Motorna ulja
Re: Motorna ulja
Mala napomena.
Sa obzirom da se radi o dizelu koji možda (a možda i ne) ima DPF treba naglasiti da je za motore (uopšteno, ne specijalno za konkretni fiatov motor) koji imaju DPF - nisotecovo ulje Autoline 5W-40 zgodnije od totalovog Quartz 9000 5W-40 (i od Quartz 9000 Energy 5W-40) jer je totalova varijanta po ACEA A3/B4 dok je nisotecova po ACEA C3. Uglavnom, za motore tj dizele koji nemaju dpf, kao i mnoge benzince mu međutim praktično dođe na isto (mada bih u tom slučaju uvek pre birao ona sa sniženim SAPS, tj. po ACEA C3 među 40icama, čisto lično, tj. pre Autoline 5W-40 ili Ineo MC3 5W-40, nego Quartz 9000 5W-40, čisto lično).
Inače, što se tiče totalove preporuke (za konkretni Grande Punto sa 1,3 mjtd) koja gura 5W-40 gradaciju, a što se bitno razlikuje od onog što preporučuje Petronas odnosno Selenia - na strani 200 sledećeg uputstva za Grande Punto - jasno stoji da je adekvatno ulje za taj auto sa 1,3 mjdt motorom Selenia WR P. E. (dakle ulje 5W-30 gradacije po ACEA C2).
https://www.manualsdir.com/manuals/2403 ... l?page=201
Zbog ovakvih stvari je ipak zgodno konsultovati više selektora maziva, a i imati uvid u preporuku tj. navod od strane fabrike tj. Fiat-a.
Sad, voleo bih da znam šta bi odgovorili ljudi iz Total-a kada im se predoči da oni za motor kome proizvođač propisuje isključivo ulje po ACEA C2, preporučuju nešto što je i po sastavu, kao i po radnom viskozitetu poprilično različito.
Sa obzirom da se radi o dizelu koji možda (a možda i ne) ima DPF treba naglasiti da je za motore (uopšteno, ne specijalno za konkretni fiatov motor) koji imaju DPF - nisotecovo ulje Autoline 5W-40 zgodnije od totalovog Quartz 9000 5W-40 (i od Quartz 9000 Energy 5W-40) jer je totalova varijanta po ACEA A3/B4 dok je nisotecova po ACEA C3. Uglavnom, za motore tj dizele koji nemaju dpf, kao i mnoge benzince mu međutim praktično dođe na isto (mada bih u tom slučaju uvek pre birao ona sa sniženim SAPS, tj. po ACEA C3 među 40icama, čisto lično, tj. pre Autoline 5W-40 ili Ineo MC3 5W-40, nego Quartz 9000 5W-40, čisto lično).
Inače, što se tiče totalove preporuke (za konkretni Grande Punto sa 1,3 mjtd) koja gura 5W-40 gradaciju, a što se bitno razlikuje od onog što preporučuje Petronas odnosno Selenia - na strani 200 sledećeg uputstva za Grande Punto - jasno stoji da je adekvatno ulje za taj auto sa 1,3 mjdt motorom Selenia WR P. E. (dakle ulje 5W-30 gradacije po ACEA C2).
https://www.manualsdir.com/manuals/2403 ... l?page=201
Zbog ovakvih stvari je ipak zgodno konsultovati više selektora maziva, a i imati uvid u preporuku tj. navod od strane fabrike tj. Fiat-a.
Sad, voleo bih da znam šta bi odgovorili ljudi iz Total-a kada im se predoči da oni za motor kome proizvođač propisuje isključivo ulje po ACEA C2, preporučuju nešto što je i po sastavu, kao i po radnom viskozitetu poprilično različito.
Re: Motorna ulja
Hvala jos jednom. Auto nema DPF, ima zabelezeno da je radjen neki servis samo ne znam sta je sipano. Moracu da pogledam. Ako je neka varijanta ACEA C2 ili 5w30, kupicu im TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30 koji je 700 dinara 1L. Posto ide 3.2 litara, taman za 2800 dinara. To je super cena. Ako je nesto od A3/B4 spec. onda ide Total ili Nisotec.
