Stranica 8 od 17

Re: Zagrevanje motora i kabine

Poslato: 02 Dec 2013, 17:58
od ikac2000
Susac je u stvari isparivac koji hladi vazduh i na njemu kondenzune vlagu, mora kompresor da radi

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 08 Feb 2021, 16:24
od Ivan
Uzas ako je tako, prodaj to sto pre, jer nikako nije normalno takvo ponasanje po relativno blagom minusu, sa neispravnim grejacim treba da upali teze i da grubo radi recimo 30ak sekundi, a na bas odlicnom motoru sa svim grejacima bi upalio bez problema i eventualno par sekundi malo grublje radio, pogotovo ovi sa 0-30 i 5-30 uljima.

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 08 Feb 2021, 16:46
od AchtungDichtung
Upali odmah cak i na -10. Ali kada je hladno (recimo sve ispod nule) radi neravnomerno bar nekoliko minuta. Posle tih nekoliko minuta se usudim da mu dignem obrtaje na recimo 1000 i vidim da mu je tu ok. Btw u pitanju je 1.5 dci

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 08 Feb 2021, 16:53
od nikaragva
Zapisnika radi i radi poredjenja, da prijavim, da je dizel koji sam imao palio na -18 sa samo jednim ispravnim grejacem (tri su bila kaput).
Radi 10-15s kao traktor, dok doteram do kapije par metara da ga isparkiram, smiri se i radi normalno.

Kada sam zamenio sve grejace, nije bilo vise nikad -18, te nisam stigao da probam opet :)

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 08 Feb 2021, 17:23
od dag81
1.9 cdti uvek radi kao traktor. :)

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока


Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 09 Feb 2021, 12:51
od ZeljkoBG
AchtungDichtung napisao: 08 Feb 2021, 16:46 ... se usudim da mu dignem obrtaje na recimo 1000 i vidim da mu je tu ok...
Ako se ovako ponasate prema dizel motoru, dobro je da uopšte i radi. Gušite i maltretirate motor. Kada je ispod -2,3... neka vam motor radi minut-dva u mestu i odmah krenite da vozite. Mozete da vozite i 100km/h bitno je da vam obrtaju nisu veliki. To je, odprilike, 1500 obrtaja/s dok se ne dostigne optimalna temperatura.

Dizeli "noviji" se ne greju u mestu. Ne mogu da se ugreju. Hladni su. Zagrevaju se u voznji. Benzinci se greju u mestu. Dizel se vozi isto kao da je benzinac.
Ponašate se po pričama o dizel motorima (mercedes, golf 1) kad su palili kola i onda išli da piju kafu, dok se ne zagreje. To su stari motori i stara ulja.

PS: ne prodavajte kola po savetu jer i on ne zna.

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 09 Feb 2021, 12:58
od dragvorl
Neravnomeran rad je prilicno neegzaktan pojam. Ako je ispravan nema veze dizel ili benzin ako nije ekstremno hladno tipa -20 moze da se krene odmah ako auto nije stariji od 25-30 godina. Motor se najbrze greje kad je opterecen. Inace bas gledam na ovim temp oko 0 Golfu 1.5TSI treba oko 20 min da se zagreje ulje na radnu temp. Rute kojim idem su par km grada i onda AP. Po gradu kad se voze kratke relacije ni ne zagreje se.

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 09 Feb 2021, 13:19
od Ivan
ZeljkoBG napisao: 09 Feb 2021, 12:51
Dizeli "noviji" se ne greju u mestu. Ne mogu da se ugreju.
Ovo je netacno i to apsolutno.

Ne kazem da treba besomucno auto grejati u mestu i da ne treba krenuti sa voznjom sto pre, ali se greje i u mestu.

