desne trake nekako vlazna u odnosu na sredinu puta..
Sto se tice brzine, vozio sam sporije nego inace, 40/50 kmh (verujem da ne znaci tacna cifra posto ne znate ni kolika je tacno krivina), ali mogu reci da je bila poprilicno normalna i lagana brzina.
Inace hvala sivma koji ste se uključili u konverzaciju i pokusavate da pomognete
Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
Re: Analiza problema/oversteer
Ako si u prilici proveri zadnje gume, moze biti da je onaj narodni vulkanizerski savet, 'stavi celave gume nazad a bolje napred' doprineo tvojoj situaciji.
-
- Postovi: 20
- Pridružio se: 30 Avg 2019, 22:50
Re: Analiza problema/oversteer
Jos pre par godina sam hteo da idem na navak da prodjem obuku za početnike, ali sada imam neku posebnu želju jer bi sigurno dobro doslo.
Za oko mi je sada zapao intenzivni trening koji imaju u ponudi.
Posto cujem da ima i dobrih i losih iskustava, zanima me da li neko od vas ima iskustva ili nesto vredno spomena vezano za obuke na NAVAK-u?
Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
Za oko mi je sada zapao intenzivni trening koji imaju u ponudi.
Posto cujem da ima i dobrih i losih iskustava, zanima me da li neko od vas ima iskustva ili nesto vredno spomena vezano za obuke na NAVAK-u?
Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Analiza problema/oversteer
Nas clan je prodavao po povoljnijoj ceni vaucer ako te interesuje viewtopic.php?f=29&t=5222&hilit=navak.
Ja sam bio na tom treningu i moze se cuti korisnih stvari, nije tralala, prakticni deo je po meni prekratak, ali za nekoga sa malo km u tockovima je sigurno odlican nacin da se oslobodi i oseti limite auta na bezbednom mestu. Preporuka.
Ja sam bio na tom treningu i moze se cuti korisnih stvari, nije tralala, prakticni deo je po meni prekratak, ali za nekoga sa malo km u tockovima je sigurno odlican nacin da se oslobodi i oseti limite auta na bezbednom mestu. Preporuka.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Analiza problema/oversteer
Nema objašnjenja sem podloge, guma ili jako loše geometrije trapa
Trap bi osetio odmah, pa ne verujem da je to
Podloga, ili gume
Trap bi osetio odmah, pa ne verujem da je to
Podloga, ili gume