Re: Motorna ulja
Ovaj Nisotec je C3 a ima i 5w30 koji je kao ineo.
Pre neki dan gledao Nisotec 5w30 je 599 dinara/ litar.
Pre neki dan gledao Nisotec 5w30 je 599 dinara/ litar.
Re: Motorna ulja
Pa, da je moj taj Grande Punto - ja bih mu išao sa tim nisotecom Autoline Sint 5W-30
Re: Motorna ulja
Mala napomena:Nestado je napisao: ↑24 Feb 2021, 14:52Hvala jos jednom. Auto nema DPF, ima zabelezeno da je radjen neki servis samo ne znam sta je sipano. Moracu da pogledam. Ako je neka varijanta ACEA C2 ili 5w30, kupicu im TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30 koji je 700 dinara 1L. Posto ide 3.2 litara, taman za 2800 dinara. To je super cena. Ako je nesto od A3/B4 spec. onda ide Total ili Nisotec.
Nebitno je šta je prethodno sipano (osim u slučaju da se radi okatastrofalno nenamenskom ulju što bi zahtevalo unutrašnje ispiranje) - bitno je da se aktuelno sipa šta je odgovarajuće.
Dakle, to što je prethodno sipana polusintetika, ili ovakva ili onakva sintetika, bilo po normi A3/B4 ili normi ACEA C2 ili ACEA C3 - uopšte ne diktira šta će se sledeće sipati.
Jer - sveže motorno ulje je takvog satava da lako podnosi izrabljeni zaostali krš iz prethodne izmene, koga ostane uglavnom u količini 5-10 % (a i više, od majstora koji su nestrpljivi), nekmoli ulje koje ima malo manju ili veću količinu nekih materija iz paketa aditiva koji je malo drugačiji od paketa aditiva ulja koje mu je propisano.
Dakle, u ovom slučaju se samo radi da li ćemo odlučiti da se isključivo držimo toga da se u taj grande punto sipa Selenia WR P. E, ili ćemo odlučiti da izaberemo ulje drugog proizvođača koje je identično koncipirano kao što je npr. totalovo Ineo ECS 5W-30, ili ćemo još malo šire tumačiti/pretpostavljati da je tom motoru pošto nije sasvim nov nego je već prešao poprilično možda odgovarajuća i nešto viskoznija/deblja 30ica - pa ćemo se odlučiti za Autoline Sint 5W-30 (ili Autoline W 504/507 Sint 5W-30).
Da li ćemo sipati jednu od gornje tri varijante - uopšte ne diktira prethodno ulje, u smislu da je ono ograničavajući faktor.
Ono što nekom motoru diktira koje će mu se ulje sipati su (osim njegove konstrukcije zbog koje ima manje ili više striktnu fabričku preporuku za upotrebu nekakvih ulja) uslovi eksploatacije.
Da si Nestado naveo npr. da ti treba ulje za taj Grande Punto, i da ćeš sa njim ići vikendom na trke, ili da će on biti stalno natovaren npr. od 80-100 % svoje nosivosti, onda bi mogli da razmatramo koliko bi bilo zgodnije za taj motor da se bitno odstupi od fabričke preporuke, pa da se koristi ulje po ACEA A3/B4.
Ovako, em u Fiatu nisu blesavi što su mu propisali relativno tanje ulje, em ti nisi blesav da takav auto razvaljuješ uslovima ekspoatacije za koje on nije koncipiran.
Re: Motorna ulja
Treba uskoro da radim veliki servis na kolima, izmedju ostalog i zamenu ulja. U pitanju je DS5 2.0HDI 160hp motor, do sada sam sipao Castrol Edge 5W-30 sintetika. Sticajem okolnosti promenio sam majstora, prethodni je sipao ovo ulje sto sam naveo, novi majstor (koji odrzava Citroene i Pezoe) je predlozio neko drugo ulje (bem li ga ne mogu da se setim koje, da li Mobil neki...ali se secam da je prokomentarisao da ovaj Castrol nije bas najadekvatniji, ne znam iz kog razloga), pa me interesuje na koju stranu da teram, sta predlazete koje ulje da uzmem za predstojeci servis?
