Stranica 8 od 17

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Poslato: 06 Nov 2013, 17:03
od snork
sebekkg napisao:U ns bi ovi na mesavinu plincuge bili idealni. Nema jakih uspona da bi trebala.jaka.snaga kao.na ful dizel bus pa bi i imalo koristi. Kod mene u kg krenuli da voze tim i brzo su odustali od pojedinih relacija jer su busevi krcati a usponi samo takvi.
Zanimljiva je i ta mogućnost sa mešavinom gas + dizel. Ovi u Beogradu su na čist gas, u pitanju su otto (da ne kažem benzinski) motori i to turbo. Marka je MAZ, ali se sklapaju baš u Kragujevcu i nose oznaku BIK (znak je glava bika sa rogovima :D ). Proizvođač motora je američki Cummins i osim ovih "benzinaca" ima u ponudi i dizelaše bazirane na istom bloku i iste snage. Mislim da su neki privatni prevoznici u Beogradu kupili te dizel varijante.

Mnogo su mi smešni vozači GSP-a koji se žale kako im autobusi na gas slabo idu, a ustručavaju se da ih malo jače nagaze. Jeste turbo, ali turbo benzinac zahteva ipak malo veće obrtaje nego turbo dizel. Nadam se da će se majstori u pogonima setiti da im menjaju svećice na propisanoj kilometraži. Do sada nisu imali tu vrstu delova. :D

Re: Javni prevoz

Poslato: 06 Nov 2013, 17:09
od Uroš S.
Snork sta je bolje od Solarisa? Ne znam teh.spec. ali moj utisak je da je Solaris u svakom smislu bolji bus. To su mi rekli i vozaci. Taj poslednji IK se raspada za godinu dana. A od prvog dana se videlo da su krdža.

HUAWEI P6 via TT

Re: Javni prevoz

Poslato: 06 Nov 2013, 18:35
od snork
Pa, najviše mi smeta što se kod Solarisa mnogo više oseća rad motora (vibracije i buka). I jedni i drugi imaju MAN motore (možda čak i istog tipa), ali su ih naši bolje ugradili, verovatno je i auspuh veći, pa su Ikarbusi mnogo tiši. Što se tiče menjača, Solarisi imaju neke najnovije ZF Ecolife sa 6 brzina, koji se mnogo "prave pametni" - stalno nešto prebacuju, te naviše, te naniže. Ne znam, možda je to dobro za potrošnju, ali pitanje je koliko će trajati. Ikarbus ugrađuje Voith DIWA 5-brzinske, koji jesu tehnološki malo stariji, ali je ponašanje predvidivo i vožnja je udobnija, naročito u kreni-stani režimu. Ergonomija mi je takođe bolja kod Ikarbusa - sedišta i položaj šipki za držanje. Pogledaj kod Solarisa one šipke u sredini što idu ispod donje ivice prozora, umesto preko njih. Pa to je toliko nisko, da za njih mogu da se drže samo mala deca. Totalni promašaj u projektovanju. Solarisu priznajem lepše i solidnije napravljenu harmoniku, a posebno okretnu platformu, na kojoj putnici lepo i bezbedno mogu da stoje. Elegantnije su rešeni i izduvi klima uređaja (rupice su u uskoj šini, celom dužinom vozila sa obe strane. Ikarbus ima crne okrugle otvore sa klapnom (slične kao kod Punta), raspoređene na svakih metar sa obe strane, što prilično naružuje izgled unutrašnjosti (jer je plafon bele boje). Vozači kažu da su Ikarbusi mnogo startniji, a s druge strane da Solarisi imaju bolje kočnice od bilo kog dosadašnjeg vozila koje je imao GSP. Što se izgleda spoljašnjosti tiče, neki detalji su lepši kod jednog, neki kod drugog. Meni lično je prednja maska IK-218M lepša. Treba dodati da je Ikarbus napravljen klasičnim tehnikama (zavarivanje, nitne i šrafovi), dok je Solaris skoro ceo lepljen (kao Boeing 787 :kezo: ). Znam da ovo drugo kao smanjuje masu vozila... ali mi ne uliva poverenje. A to da se neki autobus razdrnda već posle godinu dana, zavisi pre svega od vozača koji ga voze, od linije i od održavanja. Jedan Solaris (garažnji broj 3002) je već ostao u kvaru, videćemo šta će biti u narednim godinama.

EDIT: Ikarbus ima LED unutrašnje osvetljenje, a Solaris fluo cevi - što se danas smatra zastarelim.

Re: Javni prevoz

Poslato: 06 Nov 2013, 19:06
od Uroš S.
Pa MAN od Japana što smo dobili se nisu raskantali za 10 godina na istim linijama na kojima su poslednji i najnoviji zglobni Ikarbusi umrli za godinu dana. To sve unutra škripi, klimata se, cijuče, lupa, i baš se sećam da je tako bilo od prvog dana jer se sećam kada su došli. Drugo u Ikarbusu možeš da se posečeš na skoro svaki ćošak. To za klimu i za menjač i rukohvate nisam primetio. Nemam zamerku ni na sedišta.

