Stranica 8 od 17

Re: 4x4

Poslato: 22 Dec 2013, 22:17
od ADrei
sto bi uvopste stavljao lance na SUV ako nije XDrive u pitanju? :mrgreen:

Slika

edit: imao je zimske gume :kezo:

Re: 4x4

Poslato: 22 Dec 2013, 22:20
od ftj
Moze na jednu osovinu, na kopaoniku je to cest slucaj sa dzipovima koji koriste celave letnje + lanci.

Re: 4x4

Poslato: 22 Dec 2013, 22:21
od Kuzmanovic
Ma pitanje je onako, vise tehnicki i sta bi se tu desilo. Da li bi se nesto pokvarilo ako su lanci na prednjoj osovini ilo obrnuto.

Sent from my LG-P705 using Tapatalk

Re: 4x4

Poslato: 23 Dec 2013, 10:35
od dragvorl
Desilo bi se to da prebaci vise momenta na onu osovinu/tocak gde ima bolje prijanjanje. Kao kada je jedna osovina na ledu a druga na recimo suvom.

Re: 4x4

Poslato: 23 Dec 2013, 10:50
od Kuzmanovic
Tako sam i mislio. Hvala. :pivo:

Re: 4x4

Poslato: 23 Dec 2013, 11:42
od ftj
dragvorl napisao:Desilo bi se to da prebaci vise momenta na onu osovinu/tocak gde ima bolje prijanjanje. Kao kada je jedna osovina na ledu a druga na recimo suvom.
To bi se desilo u slučaju da postoji neki vid blokade centralnog diferencijala ili neki elektronski tip kontrole koji prebacuje snagu na točkove koji imaju bolju trakciju. Prošli vikend sam na kopaoniku probao tojotu hilux u dubokom snegu sa uključenim 4x4 i zakopao se u roku od metar tako što je prednji točak krenuo da vrti u prazno a zadnja osovina ništa. Srećom smo imali lopatu pa smo se izvukli, pritom su gume bile goodyear ultra grip wrangler.

Re: 4x4

Poslato: 23 Dec 2013, 11:45
od ADrei
meni je isto tako bilo na pajeru...
kod quattra to nije slucaj vec prebacuje na onaj koji se ne vrti u prazno :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4

Re: 4x4

Poslato: 23 Dec 2013, 11:47
od ftj
Dobro verujem da u ovom slučaju ni svemoćni quattro ne bi pomogao :) Probao sam može li uz neutabanu ski stazu kod jarma :)

Re: 4x4

Poslato: 23 Dec 2013, 11:51
od ADrei
ooo da pomogao bi :)
sad nije veliki sneg pa mi nije jasno kako ste se tu zaglavili...
deluje da je tvrdo na jarmu a ustvari je samo povrsinski utabano...
nama se tu pajero pre par godina toliko zakopao da je morao ult sto cisti puteve da na izvlaci :mrgreen:

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4

Re: 4x4

Poslato: 23 Dec 2013, 11:55
od Cp6uH
Videh prošli vikend na parkingu kod Malog Jezera (Kopaonik) Tuarega kako se ukopao sa sva 4 točka u snegu, parkirao se najbliže stazi gde je bilo 30ak cm snega koji je samo na oko delovao tvrdo

Re: 4x4

Poslato: 23 Dec 2013, 12:02
od perfiko
ADrei napisao:ooo da pomogao bi :)
sad nije veliki sneg pa mi nije jasno kako ste se tu zaglavili...
deluje da je tvrdo na jarmu a ustvari je samo povrsinski utabano...
nama se tu pajero pre par godina toliko zakopao da je morao ult sto cisti puteve da na izvlaci :mrgreen:

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
Sreća pa ULT ima quattro. :kezo:

Re: 4x4

Poslato: 23 Dec 2013, 12:17
od ftj
Cp6uH napisao:Videh prošli vikend na parkingu kod Malog Jezera (Kopaonik) Tuarega kako se ukopao sa sva 4 točka u snegu, parkirao se najbliže stazi gde je bilo 30ak cm snega koji je samo na oko delovao tvrdo
Isti slučaj, ni meni nije delovalo da je u stvari neutaban sneg.

@adrei

Pajero valjda ima mehaničku blokadu diferencijala?

Re: 4x4

Poslato: 23 Dec 2013, 15:18
od dragvorl
ftj napisao:
dragvorl napisao:Desilo bi se to da prebaci vise momenta na onu osovinu/tocak gde ima bolje prijanjanje. Kao kada je jedna osovina na ledu a druga na recimo suvom.
To bi se desilo u slučaju da postoji neki vid blokade centralnog diferencijala ili neki elektronski tip kontrole koji prebacuje snagu na točkove koji imaju bolju trakciju. Prošli vikend sam na kopaoniku probao tojotu hilux u dubokom snegu sa uključenim 4x4 i zakopao se u roku od metar tako što je prednji točak krenuo da vrti u prazno a zadnja osovina ništa. Srećom smo imali lopatu pa smo se izvukli, pritom su gume bile goodyear ultra grip wrangler.
AWD (a pitanje se odnosilo na Volva koji to jeste) uglavnom ima automatsku raspodelu momenta, sve je automatizovano, dok ako je manuelna kontrola sa iskljucenim blokadama onda naravno da ce da prokliza.

Re: 4x4

Poslato: 23 Dec 2013, 16:06
od TRIO_driver
ftj napisao:
dragvorl napisao:Desilo bi se to da prebaci vise momenta na onu osovinu/tocak gde ima bolje prijanjanje. Kao kada je jedna osovina na ledu a druga na recimo suvom.
To bi se desilo u slučaju da postoji neki vid blokade centralnog diferencijala ili neki elektronski tip kontrole koji prebacuje snagu na točkove koji imaju bolju trakciju. Prošli vikend sam na kopaoniku probao tojotu hilux u dubokom snegu sa uključenim 4x4 i zakopao se u roku od metar tako što je prednji točak krenuo da vrti u prazno a zadnja osovina ništa. Srećom smo imali lopatu pa smo se izvukli, pritom su gume bile goodyear ultra grip wrangler.
Ja sam uz redukciju uspeo delom da se uzverem uz ski stazu na Kopu:

Slika

E, onda sam se iznervirao, jer su me najvise limitirale gume, koje su u ovom slucaju M+S Bridgestone 255/65/17:

Slika

pa sam nabacio prave cipelice, uz koje verujem da bi se ocas posla popeo gde sam ovde stao na pola puta..

Slika

Re: 4x4

Poslato: 23 Dec 2013, 18:29
od Cp6uH
Mnogo manje snega je bilo tada ;) trebali su da zovu decu što nam se voziš po stazi :D