Ocekujem glas razuma od DS9
Ocekujem glas razuma od DS9
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Motorna ulja
@@DS9 jel moguce da viskozitet ulja ne utice na pritisak ulja. Razmisljao sam da ce biti znacajna razlika u pritisku izmedju 5w30 i 5w40, ali je nema ili je zanemarljiva.
Posto se pritisak krece oko 9.4xx-9.5xx bara, znaci nema oscilacije vece od 0.1 bara, a meri do trece decimale.
Takodje pritisak ostaje skoro isti i na 0c i kada se ulje zagreje na 100c.
Posto se pritisak krece oko 9.4xx-9.5xx bara, znaci nema oscilacije vece od 0.1 bara, a meri do trece decimale.
Takodje pritisak ostaje skoro isti i na 0c i kada se ulje zagreje na 100c.
Re: Motorna ulja
Castrol Edge 5W-30 (inače ih ima raznih) pod tim nazivom bi moglo da bude samo uslovno alternativno ulje za taj HDI, inače nije specifično namenjeno HDI motorima kojima su po pravilu namenjena tj. propisana prilično tečljivija ulja. Ipak, da bi smo znali tačno šta mu je propisano, kako ne bi bilo nedoumica - koje je godište taj DS5? Inače je sasvim u pravu majstor - taj castrol nije najadekvatniji.Mares je napisao: ↑25 Feb 2021, 11:52Treba uskoro da radim veliki servis na kolima, izmedju ostalog i zamenu ulja. U pitanju je DS5 2.0HDI 160hp motor, do sada sam sipao Castrol Edge 5W-30 sintetika. Sticajem okolnosti promenio sam majstora, prethodni je sipao ovo ulje sto sam naveo, novi majstor (koji odrzava Citroene i Pezoe) je predlozio neko drugo ulje (bem li ga ne mogu da se setim koje, da li Mobil neki...ali se secam da je prokomentarisao da ovaj Castrol nije bas najadekvatniji, ne znam iz kog razloga), pa me interesuje na koju stranu da teram, sta predlazete koje ulje da uzmem za predstojeci servis?
Ocekujem glas razuma od DS9
Btw, mislim da ste kvalifikovani (doduše svako je, ko ima dobru volju) da postanete član srpskog nezavisnog foruma ljubitelja citroena, tj. CFS-a. Ne morate biti nezavisni, ne morate biti ni srpski, ne morate biti ni ljubitelj, mada smo takvi i vrli kritičari istog. Imamo teme posvećene DS-u, i naravno detaljne teme o mazivima, servisima, i mnogo toga što se ni ne može pretpostaviti. Sa obzirom da nema previše neposrednih informacija članova o DS5 vaše aktivno učešće bi moglo da bude od izuzetne koristi mnogima od nas, a verovatno i vama.
http://www.citroenforumsrbije.com/
Jedino treba biti strpljiv tj. ispuniti ono što se traži prilikom aplikovanja za članstvo. Ne plaća se parama, a nagrada za strpljenje je ulazak u novi kosmos.
***
@Ivan
Meni to ne liči kao normalno očitavanje pritiska ulja u motoru. Mnogo je visok taj pritisak, mislim da ne bi trebao da bude više od maksimalno npr. 5 Bar, a i manje u sasvim zagrejanom stanju, osim toga bi moralo biti razlike između hladnog i zagrejanog. Sad, ako je negde nešto zapušeno možda je to uzrok. Ako je sve u redu, sumnja pada na davač/senzor.
