Motorna ulja
Re: Motorna ulja
Bas grešiš svaki vw mora da troši ulje, vozim ih profesionalno već 15god, poenta je samo da kad "razbije" ulje na 5.000 ostane na tom nivou potrošnje i bez zvuka hidropodizaca. Ako potroši 1l na 10k je sasvim konkretno.
Re: Motorna ulja
Meni do 30.000km ne potroši ništa.
Baš sam obratio pažnju na šipku.
Jedino ako naliva benzin, pa održava nivo.
Baš sam obratio pažnju na šipku.
Jedino ako naliva benzin, pa održava nivo.
Re: Motorna ulja
Ja sam uskoro radio mali servis i sipao ulje Kroon. Auto ide super itd ali imam samo utisak kao da je motor malo bucniji u leru u odnosu na ranije, u voznji se malo primecuje razlika ali zanemarljivo, pre sam koristio Castrol, sad da li je to do ulja i zamene svih filtera ili mene osecaj vara.
Re: Motorna ulja
Hydraulic tappet, hydraulic valve lifter or hydraulic lash adjuster.
Hm, izvinjavam se, tek sada sam video da je Ivan već odgovorio.
Ono što sam ja viđao kod hidropodizača, ako se sticajem okolnosti dođe do njih prilikom servisa - da je vrlo zgodno očistiti ih (od eventualno skorelog koksa nakon koju stotinu hiljada km). Kod zanemaranih motora, kojima su preskakani intervali ili korišćeno neadekvatno ulje (ili adekvatno nije menjano na vreme) mogu se zateći i tragovi habanja. Kada to čovek uzme u ruke lako postane jasno da mu (hidraulični) rad zavisi od osobina i čistoće motornog ulja.
Re: Motorna ulja
Hidro podizači rade bešumno, i uopšte njihov rad ne zavisi od gustine ulja sve dok ulja ima dovoljno i sve dok nisu bušni/pohabani podizači.
Inače, hidro podizač je jedan od najpreciznije izradjenih delova koji postoje u SUS motoru, izrazito male tolerancije mera.
To kada se čuju hidro podizači znači da su odavno pohabani i bili za zamenu a gusto ulje samo maskira uzrok tj problem zašto se to dešava.
Razlozi što je motor stigao u to loše stanje su od samog kvaliteta izrade hidropodizača, korišćenja lošijeg ulja i neredovne zamene ulja.
Od toga je najvažniji faktor neredovna zamena datog ulja za date uslove korišćenja konkretnog motora.
I potrošnja ulja je pokazatelj lošeg stanja motora.
A inače gusto ulje ne znači da je dobro i kvalitetno samim tim što prigušuje problem "bušnih" hidropodizača i nastali zvuk klepeta pri prvom paljenju (dok se ne napune uljem pošto je prethodno ulje iscurilo na nepovratnom ventilu).
Ako su loši hidropodizači na strani usisnog ventila može da dodje i do problema sa paljenjem motora, ne može da startuje posle noćnog odmora.
Hidropodizači se ne repariraju, samo zamena a poželjno je pri tome i hemijsko ispiranje motora.
Inače, hidro podizač je jedan od najpreciznije izradjenih delova koji postoje u SUS motoru, izrazito male tolerancije mera.
To kada se čuju hidro podizači znači da su odavno pohabani i bili za zamenu a gusto ulje samo maskira uzrok tj problem zašto se to dešava.
Razlozi što je motor stigao u to loše stanje su od samog kvaliteta izrade hidropodizača, korišćenja lošijeg ulja i neredovne zamene ulja.
Od toga je najvažniji faktor neredovna zamena datog ulja za date uslove korišćenja konkretnog motora.
I potrošnja ulja je pokazatelj lošeg stanja motora.
A inače gusto ulje ne znači da je dobro i kvalitetno samim tim što prigušuje problem "bušnih" hidropodizača i nastali zvuk klepeta pri prvom paljenju (dok se ne napune uljem pošto je prethodno ulje iscurilo na nepovratnom ventilu).
Ako su loši hidropodizači na strani usisnog ventila može da dodje i do problema sa paljenjem motora, ne može da startuje posle noćnog odmora.
Hidropodizači se ne repariraju, samo zamena a poželjno je pri tome i hemijsko ispiranje motora.
