Stranica 8 od 23
Re: Seat Ateca 2.0 TDI CR 190ks 7step DSG 4motion
Poslato: 28 Nov 2017, 15:40
od ddanijell
Standard kod vw je 57.1 , ovi su ocito namerno promenili da bi te naterali da kupis njihove felne, ne vidim drugi razlog. Merio sam i glavcinu i rupu na OEM felni i 56.95 .
Slucajno nije...
Bas me zanima kod Skode kakva je situacija kod karoq recimo.
Re: Seat Ateca 2.0 TDI CR 190ks 7step DSG 4motion
Poslato: 28 Nov 2017, 15:46
od Markoni
Mislim da je zvanicno 57.1, a da je kod tebe samo dozvoljena tolerancija u pitanju. Premericu bas kod mene na Fabiji koliko je tacno.
Re: Seat Ateca 2.0 TDI CR 190ks 7step DSG 4motion
Poslato: 28 Nov 2017, 15:48
od trojanac
Malo mi je to bezvezna cifra 56.95, al dobro, inžinjeri znaju zašto.
Ogi, jesi li premerio kod tebe?
Re: Seat Ateca 2.0 TDI CR 190ks 7step DSG 4motion
Poslato: 28 Nov 2017, 16:11
od ddanijell
Markoni napisao: 28 Nov 2017, 15:46
Mislim da je zvanicno 57.1, a da je kod tebe samo dozvoljena tolerancija u pitanju. Premericu bas kod mene na Fabiji koliko je tacno.
Dozvoljena tolerancija -0.15mm u precniku nema sanse da bude jer je previse.
Da je samo na glavcini toliko , a da mi je OEM felna 57.1 pa bih mogao da kazem tolerancija ili sta god.
Medjutim i felna i glavcina se gadjaju u stotu.
Na altei je bilo 57.1 , ovde se neko napravio pametan u projektovanju

Lik gde sam kupio felne mi nudi da odnesemo kod strugara, ima pouzdanog coveka koji mu resava te probleme i garantuje da moze da prosiri rupu i da ubaci prsten i obradi na tacnu meru za mene.
Jedini je problem sto ako ove razbusi i odradi prstenove tu felnu vise nikad ne mogu prodati nikome kao takvu, sem eventualno nekome sa Atecom

.
Bolja varijanta bi bila audijeva felna 66.4 i onda adapter 66.40 > 56.95 .
Videcu jos sta cu.
Re: Seat Ateca 2.0 TDI CR 190ks 7step DSG 4motion
Poslato: 28 Nov 2017, 16:17
od ljubitelj
Srafovi drze felnu ili brezoni-matice?
Re: Seat Ateca 2.0 TDI CR 190ks 7step DSG 4motion
Poslato: 28 Nov 2017, 17:00
od Heinz
Batali budženje i uzmi OEM. Nek DW proveri u Škodi ako može dimenzije i toeto.
Re: Seat Ateca 2.0 TDI CR 190ks 7step DSG 4motion
Poslato: 28 Nov 2017, 17:13
od ddanijell
@ljubitelj
Srafovi su u pitanju.
@ostali
OEM 1900e
Re: Seat Ateca 2.0 TDI CR 190ks 7step DSG 4motion
Poslato: 28 Nov 2017, 17:14
od dag81
Razbusi za 66.5 koliko je na Audijma novijim. Pa kad nadjes original, prodaces lakse ove ili se stavi opet prsten i to je to. Za 66.5 na 57.1 ima vec gotovih konusnih.
Nego ja montirah na Leona novog bas te tvoje za zimski set, ali nije mi se javljao.
Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
Re: Seat Ateca 2.0 TDI CR 190ks 7step DSG 4motion
Poslato: 28 Nov 2017, 17:14
od Heinz
Ne verujem da VAG stavlja različite felne i glavčine na Seat i Škodu.
Re: Seat Ateca 2.0 TDI CR 190ks 7step DSG 4motion
Poslato: 28 Nov 2017, 17:14
od Markoni
Vodi se kao 57.1, tako da ne verujem da su s' namerom stavili manji precnik.
Sad sam premerio na Fabiji sa sublerom, dobio 56.8 mm.
Re: Seat Ateca 2.0 TDI CR 190ks 7step DSG 4motion
Poslato: 28 Nov 2017, 17:17
od ddanijell
Istim sublerom (mikrometarskim analognim mitutoyo) kojim sam merio OEm felne i glavcinu i dobio 56.95, ova kineska felna ima 57.20 .
Da li namerno ili slucajno ne znam ali OEM tocak pasuje kao dete na nosu, a ovaj kinez klapce