Inače je odgovor na pitanje - ne nije moguće jer viskozitet utiče na razliku u pritisku ulja
Stvarno mi liči kao lapsus sa tastature jer na nekim numeričkim tastaturama devetka ume da bude gde je trojka i obratno. Ako je negde u motoru devet Bar-a, na nekom drugom mestu je ispod donje kritične granice, tj. fali dovoljno ulja za adekvatno podmazivanje. Ako bi to bio slučaj verujem da bi možda bilo i čujno.
Re: Motorna ulja
Kod modernih motora (vozila) a pod time mislim na one posle 70tih konstruisane je pritisak ulja u motoru regulisan, iliti stabilisan.
Shodno tome promena viskoziteta ulja ima mali uticaj, bilo da je toplo ili hladno bilo da je nominalno 5w30 ili 5w40 ili xWy.
Ako je baš hladno može da se desi da pri prvom startu bude ulje toliko gusto da regulacija ne uspeva odmah, i pritisak skoči na 8 ili 10 bara. To je za moderna ulja temperatura ispod -40C kada može da bude ugrožena cirkulacija ulja i podmazivanje motora.
Regulacija pritiska je dvostruka i baš treba da je motor zapušten da bi se negde nešto zapušilo pa ulje teško cirkulisalo i time bio ometen regulacioni mehanizam.
I meni se čini da je 9+bara previsoko, 3 (2) do 6 bara je nešto što sam sretao.
Mnogo je bitnije da pritisak ulja ne pada na leru kada je vruće, i tu bi trebalo da je ok 1,5 do 2,0 bara mada kod nekih motora zna da bude i u okolini 1 bara normalno stanje.
Shodno tome promena viskoziteta ulja ima mali uticaj, bilo da je toplo ili hladno bilo da je nominalno 5w30 ili 5w40 ili xWy.
Ako je baš hladno može da se desi da pri prvom startu bude ulje toliko gusto da regulacija ne uspeva odmah, i pritisak skoči na 8 ili 10 bara. To je za moderna ulja temperatura ispod -40C kada može da bude ugrožena cirkulacija ulja i podmazivanje motora.
Regulacija pritiska je dvostruka i baš treba da je motor zapušten da bi se negde nešto zapušilo pa ulje teško cirkulisalo i time bio ometen regulacioni mehanizam.
I meni se čini da je 9+bara previsoko, 3 (2) do 6 bara je nešto što sam sretao.
Mnogo je bitnije da pritisak ulja ne pada na leru kada je vruće, i tu bi trebalo da je ok 1,5 do 2,0 bara mada kod nekih motora zna da bude i u okolini 1 bara normalno stanje.
Re: Motorna ulja
DS5 je 2011. godiste (decembar ako ista znaci ).DS9 je napisao: ↑25 Feb 2021, 13:39
Castrol Edge 5W-30 (inače ih ima raznih) pod tim nazivom bi moglo da bude samo uslovno alternativno ulje za taj HDI, inače nije specifično namenjeno HDI motorima kojima su po pravilu namenjena tj. propisana prilično tečljivija ulja. Ipak, da bi smo znali tačno šta mu je propisano, kako ne bi bilo nedoumica - koje je godište taj DS5? Inače je sasvim u pravu majstor - taj castrol nije najadekvatniji.
Sta bi preporucili od ulja za ovaj motor? Naravno u obzir dolaze "premium" brendovi, nije problem ako je cena jaca...
Btw, registrovan sam i na CFS forumu od pre par godina ali kako forum nije imao podsekciju za DS-ove u tom periodu, slabo ga i posecujem, generalno nisam aktivan forumas osim na ovom forumu...hvala na pozivu u svakom slucaju
Re: Motorna ulja
Total Ineo ECS (5w-30) ili Total Ineo First (0w-30)... To su "najažurnije" preporuke od PSA grupacije za stariji 2.0HDi. Za ove novije (blue HDI) isključivo Ineo First
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Motorna ulja
Kod drugih sam takodje vidjao da se isto vrti oko 9.5 bara po ocitavanju dijagnostike, tako da ne znam dal je to normalan pritisak ili ne moze adekvatno da ga ocita iz nekog razloga, posto prakticno nema razlike u voznji i sa obrtajima, a razmisljam da bi trebalo biti.
