Stranica 69 od 124
Re: Chip-tuning
Poslato: 19 Okt 2015, 09:38
od ljubitelj
kapor napisao:Nisu ni fabricke mape savrsene, sa fabrickim mapama je svaki motor "ustrojen" zbog eko normi i standarda. Tako da taj stav to sto je fabrika stavila na taj motor je najbolje za njega bas i ne pije vodu.
Jeste, osnovna obaveza je ekologija a ne maksimalne granicne perfomanse. Pitanje je koliko su ispunjene zaista norme a koliko je to na papiru ali generalno eko je prioritet podesavanje motora.
I tjunirane mape treba da zadovolje iste eko nrome i standarde da bi se auto legalno registrovao i koristio u saobracaju. Barem u zemljama gde je cipovanje i zapocelo i odakle se uglavnmo radi uzimanje /kopiranje mapa. Stoga se cesto uz softver menja i hardver motora kao paket pa podizanje snage postane skupa zanimacija uz troskove homologacije.
To sto kod nas jos nije zazivela kontrola izduvnih gasova na tehnickom pregledu, kao sto i ostalo na tehnickom se ne pregleda omogucava ovde da radi ko sta hoce po tom pitanju. Pa ima svakakvih mapiranja, i skoro svako radi "nesto" sa softverom pocevsi od DPF. A taj DPF sistem nije bezveze, dizel je bez njega veoma stetan sto se najbolje vidi po autobusima gradskogo prevoza.
U sustini cipovan auto bi trebalo da ide na atest i da se ta cinjenica o cipovanju upise u saobracajnu dokument/dozvolu. A tek nakon toga dobije reg. nalepnica.
Fabrike su odgovorne, VAG je tekuci primer. Jos nije dosao na red tjuning sektor, ti VW motori su takodje i masovno cipovani i vrlo verovatno niti oni ne ispunjavaju propise ASU (nemacke) kontrole gasova. Kada tu krene provera moze svasta da se pokaze.
Re: Chip-tuning
Poslato: 19 Okt 2015, 09:42
od Uroš S.
ljubitelj napisao: A taj DPF sistem nije bezveze, dizel je bez njega veoma stetan sto se najbolje vidi po autobusima gradskogo prevoza.
U kom smislu se vidi po autobusima GSP? Jel oni nemaju DPF, ne razumem se.
Re: Chip-tuning
Poslato: 19 Okt 2015, 09:58
od ljubitelj
Ivan napisao:Valjci jesu merodavni jer osecaj da auto ide mnogo bolje moze doci od gomile obrtnog, a da zapravo nema znatno vise ks pa da u praksi nije velika razlika.
Takodje odlican nacin da se izmere realni dobici je merenje 100-200kmh jer tu snaga dolazi do izrazaja.
Послато са GT-N7100
Linearna je veza obrtnog i snage, vise obrtnog znaci vise KS za dati broj obrtaja.
Merenje 100-200 ili bilo koje ne pokazuje dobitak u maksimalnoj snazi, jedini vozni test za proveru koliko je promenjena maksimalna snaga je maksimalna brzina koju vozilo dostigne.
Re: Chip-tuning
Poslato: 19 Okt 2015, 10:11
od ljubitelj
Pa jel vidis golim okom izduvne gasove. CO2, NOx, H2O su sve nevidljiva jedinjenja koja su normalna posledica oksidacije fosilnog goriva.
Ono crno su cvrste cestice, da imaju GSP filter ne bi primecivao iz auspuha sta izlazi. Crna kisa kada pada je jedna od posledica lako vidljivih,
Re: Chip-tuning
Poslato: 19 Okt 2015, 11:54
od dragan
Ivan napisao:Valjci jesu merodavni jer osecaj da auto ide mnogo bolje moze doci od gomile obrtnog, a da zapravo nema znatno vise ks pa da u praksi nije velika razlika.
Послато са GT-N7100
ivane daj dodji sebi, kako to auto ne ide mnogo bolje kad ima gomilu obrtnog...

