Risto napisao:slazem se ja sa tobom u nacelu, realno bi Volvo trebalo da uz autu tih gabarita trebao nudi V6 sa recimo 200kw i to im je sigurno mana...
..
Mislim da ti i ostali jako usko posmatrate stvari, iz balkanske perspektive na repu buducih dogadjaja.
Volvo je u prethodni XC90 postavio V8 sa 650KS, tzv PUV klasa.
To je jako slabo islo na trzistu. Nepotrebno ocenjeno od strane kupaca.
2017. stupaju na snagu novi propisi, poreski sistem.
Skoro sam siguran da ce BMW i Mercedes, vrlo brzo uskociti u voz i napustiti 3.0 ili vise motore i preci na kategoriju 2.0 inace ce juriti kupce obaranjem cena.
Na zapadu ljudi pazljivo rade sa novcem, nece se tako lako odluciti da izdvoje za progresivni porez dosta vise novca radi nalepnice od 3.0litra ili 6 cilindara ili bilo sta. Bar ne vecina.
Sa druge strane, Volvo nudo T8 motor koji puca od snage u svim rezimima, mana mu je sto nema gde da se iskoristi potencijal.
u Svedskoj je maksimalno igde moguca brzina 110km/h, i to je dozvoljeno samo na autoputevima. U Americi je slicno, tek nesto vise u ponekim drzavama.
U modernom svetu van Nemacke vise nije "interesantno" busanje sa gomilom konja, nepotrebno je ljudima.
Sa druge strane, grupa kupaca koja je gladna konja, Volvo nudi Polestar ediciju. Prakticno fabricki podrzano pokazivanje misica, a tu ima sta da se primeti koga zanima.
Sve u svemu, samo je pitanje vremena kada ce u Nemackoj biti uvedeno ono sto je u ostatku Evrope, ogranicavanje brzine, potrosnje goriva, zagadjenja CO2, a sve kroz "fino" poresko/ takseno ubedjivanje kupaca sta je za njih dobro.
Napisao sam, Volvo je pripremio motore sa kojima se moze na trzistu biti i posle 2017. godine.
Sadasnji veliki motori idu u muzej, to vazi i za Porsche, i Mercedes i BMW i sve,osim u veoma ogranenim i malim serijama namenski pravljene za specificne kupce.
Dakle, XC90 i svi sledeci Volvoi su vec danas prilagodjeni buducim normama, konkurencija ce u narednih godinu dve prihvatiti iste (buduce EU) norme.
Nemacka kancelarka je vec drugi put, stavila veto na nove EU norme. Time je dat predah nemackoj auto industriji da se presaltuje u novo doba, da uhvati korak.
VAG je vec odradio posao sa novom generacijom motora.
Klasa Pasata, Mondea, i slicno D prelazi na 1.000-1.200 ccm motore. klasa BMW 5 serije, Mercedesa E klase prelazi na 1500-1600 ccm motore.
2000 ccm u Volvou ce biti skoro pa "veliki motor" za koju godinu u Evropi.
Volvo tvrdi da je uspeo da dostigne 60-70g CO2/km klasu poreza sa novim motorima.
To treba uporediti sa konkurencijom, broj KS nije vec neko vreme bitno merilo kod kupaca novih vozila.