Tajvanski proizvođač baterija ProLogium predstavio je svoju četvrtu generaciju litijum-keramičkih baterija (LCB) na CES 2025 sajmu u Las Vegasu. Ove baterije, koje će krenuti u proizvodnju krajem godine, rešavaju ključne izazove električnih vozila (EV), kao što su bezbednost, troškovi održavanja, domet i vreme punjenja.
Sa energetskom gustinom od 380 Wh/kg ili 900 Wh/L, ProLogiumova LCB baterija omogućava veću autonomiju EV vozila uz značajno smanjenje mase baterijskih paketa. Cilj kompanije je da sledeće godine dostigne gustinu od 450 Wh/kg ili 1000 Wh/L.
Wow, "ovo je prvi put" da imamo ovakve revolucionarne vesti o rešavanju problema baterija i EV, koji se nešto i ne rešavaju tek tako.
Tapa
Re: Električni automobili
Poslato: 13 Jan 2025, 09:05
od Dzoni_m
I samo nisu napisali kakav ti punjac treba za tih 4 ili 6 min.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Električni automobili
Poslato: 13 Jan 2025, 13:10
od trojanac
Baterije kreću u proizvodnju do kraja tekuće godine, a implementacija dalje u industriji će potrajati još par godina. Tako to ide.
Sent from my 2201116SG using Tapatalk
Re: Električni automobili
Poslato: 14 Jan 2025, 17:58
od maniaxxx
Sa sve vecom implementacijom punjaca od 500 i vise kwh, to polako prate i kapacitete auta ( nekih 300kwh vec EU proizvodjaci znaju da naprave), sve manje postaje problem. Doduse potrajat ce jos da to postane vise dostupno za " raju".
Re: Električni automobili
Poslato: 16 Jan 2025, 20:33
od Geza
Re: Električni automobili
Poslato: 17 Feb 2025, 18:36
od Geza
Re: Električni automobili
Poslato: 18 Feb 2025, 10:02
od trojanac
Sent from my 2201116SG using Tapatalk
Re: Električni automobili
Poslato: 19 Feb 2025, 20:49
od Geza
Re: Električni automobili
Poslato: 19 Feb 2025, 23:20
od trojanac
TOP 10 modela električnih (BEV) vozila u Evropi za 2024. godinu su:
Tesla Model Y – 120,212 vozila Tesla Model 3 – 70,781 vozila Volvo EX30 – 49,691 vozila Škoda Enyaq – 46,184 vozila Audi Q4 e-tron – 38,864 vozila VW ID.4 – 36,912 vozila BMW iX1 – 35,976 vozila VW ID.3 – 36,411 vozila MG 4 / Mulan – 30,367 vozila Peugeot e-208 – 29,734 vozila
Dodatno, zanimljiva je i raspodela po dve najzastupljenije kategorije, uzevši u obzir putnička i laka komercijalna vozila (M1 i N1): Ukupno BEV vozila prodatih u Evropi 2024: 1,510,580 Plug-in hibridna vozila (PHEV): 748,121
To je preko 2,2 miliona vozila sa utičnicama!
Takođe, izdvajamo i najprodavanije modele po kategorijama, uzevši u obzir putnička vozila (M1): Najprodavaniji BEV: Tesla Model Y – 120,212 vozila Najprodavaniji PHEV: Volvo XC60 PHEV – 38,727 vozila Najprodavaniji FCEV (vodonično vozilo): Toyota Mirai FCEV – 679 vozila
Razlike i trendovi su kristalno jasni a očekivanja su da u 2025. godini najveći rast ostvare hashtag#BEV i ovo je već uočljivo u rezultatima za januar, gde je u odnosu na januar 2024. godine ostvaren rast od gotovo 40%.
Pogledajte detalje na sledećem linku i zapamtite navedeni izvor (EAFO) jer se podaci ažuriraju bar jednom mesečno: https://lnkd.in/eTC6TbAG
Kineski proizvođač automobila BYD počeće da pravi električne automobile u Evropi od oktobra ove godine, i to najpre u Mađarskoj, a zatim i u Turskoj od marta sledeće godine.
Kako prenosi Automotive News Europe, evropska proizvodnja modela s nultom emisijom ovog azijskog brenda započeće u fabrici u Segedinu, Mađarska, gde će se u početku sklapati modeli Dolphin i Atto 3.
Turska fabrika počeće sa radom nešto kasnije, u martu 2026. godine. Očekuje se da će ove dve fabrike imati ukupni proizvodni kapacitet od 500.000 vozila godišnje.
Razlog za evropsku proizvodnju je izbegavanje novih carina Evropske unije koje su uvedene na sve električne automobile proizvedene u Kini. Trenutno, svi električni modeli koje proizvodi BYD podložni su dodatnoj carini od 17%, pored postojeće uvozne takse od 10%.
BYD je prošle godine prodao više od 50.000 elektrifikovanih vozila na evropskom tržištu, što je tri puta više nego prethodne godine.
Sa lokalnom proizvodnjom u Evropi, prodaja će značajno rasti.