Re: Chip-tuning
Poslato: 19 Okt 2015, 13:14
od Kabal
Paja napisao:215 ks dići za još 30 za brdo para meni ne deluje ko dobar dil.
Kako sam i ocekivao, cena cirka 1350e.
Re: Chip-tuning
Poslato: 19 Okt 2015, 14:09
od nidza
@ljubitelj, i na najstrožijem tehničkom napolju prolaze remapirani automobili bez DPF i EGR. Čak i britanski MOT prođu.
Tapatalk
Re: Chip-tuning
Poslato: 19 Okt 2015, 15:03
od Milos
Bez DPF da prolaze u Britaniji ? Mozda ako ubace pre tehnickog neku eco mapu ?
Re: Chip-tuning
Poslato: 19 Okt 2015, 15:33
od Ivan75
Ja koliko sam čitao, (njihovi forumi), u UK prolaze kako ko, ako se DPF ukloni tako da odoka kao nije očigledno (?!?), obriše se greška i ako im na tehničkom ne ulaze u sitna crevca - prođu. Ali je zakonom zabranjeno. Ne znam samo kako to "nije očigledno". Svi noviji dizeli to imaju, zašto bi ljudi na tehničkom bili budale.
Re: Chip-tuning
Poslato: 19 Okt 2015, 16:13
od Ji 4Tze
Milos napisao:Bez DPF da prolaze u Britaniji ? Mozda ako ubace pre tehnickog neku eco mapu ?
Misliš na nivou fabrike, ono ni da se ne primeti?

Re: Chip-tuning
Poslato: 19 Okt 2015, 16:19
od Milos
Tako nekako
Znam da je sportski izduv sa 200CPSI kosta kao otrov , ali zato zadovolja euro standarde

Re: Chip-tuning
Poslato: 19 Okt 2015, 16:53
od Ivan
@ljubitelj rekao bih da si vrlo slabo upucen u problematiku chiptuninga turbodizela, kao i merenja dobijenih performansi, pa teoretises na "suvo"
Trudio sam se da ne komplikujem previse, ali avaj
Mozes drasticno menjati maksimalan obrtni momenat, a da ne promenis maksimalnu snagu.
Sto znaci da ce na osecaj takav auto da "kida" i u tom opsegu niskih/srednjih obrtaja ce ici znatno bolje od fabrickog, ali recimo u visokim obrtajima ce biti isti kao fabrika.
Nazalost takve mape uopste nisu retkost, kao ni mape gde rad turbine nije dobro upeglan, pa imas tzv. Spajkove gde je turbo otisao u overboost ili gde je trazeno vise pritiska nego sto turbo moze fizicki da napravi ili nije dobra mapa goriva gde se vidi kako ecu pokusava da stabilizuje.
Npr. Novcat x5 3.0d, tanke linije su fabrika, a sa chipom se vide valovi i bregovi.
Ili npr. Ovaj cc 2.0tdi sa 140ks i 320nm na 185ks i 400nm, a vidimo da 185ks ima samo u rasponu izmedju nekih 3400-3600rpm , vec na 4000rpm je pao na 170ks.
Tih 185ks ima u jednom spicu kada je turbo premumpao, a posle vidimo da je kriva krzava jer se muci da odrzava pritisak.
Znaci u praksi kada se potrka sa fabrickim 170ks i 350nm nece ici bolje po pitanju maks brzine i maksimalnog ubrzanja u rasponu oko 4000rpm.
Na osecaj ce biti jaci kao i pri medjuubrzanjima sa nizih rpm.
Recimo noviji 2.0tdi od 184 odnosno 190ks ce imati bolje maksimalno ubrzanje jer na 4000rpm imaju 14 odnosno 20ks u odnosu na ovog cipovanog na 184ks.
Послато са GT-N7100
Re: Chip-tuning
Poslato: 19 Okt 2015, 17:05
od nidza
Milos napisao:Bez DPF da prolaze u Britaniji ? Mozda ako ubace pre tehnickog neku eco mapu ?
Prolaze. Oči su mi otpale od čitanja foruma, a nisam našao nikog da su ga vratili. Ranije su se paranoisali, nisu hteli da stavljaju cev umesto bušenja DPF, ali u poslednje vreme izbace opušteno DPF i stave cevku. Niko im ne pravi pitanje, jer prolaze test izduvnih gasova.
Ne znači da je auto u eko normama, ali je očigledno u normama testa koji tamo koriste.
Re: Chip-tuning
Poslato: 19 Okt 2015, 19:26
od Ivan75
Ovi naši kad krenu s tim biće žurka. Ali su ludi ako to urade pre nego što budu baš morali, mnogo država zarađuje na krševima i uvozu istih.
Re: Chip-tuning
Poslato: 19 Okt 2015, 21:38
od maniaxxx
Šta kažeta na čip za BMW 114i, sa 100 konja na preko 200 konja? To bi onda trebalo da se radi genaralna svakih 15000 km?