Sa druge strane sam nasao da je cutoff pritiska ulja na 3.7 bara za ovaj motor.
Sa druge strane sam nasao da je cutoff pritiska ulja na 3.7 bara za ovaj motor.
Re: Motorna ulja
Mares je napisao: ↑25 Feb 2021, 14:37DS5 je 2011. godiste (decembar ako ista znaci ).DS9 je napisao: ↑25 Feb 2021, 13:39
Castrol Edge 5W-30 (inače ih ima raznih) pod tim nazivom bi moglo da bude samo uslovno alternativno ulje za taj HDI, inače nije specifično namenjeno HDI motorima kojima su po pravilu namenjena tj. propisana prilično tečljivija ulja. Ipak, da bi smo znali tačno šta mu je propisano, kako ne bi bilo nedoumica - koje je godište taj DS5? Inače je sasvim u pravu majstor - taj castrol nije najadekvatniji.
Sta bi preporucili od ulja za ovaj motor? Naravno u obzir dolaze "premium" brendovi, nije problem ako je cena jaca...
Upravo to (hvala dzonic87 ) - jer tako definiše zvanična PSA dokumentacija preporučena ulja za upotrebu na teritoriji cele Evrope (od severa do juga, uključujući i Srbiju i okolne države).
Odnosno - ulja koja imaju odobrenje od PSA za normu PSA B71 2290 (Ineo ECS W-30)ili ulja koja imaju odobrenje od PSA po normi PSA B71 2312 (Ineo First 0W-30)
Totalova ulja koja su navedena u zagradi gore su ono što preporučuje PSA sa obzirom da je Total višedecenijski partner PSA, inače su adekvatna i ulja ostalih proizvođača koja imaju odobrenja po navedenim normama. Spisak (odgovarajućih ulja tih drugih proizvođača) bi inače bio podugačak.
Od mobilove varijante, odgovarajuće ulje je Mobil1 ESP 5W-30. kao i Mobil Super 3000 0W-30, mada bih lično išao pre na Mobil1 ESP.
U svakom slučaju - nema grešlke sa Ineo ECS 5W-30 koje je vrlo široo dostupno.
Sad, to što ja takvo identično koncipirano ulje (Fenix PSA Energy 5W-30), al` koje se blendira u Kruševcu (tj. valvolajnovom FAM-u) koristim za svoj 1,4 HDI već desetak godina - je nešto što je više puta ispričana i izlizana priča ove teme.
Poslednja izmena od DS9 u 25 Feb 2021, 17:57, izmenjeno 2 puta ukupno.
Re: Motorna ulja
Kažem da nemam pojma
Vidi - sa ove slike ispada da se radi o hektopaskalima a to onda znači da je pritisak suviše mali tj. nekih 0,00951 Bar.
Naravno, pritisak je verovatno normalan jer bi se u suprotnom oglasila digajnostika vozila - samo je pitanje šta to očitava ovo što si prikazao (najverovatnije sa OBD2)
Kada se pogledaju tehnička uputstva - ona po pravilu znače da se kači klasični manometar radi očitavanja pritiska motornog ulja. Pitanje je da li ovo sa OBD2 uopšte ima smisla za upoređivanje .
Vidi - sa ove slike ispada da se radi o hektopaskalima a to onda znači da je pritisak suviše mali tj. nekih 0,00951 Bar.
Naravno, pritisak je verovatno normalan jer bi se u suprotnom oglasila digajnostika vozila - samo je pitanje šta to očitava ovo što si prikazao (najverovatnije sa OBD2)
Kada se pogledaju tehnička uputstva - ona po pravilu znače da se kači klasični manometar radi očitavanja pritiska motornog ulja. Pitanje je da li ovo sa OBD2 uopšte ima smisla za upoređivanje .