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 09 Feb 2021, 13:30
od AchtungDichtung
Samo da pojasnim kako inace radim. Kada je hladno (recimo sve ispod +5 stepeni) obicno uradim sledece:
- upalim auto i ostavim da radi u leru oko 1-2 minuta
- onda krenem lagano i narednih nekoliko minuta ne prelazim 2000 obrtaja.
Ne vozim skoro nikad ispod 1500 jer mi deluje da je to mucenje za motor.

Ono sto se juce razlikovalo je da sam uapalio auto i na tih -10 uzeo da ocistim sneg sa auta i to je trajalo recimo 5 minuta.
Onda sam seo i primetio da i dalje radi neravnomerno (nekako brekce i trese se). Kada sam dao gas i u leru digao na nesto preko 1000 obrataja motor je poceo mirnije da radi. Onda sam krenuo da vozim (uobicajeno ispod 2000 obrataja u pocetku) i radilo je sve normalno. Posle 10-ak minuta voznje izbacio sam iz brzine i video da sada i u leru radi lepo i mirno.

Sudeci prema onome sto sam sad procitao, to i nije sporno da u leru nece da se zagreje na dovoljnu temperaturu a da to i ne treba forsirati vec voziti ali lagano?

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 09 Feb 2021, 13:48
od ZeljkoBG
Ivan napisao: 09 Feb 2021, 13:19
Ovo je netacno i to apsolutno.


Ako imate dizel javite nam kad dostigne radnu temperaturu U MESTU, molim vas.

NIGDE (naglasavam velikim slovima) ne piše da grejete motor u mestu. Nećete to NIGDE pročitati. To je samo zapisano u glavi. Ni motori iz 90-tih se ne greju u mestu. Pali i vozi.

Imate li fabričko uputstvo vašek auta? Šta piše koliko minuta da se "greju" benzinski ili dizel motori u mestu ? :)

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 09 Feb 2021, 13:57
od Ivan
@ZeljkoBG evo da ti se javim, znao sam da ce se javiti neki neverni toma pa sam preventivno upalio auto malo da radi u mestu :D

Usput i da razbijemo jos jedan mit da grejaci rade samo ispod 0 ili -5 kako vec pricaju ljudi :)

Evo skljocnuo sam sliku temperature pre paljenja, nakon 5, 10 i 20 minuta.
IMG_20210209_134759.jpg
IMG_20210209_133739.jpg
IMG_20210209_133256.jpg
IMG_20210209_132708.jpg
IMG_20210209_135117.jpg
Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока


Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 09 Feb 2021, 14:01
od dragvorl
Ti motori izgleda imaju dodatni grejac ili neku strategiju za zagrevanje motora jer je kod tebe dostigao temp ulja na leru za 10 min skoro radnu, a kod mene na benzincu to ne moze pod opterecenjem. I kod starijih dizela grejaci rade dosta dugo nakon starta zbog smanjenja emisije gasova.

Re: Zagrevanje motora

Poslato: 09 Feb 2021, 15:03
od nikaragva
Ili auto racunar ispisao neke vrednosti cisto za neverne tome, koje opet nemaju veze sa stanjem u motoru :)

Re: Zagrevanje motora

Poslato: 09 Feb 2021, 15:10
od dragvorl
Sve je moguce, treba to proveriti dijagnostikom. Sad sam nasao neke dokumente, BMW ima kompleksno bas uradjen algoritam za zagrevanje, ali to ocigledno funkcionise, skroz je izolovana voda u bloku, greje se preko EGR hladnjaka i tako zagrejana voda preko izmenjivaca toplote greje i ulje.
I na stranim forumima hvale kako se brzo zagreje. Kod Ivana na BMW je i na tabli u stvari instrument za temp ulja, a ne temp tecnosti za hladjenje sto je odlicna stvar.

https://f15.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1469149

Ko hoce da bistri BMW dokumentaciju evo linka, lepo je objasnjeno.

http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1517879202

Re: Zagrevanje motora

Poslato: 09 Feb 2021, 15:22
od nidza
Podaci na tabli u digitalnom obliku će biti identični i na dijagnostici.