samo tako.
Re: Seat Ateca 2.0 TDI CR 190ks 7step DSG 4motion
Poslato: 28 Nov 2017, 18:14
od nidza
Kinez zabrljao.
Na mom autu su Seat felne, navlače se na centralni deo pasent.
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Re: Seat Ateca 2.0 TDI CR 190ks 7step DSG 4motion
Poslato: 28 Nov 2017, 19:14
od Dare4x4
Ja ne verujem da tako mala razlika u centralnoj rupi može da pravi problem. Ako je razlika u prečniku 5 stotih, to znači da felna može da pobegne za dve i po stote ako je loše stegneš. To je jako mala razlika. Osim toga, ja uvek sam montiram točkove i šrafove stežem u više prolaza i unakrsno. Baš pre neki dan sam menjao točkove i zadnji se uz malo muke navlače na glavčinu, tj čvrsto naleganje. Međutim, prednji tako lako upadaju da sigurno imam više od te dve i po stotinke za koje ti misliš da te muče. Dalje, kupio sam 2007. godine novog Yuga i došao je sa nekim felnama nalik onim sa Lade Samare. Centralna rupa možda par milimetara veća nego glavčina, golim okom se vidi. Nikakvih problema nisam imao.
Meni jedino nije jasno, kako to da vulkanizer izbalansira točkove, a da posle nekog vremena se pojavi debalans. Jedini uslov da se to desi je promena oblika, bilo gume ili felne, koja bi se desila u međuvremenu. Meni jedino logično objašnjenje je da su te kineske felne toliko mekane pa da se deformišu tokom vožnje po malo. Npr, pređeš ležećeg policajca, one se pomere neku desetinku, pređeš neravninu, opet malo... Ni sa gumama iz niže klase nisam imao problem sa vibracijama pa zato i ne verujem da su te tvoje loše.
Re: Seat Ateca 2.0 TDI CR 190ks 7step DSG 4motion
Poslato: 28 Nov 2017, 19:15
od ljubitelj
A sve zajedno centriranje felne se vrsi srafovima odnosno maticama, koje svojim konusom pravilno postave felnu nevezano za centralni otvor.
Postoje glavcine koje su potpuno ravne i uopste nema tog naleganja centralnog otvora.
Ne mogu da tvrdim ali mi deluje iz dosadasnje prakse sa raznim autima da je problem u necem drugom i da nije vezano za toleranciju zazora..
Mozda nije precizan raspored rupa na felni kao sto je propisano, pa zato ne bude centrirana.

Re: Seat Ateca 2.0 TDI CR 190ks 7step DSG 4motion
Poslato: 28 Nov 2017, 20:03
od ddanijell
Dare4x4 napisao: 28 Nov 2017, 19:14
Ja ne verujem da tako mala razlika u centralnoj rupi može da pravi problem. Ako je razlika u prečniku 5 stotih, to znači da felna može da pobegne za dve i po stote ako je loše stegneš.
Razlika nije 2ipo stote nego 25stote ili 2ipo desete. Debalans tog pomeraja nosi razliku od 20grama izmedju strana (+10gr dole i -10grama na gore) rekoh danas i to uopste nije malo.
Srafovi ne mogu da iscentriraju felnu jer imaju dovoljno tolerancije da mogu da stegnu i ovako i onako posto gledano po precniku ose pomeraj koji se javi je 0.125mm i samim tim srafovima ne smeta.
To sve ukupno ne deluje puno ali kada se ostavi samo 1 sraf lagano zategnut i proba da se okrece felna, to klapara samo tako oko centralnog otvora. Ovi danas su mi odmah na prvu rekli da je to problem i da zasigurno ne moze ovako jer su imali slucajeve isti kao moj.
Inace felne jesu kineske ali da ne preterujemo, nisu od plastelina i prodato je na stotine kompleta po Srbiji i niko ne kaze da su jake kao OEM ali da se krive tek tako, ta situacija je slabo moguca.