Re: Javni prevoz

Poslato: 06 Nov 2013, 19:11
od elMaestro
Vozaci se prilicno zale na MAZ-ove, tj. na ponasanje u gradskim uslovima. Dok su, recimo, meni oni za klasu kvalitetniji od svih Ikarbusa.
FAP-ove dosta hvale, laki za voznju sa dovoljno jakim motorima, mislim da su u njima MB-ovi motori.

Re: Javni prevoz

Poslato: 06 Nov 2013, 19:15
od snork
Uroš S. napisao:Pa MAN od Japana što smo dobili se nisu raskantali za 10 godina na istim linijama na kojima su poslednji i najnoviji zglobni Ikarbusi umrli za godinu dana. To sve unutra škripi, klimata se, cijuče, lupa, i baš se sećam da je tako bilo od
Japanci su srednjepodni autobusi, oni nisu toliko osetljivi. Do ove godine je još bilo 20 godina starih IK-166 koji su išli super. Niskopodni su mnogo osetljiviji.

Slažem se - Ikarbus bi mogao malo da poradi na završnoj obradi i kontroli sklapanja (da svi šrafovi koji drže panele budu pritegnuti kako treba) i kad bi to sredili, stvarno bi bili ekstra.
elMaestro napisao:FAP-ove dosta hvale, laki za voznju sa dovoljno jakim motorima, mislim da su u njima MB-ovi motori.
Fapčine su zakon, to je i meni omiljena marka autobusa. Solo autobusi bez klime imaju motor od 300 konja! :doubleup: Kad stojim iza njih na stanici, s Puntom nikada ne mogu da ih stignem, samo jurnu i nestanu u daljini. :D

Re: Javni prevoz

Poslato: 06 Nov 2013, 19:17
od Uroš S.
E to na primer nisam znao. :doubleup:

Čiji su oni kao na liniji 74, beli privatni, piše Volvo ali je samo Volvo motor?

Re: Javni prevoz

Poslato: 06 Nov 2013, 19:17
od pedja
Izgleda da Solaris ima odlican ventilacioni/klima sistem.
Pre neko jutro, grejao je kada sam usao u bus, na pocetnoj. Kako se bus punio, tako je sve slabije grejao, da bi u jednom trenutku poceo da rashladjuje, odnosno da odrzava temperaturu - automatska klima. Sjajno za jedan autobus. Naravno da postoji opcija da je vozac na osecaj stelovao temperaturu :kezo:

Inace, kod novijih buseva me nervira sto dobro dihtuju i greju kao blesavi, a vozacu se je*e da obuce nesto, vec sedi u majici sa odvrnutom peckom, a sto ce raja da pomre...

Re: Javni prevoz

Poslato: 06 Nov 2013, 19:30
od NexT
Stiglo jos 150 Solarisa.

Pricao sam jednom prilikom sa vozacem GSP-a, kukao je na niskopodne Ikarbuse kao taljige da vozi. (za reper, pre toga je vozio japanca) par godina.

Re: Javni prevoz

Poslato: 06 Nov 2013, 19:38
od ftj
Solaris je trenutno neuporedivo ozbiljnija firma od ikarbusa i stvarno ne znam kako se može porediti sa ikarom. Valjda su vozači ti koji treba da kažu šta je bolje a do sad ne znam da li je iko rekao da mu nedostaje ikar.

Re: Javni prevoz

Poslato: 06 Nov 2013, 19:42
od Day Walker
Nama treba ovako nesto :doubleup:
Slika
Slika
Ovako zatamnjen se uklapa u BG :D
Slika

Re: Javni prevoz

Poslato: 06 Nov 2013, 19:44
od Piros
Uroš S. napisao:E to na primer nisam znao. :doubleup:

Čiji su oni kao na liniji 74, beli privatni, piše Volvo ali je samo Volvo motor?
Mislim da su od Neobusa i odlicni su, bas lepo idu i udobni su.

Re: Javni prevoz

Poslato: 06 Nov 2013, 19:45
od Uroš S.
E da Neobus, oni su baš baš dobri, tihi udobni, i rekao bih dosta dobro mogu da povuku.

Re: Javni prevoz

Poslato: 06 Nov 2013, 19:54
od Piros
Day Walker napisao:Nama treba ovako nesto :doubleup:
Slika
Bio je jedan slican MAN na probi davno u BG ,koji je imao dva zgloba . Problem je u Beogradu kad udje mnogo vise putnika od projektovanog u autobus, sto je deo naseg folklora :kezo: , da se ne raspadne na sastavne delove :loool: :loool: :loool: Secam se da je primao valjda 240 putnika, a na Studio B cuveni Djoka Vjestica kaze " Ali ce Beogradjani dokazati da tu moze mnogo vise putnika da stane. " :loool: :loool:

Re: Javni prevoz

Poslato: 06 Nov 2013, 20:04
od ftj
Problem su krivine gde ovakvo vozilo ne bi moglo da funkcioniše. 50ica je jedna od najopterećenijih i najtežih linija u gradu pa ne može harmonika zbog skretanja ka jerkoviću.