Re: Motorna ulja
Mala napomena:
Na primer, jedan o standardnih testova za određene kategorije dizelskih ulja je bio ASTM D5966, koji podrazumeva merenje pohabanosti hidropodizača (prilikom upotrebe ulja koje konkuriše za datu kategoriju). Sa donjeg dokumenta se vidi o čemu je reč.
https://www.swri.org/sites/default/file ... r-wear.pdf
Na primer, jedan o standardnih testova za određene kategorije dizelskih ulja je bio ASTM D5966, koji podrazumeva merenje pohabanosti hidropodizača (prilikom upotrebe ulja koje konkuriše za datu kategoriju). Sa donjeg dokumenta se vidi o čemu je reč.
https://www.swri.org/sites/default/file ... r-wear.pdf
Re: Motorna ulja
Koliko razumem merili su pohabanost klackalica.
Re: Motorna ulja
Da, osovine.
Možda nisam bio jasan, to je pomenuto samo kao primer.
Sa obzirom na razvoj motora (u npr. poslednjih 20ak godina), i kao što navodiš ekstremno niske tolerancije, ovakav test nije aktuelan za ispitivanje današnjih ulja. Njega (kao i druge ranije) zamenjuju novije razvijeni testovi, što je slučaj sa npr. CEC-L-99-08, koji je aktuelan za više kategorija ACEA.
https://link.springer.com/referencework ... 2647-2_163
Možda nisam bio jasan, to je pomenuto samo kao primer.
Sa obzirom na razvoj motora (u npr. poslednjih 20ak godina), i kao što navodiš ekstremno niske tolerancije, ovakav test nije aktuelan za ispitivanje današnjih ulja. Njega (kao i druge ranije) zamenjuju novije razvijeni testovi, što je slučaj sa npr. CEC-L-99-08, koji je aktuelan za više kategorija ACEA.
https://link.springer.com/referencework ... 2647-2_163
Re: Motorna ulja
Koja specifikacija ide u citroen c3 1.1 2004 ravenol recimo daje dve tri opcije.
Re: Motorna ulja
Po najaktuelnijoj citroenovoj dokumentaciji o preporučenim motornim uljima (iz 2016. godine)
za taj TU1/TU1A motor (kodne oznake XFX / HFY / HFZ i HFV) su za upotrebu u državama Evrope (od krajnjeg severa do krajnjeg juga, uključujući Srbiju i okolne države) preporučena ulja koja zadovoljavaju sledeće PSA norme:
PSA B71 2300 (10W-40 ACEA A3/B4, totalovo ulje Quartz 7000 10W40)
PSA B71 2296 (5W-40 ACEA A3/B4, totalovo ulje Quartz 9000 5W-40 )
PSA B71 2290 (5W-30 ACEA C2, totalovo ulje Quartz Ineo ECS 5W-30)
PSA B71 2312 (0W-30 ACEA C1/C2, totalovo ulje Quartz Ineo First 0W-30)
Takođe, u pomenutoj dokumentaciji stoji da se na teritoriji Evrope favorizuje upotreba ulja (kod motora kod kojih je njihova upotreba dozvoljena, dakle i za taj TU1 motor) koja zadovoljavaju norme PSA B71 2290 i PSA B71 2312, odnosno totalova ulja Ineo ECS 5W-30 i Ineo First 0W-30, respektivno.
U citroenovoj dokumentaciji iz 2004. godine se preporučuju ulja koja zadovoljavaju normu ACEA A3/B4 gradacije 10W-40 i gradacije 5W-40, a pominje se da se radi uštede goriva mogu kod pojedinih motora koristiti ulja gradacije 5W-30. Odnosno - gore/pomenute PSA norme su kreirane tri godine kasnije tj. 2007. godine.
Ukoliko bi pitanje bilo šta bi za taj motor bilo najadekvatnije za vožnju na teritoriji Srbije - vrlo verovatno je to neko od ulja gradacije 5W-40.
Btw, oni koji su na srpskom nezavisnom forumu ljubitelja citroena tj. CFS-u predstavili svoje c3ojke sa tim motorom (tj. opisivali iskustva sa njima), po pravilu su koristili Quartz 9000 5W-40 (što inače lično mislim da je jedan od odličnih izbora za taj motor), što je najčešće korišćeno (a preporučeno) ulje za praktično sve PSA motore od oko 2000. do oko 2007. godine.
za taj TU1/TU1A motor (kodne oznake XFX / HFY / HFZ i HFV) su za upotrebu u državama Evrope (od krajnjeg severa do krajnjeg juga, uključujući Srbiju i okolne države) preporučena ulja koja zadovoljavaju sledeće PSA norme:
PSA B71 2300 (10W-40 ACEA A3/B4, totalovo ulje Quartz 7000 10W40)
PSA B71 2296 (5W-40 ACEA A3/B4, totalovo ulje Quartz 9000 5W-40 )
PSA B71 2290 (5W-30 ACEA C2, totalovo ulje Quartz Ineo ECS 5W-30)
PSA B71 2312 (0W-30 ACEA C1/C2, totalovo ulje Quartz Ineo First 0W-30)
Takođe, u pomenutoj dokumentaciji stoji da se na teritoriji Evrope favorizuje upotreba ulja (kod motora kod kojih je njihova upotreba dozvoljena, dakle i za taj TU1 motor) koja zadovoljavaju norme PSA B71 2290 i PSA B71 2312, odnosno totalova ulja Ineo ECS 5W-30 i Ineo First 0W-30, respektivno.
