nidza napisao: 07 Apr 2022, 09:52
@ljubitelj , minimum koji proizvođač definiše za svoj motor, nije i optimum.
Ne možeš ignorisati značaj tačnosti paljenja smeše. ECU prilagođava paljenje i ima prevenciju samozapaljenja uz pomoć recirkulacije izduvnih gasova - posledično, gorivo sa više oktana će tačnije paliti, uz manji udeo povratnih sagorelih gasova i dobićeš bolje iskorišćenje postojeće energije u gorivu.
Ne, proizvodjač uglavnom definijše optimum nakon mnogo miliona sati iskustva, i testiranja. Pri čemu optiomalno treba da definišeš šta ti misliš da tebi jeste jer jedan od važnih kriterijuma za podešavanje mapa motora je pouzdanost i termička stabilnost u svim radnaim režimima i svim mogućim klimatskim uslovima.
Retko proiizvodjač pogreši, poslednji od velikih proizvodjača koji je to uspeo je VW pre nekih 7 godina vržeći "popravku" radi ekologije.
Nema nikakvog ignorisanja već sasvim suprotno, tačnost postizanja vršnog pritiska (kada je i najveća iskorišćenost goriva i time najmanja specifična potrošnja grama/kWh) sam naveo koja treba da bude.
Koji ECu tako radi koa što navodiš, da se upravlja podacima o paljenju preko količine povrata gasova kroz EGR? To štio si naveo je neka tvoja pretpostavka da udeo manji udeo sagorelih gasova dobija bolje iskorišćenje energije u gorivu, ili tačnije povećava koeficijent korisnog dejstva SUS motora i Karnoovg ciklusa? Utisak mi je da si to sada osmislio, tu vezu sa EGR.
Kod Bošovih sistema već decnijama razni jetronici i razni motronici koriste senzor kliktanja /knock senzor/ kao osnovu regulacije paljenja i tim senzorom se prilagodjava tačnost paljenja za maksimum sagorevanja uz prevenciju samopaljenja.
Ta strategija se koristi i kod Marelija, kod Delfija, kod Coninentala, Fordovog EEC...jedino je Saab koristio senzor jonske struje (svećica sama) u trionic sistemu kada je direktno preko merenja jonske struje u plamenu najpreciznije moguće pratio stanje sagorevanja i tačnost paljenja.
Za takav sistem gde EGR uspravljan regulacijom varnice nisam čuo da se primenjuje.
Benzin sa više oktana se niti tačnije niti manje tačno pali, OB nema takav magični uticaj, mogao bi benzin da ima i 130 oktana da je potrebno.
OB nema veze sa energijom i regularnim sagorevanjem
Kao što sam napisao OB je mera otpornosti na samodetonaciju, i ništa više.
Nego, izbegao si da primetiš komentar na grafike koji si postavio i pitanje šta je poenta istih (za različite verzije motora i različite OB goriva nepooznate smese i sadržaja energije kWh u 1 litru).
Ajde da se držimo tih grafikona kada su već dobar primer šta se dešava kada se nešto promeni u postavkama rada motora.
Naravno.
I uvek je tako, ima tih merenja koliko hoćeš. Nema potrebe da polemišemo da je praksa pokazala da su novije generacije turbo benzinaca sposobne da iskoriste više oktana od propisanog minimuma.
Naravno da nije uvek tako, merenja koliko hoćeš.
Upravo zbog tog uvek je tako ima velike potrebe da se disktuje jer praksa nije pokazala da veći OB goriva smanjuje potrošnju. po nekakavom automatizmu "sposobnosti da iskoriste više oktana".
To prosto nije tačno kao nešto univerzalno važeće i kao neko pravilo.
Da. ima specifičnih motora nevezano da li su turbo ili atmo kojima viši OB od standradnog goriva donosi bolje rezultate jer su takvi motori i konstruisani za visokooktanska goriva.
Apsolutno uvek važi da sipanje goriva sa većim OB od propisango konstrukcijom motora nema baš nikakvog uticaja na perofmanse motora. Prosto nije moguće ni teorijski a naravno i praksa potvdjuje pravilo.