Stranica 8 od 41
Re: Turbo vs atmo iste snage
Poslato: 24 Jan 2013, 19:25
od 16_Valve_
U svakom medjuubrzanju drzi Clia preko 5000rpm i bice rame uz rame sa golfom

Kada bi se merilo medjuubrzanje iz niskih obrtaja, naravno da bi GTI bio brzi, ali ako RS-a peglas u obrtaje, nece Golfov obrtni mnogo imati veze... Kada bi se kretalo sa 60, tu i jedan i drugi "dohvataju" druge brzine u opsegu obrtaja u kom najbolje vuku i opet je 200ks jednako sa 200ks i sigurno bi bila mala razlika izmedju ovih automobila

Druga brzina od 30, ode golf

Re: Turbo vs atmo iste snage
Poslato: 24 Jan 2013, 19:26
od Dusan
Ja jedva cekam da se vi provozate i da nam napisete kako je bilo.

Re: Turbo vs atmo iste snage
Poslato: 24 Jan 2013, 19:26
od 16_Valve_
I ja kazem isto, da vidimo kako je bilo

Re: Turbo vs atmo iste snage
Poslato: 24 Jan 2013, 19:27
od Ivan
Znaci ja iz prethodnih postova mogu da zakljucim da auto sto ima vise NM ide sporije od auta sa manje NM i isto toliko ks

Re: Turbo vs atmo iste snage
Poslato: 24 Jan 2013, 19:30
od dragan
Evo, znao sam, sad ce da krene kuvanje bez potrebe. Sto se mene tice, ja dolazim kapriolom od 1ks, atmo, mare ne znam sta ima pa cemo videti.

Re: Turbo vs atmo iste snage
Poslato: 24 Jan 2013, 19:33
od 16_Valve_
Ivane, praksa pokazuje da obrtni moment nema nikakve veze kada je trkanje u pitanju, vec samo odnos kg/ks. U obrtajima u kojima se ostvaruje maksimalna snaga kod NA motora, automobili sa malim obrtnim nemaju apsolutno nikakav zaostatak za onima koji imaju veliki

Niko ne kaze da su atmosferci brzi, vec samo da nisu nista sporiji

Re: Turbo vs atmo iste snage
Poslato: 24 Jan 2013, 19:44
od Ivan
Koliko ja znam i NM su izuzetno vazi kod trkanja jer te iscupaju iz krivine. Mozda su na dragu KS najbitnije, ali na putu sa dosta uspona ili krivina su NM bitni.
Evo ti kontra primer, a6 c6 2.0tfsi 170ks i 280NM vec od 1800rpm i a6 c6 2.4 177ks i 230NM od 3000rpm, turbak je brzi i na pravcu za 0.5s ali ga tek u medjuubrzanjima kida, najbitnija stvar ne samo kod ovog turbaka nego generalno za najveci broj vozaca je sto mozes lagodno da preteknes sa pola gasa sa 2000rpm, dok atmo moras da navuces da vristi skoro do blokade da bi postigao maltene isti rezultat, a ako ima potrebe i turbak se vrti u obrtaje i tek tad podivlja, i jos jedna jako bitna razlika, konkretno ovaj turbak trosi 3-4l manje

Re: Turbo vs atmo iste snage
Poslato: 24 Jan 2013, 19:50
od mr.Big
Re: Turbo vs atmo iste snage
Poslato: 24 Jan 2013, 19:56
od sale vti
Ivan napisao:Znaci ja iz prethodnih postova mogu da zakljucim da auto sto ima vise NM ide sporije od auta sa manje NM i isto toliko ks

Idemooo, vrtilica kosacica protiv obrtnog buldozera, ili ti honda 1.6 atmo vs subaru 2.0t...oba profi vozaca, cak u subiju kvalifikovaniji
http://www.youtube.com/watch?v=Hps4VHu8NII
Re: Turbo vs atmo iste snage
Poslato: 24 Jan 2013, 20:19
od ljubitelj
16_Valve_ napisao:Ivane, praksa pokazuje da obrtni moment nema nikakve veze kada je trkanje u pitanju, vec samo odnos kg/ks.
Obrtni momenat je samo na drugi nacin iskazana snaga motora.
Obrtni momenat na tocku je osnova za trkanje i direktno odredjuje ubrzanje mase(tj auta).
Veci momenat brze ubrzava, manji momenat sporije ubrzava.
Uvek i svuda.
Njutnova mehanika, zakonitost odavno dokazana.
Re: Turbo vs atmo iste snage
Poslato: 24 Jan 2013, 20:22
od Dusan
Mozes da imas koliko hoces Nm, ali KS su i dalje najvaznije i presudne.
Re: Turbo vs atmo iste snage
Poslato: 24 Jan 2013, 20:24
od Scuderia
Kako to nm i ks iskljucuju jedno drugo? Postoji valjda neki odnos koji je moguc (+odstupanja), ne moze auto imati 500ks i 100nm ili obrnuto.
Re: Turbo vs atmo iste snage
Poslato: 24 Jan 2013, 20:27
od 16_Valve_
Ivan napisao:Koliko ja znam i NM su izuzetno vazi kod trkanja jer te iscupaju iz krivine. Mozda su na dragu KS najbitnije, ali na putu sa dosta uspona ili krivina su NM bitni.
Evo ti kontra primer, a6 c6 2.0tfsi 170ks i 280NM vec od 1800rpm i a6 c6 2.4 177ks i 230NM od 3000rpm, turbak je brzi i na pravcu za 0.5s ali ga tek u medjuubrzanjima kida, najbitnija stvar ne samo kod ovog turbaka nego generalno za najveci broj vozaca je sto mozes lagodno da preteknes sa pola gasa sa 2000rpm, dok atmo moras da navuces da vristi skoro do blokade da bi postigao maltene isti rezultat, a ako ima potrebe i turbak se vrti u obrtaje i tek tad podivlja, i jos jedna jako bitna razlika, konkretno ovaj turbak trosi 3-4l manje

To ti nije dobar primer jer se ne radi o motorima sa istim brojem cilindara. 2.4 motor je nekih 100 kila tezi od 2.0 TFSI i odatle ta razlika...
Ljubitelj, tvoja teorija mi deluje kao jedna od onih koje moji profesori na fakultetu predaju, ali postoje samo u njihovim knjigama i nasim glavama na ispitu, u praksi ne.
Re: Turbo vs atmo iste snage
Poslato: 24 Jan 2013, 20:37
od Dusan
ljubitelj napisao:
Obrtni momenat je samo na drugi nacin iskazana snaga motora.
Kako moze obrtni moment da bude snaga?!
Snaga je izvrseni rad u jedinici vremena a, torque ja samo moment sile.
@Scuderia Naravno, nisi razumeo moj post, kada sam rekao ''koliko hoces'' to je bilo figurativno.

Re: Turbo vs atmo iste snage
Poslato: 24 Jan 2013, 20:39
od kapor
Za trke nije presudani nm
, npr Formula 1 ima oko 700 ks i svega 270 nm.