Stranica 8 od 11

Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi

Poslato: 10 Maj 2015, 13:16
od methane.master
Mislim da je Dragvorl lepo objasnio o čemu se radi. Nije isto gde se radi remont i refabrikovanje i jako je bitno šta se pod tim podrazumeva. Ozbiljne firme neće dozvoliti da u prodaju ode deo koji nema karakteristike kao i originalni. Recikliraju se obično komponente koje npr. nisu direktno pod opterećenjem. Problem nastaje kad se pod isti pojam strpaju različite stvari. O fabričkoj reciklaži/remontu i onom u "malaprivreda" varijanti ne treba diskutovati. Jasni su valjda prednosti/mane.

Sent using Tapatalk

Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi

Poslato: 10 Maj 2015, 16:55
od Bax
Samo kratko
Zamensko kvacilo koje sam ja dobio, je bilo drasticno goreg kvaliteta od fabrickog, bilo je tvrdo, kratkog hoda, treslo je, i trazilo je navikavanje da auto ne skace na polasku.

Nikad nisu priznali da je refabrikovano.
Pored nikakvog kvaliteta, to sam zakljucio, jer kad je u opticaju bilo da moram da ga platim, cena je bila 14.000 din. A u cenovniku to je ceba za refurbished, dok je cena novog 24.000 din.

Takodje nikakvu dokumentaciju nisam dobijao, iako sam insistirao.


Takav auto, sa takvim delovima ja nisam hteo da vozim, i to je kraj te price, poz.

Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi

Poslato: 10 Maj 2015, 17:14
od McGruja
:) de si bre, druže!

Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi

Poslato: 10 Maj 2015, 17:26
od methane.master
Pozdrav legendi foruma. :pivo:

Sent using Tapatalk

Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi

Poslato: 10 Maj 2015, 17:29
od Bax
Hvala, malo da vas pozdravim, uhvatila ma nostalgija :thumbup:

Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi

Poslato: 10 Maj 2015, 17:37
od nidza
Jedino sporno u priči je da se refurbished ugrađuje kao nov. Mislim da je tako nešto čak i protivzakonito.

Na elektronskim uređajima koji su refurbished i stoji jasno napisano na ambalaži.

Tapatalk

Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi

Poslato: 10 Maj 2015, 17:44
od Dzoni_m
U principu nema tu problema samo JASNO da napisu o cemu se radi. Npr menjac remontovan 5000 eur, ne dobijas stari, nov ti je 10 000 eur i dobijes stari, garancija ista u oba slucaja. Ako je garantni slucaj, remontovano je besplatno (ako se moze zameniti remontovanim) a novo doplacujes razliku u ceni ili dzabe ako nema remontovan. Svima super.

Ja se slazem da kada kupis nov auto treba da dobijes sve nove delove, ali onog momenta kada ga isteras iz salona to je koriscen auto, nadalje proizvodjac brine o ispravnosti u garantnom roku po navedenim uslovima. Problem je samo sto nista nije jasno definisano ili jeste al' sitnim slovima.

Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi

Poslato: 10 Maj 2015, 17:44
od methane.master
Upravo tako. Takvi delovi su jasno označeni i prodaju se jeftinije, win-win i za proizvođača i za kupca ako se za tako nešto odluči.

Recimo Bosch jako puno radi takve auto delove, čak i otkupljuje stare komponente preko svojih dilera (ne i kod nas)

Sent using Tapatalk

Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi

Poslato: 10 Maj 2015, 18:06
od Grujic
Dzoni_m napisao:U principu nema tu problema samo JASNO da napisu o cemu se radi. Npr menjac remontovan 5000 eur, ne dobijas stari, nov ti je 10 000 eur i dobijes stari, garancija ista u oba slucaja. Ako je garantni slucaj, remontovano je besplatno (ako se moze zameniti remontovanim) a novo doplacujes razliku u ceni ili dzabe ako nema remontovan. Svima super.

Ja se slazem da kada kupis nov auto treba da dobijes sve nove delove, ali onog momenta kada ga isteras iz salona to je koriscen auto, nadalje proizvodjac brine o ispravnosti u garantnom roku po navedenim uslovima. Problem je samo sto nista nije jasno definisano ili jeste al' sitnim slovima.
Sto bi u garantnom slucaju doplacivao novo?
Pa to je tek bezobrazluk, bas u garanciji bi trebalo da stavljaju novo, jer si ti kupio novo jer novo zelis, a ne zbog njihovih gresaka da zavrsis za refabrikom.

Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi

Poslato: 10 Maj 2015, 18:19
od Velja
:masem: Baxe :welcome:

Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi

Poslato: 10 Maj 2015, 18:42
od nikaragva
Toliko smo smorili da je čovek morao da se javi :D

Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi

Poslato: 10 Maj 2015, 18:48
od Ivan
Poz za baxa :)

Послато са GT-N7100

Re: Ovlašćeni servisi - iskustva !

Poslato: 10 Maj 2015, 23:10
od ljubitelj
Vladapetr napisao:Au brate, 90% delova novog auta je reciklirano? To bi onda značilo da je auto-industrija skoro pa savršen ekosistem, zanemarljive gubitke ima jer se sve preradi.
Ocito nisi bas pratio desavanja u auto industriji, i mnogim drugim, zadnjih 30tak godina.
Ako ne verujes, zaviri u fabricka uputstva proizvodjaca automobila koliki stepen delova je namenjen reciklazi.

Najskuplji deo proizvodnje, jedan od, je utrosena energija. Reciklazom se taj deo gubitka drasticno smanjuje i npr. ne vrsi se ponovno otkopavanje boksita i sve ostale faze dok se ne dobije gotov proizvod od aluminijuma.

To kako ti zamisljas da se sve pravi iznova ispocetka je odavno izumrlo u modernoj proizvodnji.

Uostalom i zakoni obavezuju proizvodjace automobila da moraju da koriste reciklirane delove.

U evropi se na cenu novo proizvedene robe, recimo telefona, zaracunava trosak buduce reciklaze i ukljucjen je u cenu a proizvodjac je u obavezi da obezbedi prikupljanje i reciklazu potrosene- neispravne.

Svi proizvodjaci automobila koriste reproizvedene delove za ugradnju tokom popravke vozila.
I tu nema nikakve tajne, to je opste poznato i prihvaceno. Jedino sto mora uvek da se adekvatno obelezi.

Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi

Poslato: 10 Maj 2015, 23:16
od Vladapetr
Nisam pomno pratio razvoj auto industrije, moram da priznam. Ponekad bacim pogled na tekst poput ovog:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_recycling
gde su brojke, naravno, drastično drugačije od onih koje si izneo ;)

Ali i dalje ne kapiram kakve veze recikliranje npr šasije (gde se ista pretopi pa izlije u novi kalup) ima sa reparacijom delova za ugradnju...

Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi

Poslato: 10 Maj 2015, 23:28
od Uroš S.
Ne vidim ovde nikakvu brojku osim da se šasije prave od oko 25% recikliranog čelika i da je trenutno moguće reciklirati oko 75% materijala od kog se pravi automobil.

Edit: Škoda ima Tausch delove u ponudi, koštaju oko 25% manje od "novih" a dobija se istovetna garancija. Naravno nema svega ali ima kvačila, letvi, pumpi za vodu, turbina itd. Znam da je turbina za dizela oko 160.000 dinara a tausch je oko 100.000.