U citroenovoj dokumentaciji iz 2004. godine se preporučuju ulja koja zadovoljavaju normu ACEA A3/B4 gradacije 10W-40 i gradacije 5W-40, a pominje se da se radi uštede goriva mogu kod pojedinih motora koristiti ulja gradacije 5W-30. Odnosno - gore/pomenute PSA norme su kreirane tri godine kasnije tj. 2007. godine.
Ukoliko bi pitanje bilo šta bi za taj motor bilo najadekvatnije za vožnju na teritoriji Srbije - vrlo verovatno je to neko od ulja gradacije 5W-40.
Btw, oni koji su na srpskom nezavisnom forumu ljubitelja citroena tj. CFS-u predstavili svoje c3ojke sa tim motorom (tj. opisivali iskustva sa njima), po pravilu su koristili Quartz 9000 5W-40 (što inače lično mislim da je jedan od odličnih izbora za taj motor), što je najčešće korišćeno (a preporučeno) ulje za praktično sve PSA motore od oko 2000. do oko 2007. godine.
Poslednja izmena od DS9 u 16 Mar 2021, 17:20, izmenjeno 2 puta ukupno.
Re: Motorna ulja
Ili da pojednostavim, prva benzinska pumpa i bilo koje ulje 5w40 bilo kog brenda će 99,999% odgovarati potrebama tog motora (benz, atmo, klasik konstrukcije).
Re: Motorna ulja
Hvala na detaljnom odgovoru, pašće izbor na mannol oem 5w40 to se uklapa?
Re: Motorna ulja
Da, sasvim se uklapa. Sad, kad si već pomenuo Ravenol, ako bi jednu od (naj)boljih varijanti to bi bilo recimo ovo https://www.ravenol.de/en/product-range ... sae-5w-40/
Inače, kao što ljubitelj reče - npr. da je moja ta c3ojka, najbliža pumpa mi je NISova, pa bih tamo uzeo Autoline Sint 5W-40 i završio tu priču sebi na sreću i radost.
Inače, kao što ljubitelj reče - npr. da je moja ta c3ojka, najbliža pumpa mi je NISova, pa bih tamo uzeo Autoline Sint 5W-40 i završio tu priču sebi na sreću i radost.
- Darko
- Postovi: 9054
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Motorna ulja
Uzeo x cess 5w40 za jtd (ravenol trenutno nema nista u toj gradaciji trenutno na stanju).
Otisao u ogranak mass companyja u ns. Oni su generalni srb uvoznik za motul.
Za ove pare (znacajnije skuplje od ravenola) ocekivao sam da je bar prednja nalepnica zalepljena pravilno. Ovo kao da dete lepilo. 2cm otislo u stranu. Inace pise made in france.
Ali necu da se tripujem da je kopija.
Ravenol pakovanje izgleda kao da ga je kompjuter pravio. Savrsenstvo.
Otisao u ogranak mass companyja u ns. Oni su generalni srb uvoznik za motul.
Za ove pare (znacajnije skuplje od ravenola) ocekivao sam da je bar prednja nalepnica zalepljena pravilno. Ovo kao da dete lepilo. 2cm otislo u stranu. Inace pise made in france.
Ali necu da se tripujem da je kopija.
Ravenol pakovanje izgleda kao da ga je kompjuter pravio. Savrsenstvo.
Re: Motorna ulja
To je klasičan 5w40 sint nema još neku oznaku specifikaciju?DS9 je napisao: ↑16 Mar 2021, 17:13Da, sasvim se uklapa. Sad, kad si već pomenuo Ravenol, ako bi jednu od (naj)boljih varijanti to bi bilo recimo ovo https://www.ravenol.de/en/product-range ... sae-5w-40/
Inače, kao što ljubitelj reče - npr. da je moja ta c3ojka, najbliža pumpa mi je NISova, pa bih tamo uzeo Autoline Sint 5W-40 i završio tu priču sebi na sreću i radost.