Stranica 8 od 244
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Poslato: 03 Maj 2012, 08:56
od noob
Texonja napisao:Meni je dosta svega. Idem sutra-prekosutra negde da mi skinu folije sa Golfa i necu vise da citam ni zakon ni pravilnike ni vesti vezane za zatamnjivanje.

Koordinator Komiteta za bezbednost saobraćaja Milan Božović rekao je za Betu da prednje vetrobransko staklo, po novom pravilniku, ne sme biti naknadno zatamnjeno, jer će u suprotnom vozilo biti tehnički neispravno.
Kako je naveo, to se odnosi i na bočna stakla koja naknadno mogu biti zatamnjena do 30 odsto, dok ostala stakla nemaju limit.
http://www.mondo.rs/s243102/Lifestyle/V ... _maja.html
Re: Zatamnjena stakla
Poslato: 03 Maj 2012, 10:10
od sebekkg
a da li postoji neki sajt na kome imaju podaci o fabrickom nivo zatamnjivanja. Tj da znam koliko su oni fabrički odradili, da onda mogu da izračunam, da li može još malo tamnije, ili samo termo reflektujuća folija.
Re: Zatamnjena stakla
Poslato: 03 Maj 2012, 13:49
od Geza
Novi propisi za vozače: Nema više zatamnjenja šoferšajbne
Vozači u Srbiji će od 4. maja morati da poštuju nove propise u saobraćaju koji se odnose na ispravnost, kvalitet i postavljanje dečjih sedišta, zatamnjenost stakala u vozilu i poziciju volana. U suprotnom, njihova vozila biće proglašena tehnički neispravnima, a rizikuju i visoke novčane kazne (do 600.000 dinara za pravna lica), nove kaznene poene, pa i oduzimanje dozvole na najmanje tri meseca.
Prednje vetrobransko staklo, po novom pravilniku, ne sme da bude naknadno zatamnjeno jer će, u suprotnom, vozilo biti tehnički neispravno. Ovo, međutim, ne važi za vozila državnih organa. Bočna stakla za vozača i suvozača moći će da budu zatamnjena do 30 odsto, ali moraju da imaju odgovarajuće ateste, što podrazumeva i da stepen refleksije stakala na vozilu ne sme da prelazi 15 odsto kako ne bi zaslepljivala druge vozače. Ostala stakla nemaju limit kada je reč o zatamnjenju.
Svi vozači koji žele da provere stepen zatamnjenosti stakala to mogu da urade u bilo kojoj instituciji ovlašćenoj za davanje atesta, a to su, na primer, Centar za motorna vozila Auto-moto saveza Srbije, Mašinski fakultet. Cena je oko 2.400 dinara.
Re: Zatamnjena stakla
Poslato: 03 Maj 2012, 15:39
od Grujic
Tesko da ce biti da je ova kazna...
Re: Zatamnjena stakla
Poslato: 03 Maj 2012, 15:46
od SuperB
Možda zatamnim onda zadnja bočna i zadnje vetrobransko malo jače nego što su sada fabrički, jer ako se pretera biće ružno da su prednja bočna blago fabrički zatamljena, skoro ništa, a nazad totalno crno, ne ide to nikako ...
Evo primer, meni se lično ne sviđa ova kombinacija, napred ništa, nazad crno

Re: Zatamnjena stakla
Poslato: 03 Maj 2012, 15:52
od Laki021
Zasto je kazna za pravna lica 4-20x veca od kazne za fizicka lica za istu stvar?
Jel auto registrovan na pravno lice opasniji kad se vozi sa zatamnjenim staklom od onog koji je registrovan na fizicko lice?
Re: Zatamnjena stakla
Poslato: 03 Maj 2012, 16:02
od SuperB
Laki021 , zbog toga što između ostalog visina kazne koju plaćaju fizička lica ( a ponekada nije visoka) ne bi imala vaspitni karakter na firme, zbog toga im je kazna umnogome veća nego fizičkim licima.... uzmi za primer firmu koja dnevno obrne npr. 500.000 din i zbog tehničke neispravnosti službenog vozila plati kaznu od npr. 8000 din kao što platiš i ti koji imaš mesečnu platu npr. 30.000 din.
Re: Zatamnjena stakla
Poslato: 03 Maj 2012, 16:08
od Laki021
Pa uopste nije tako.
Kao ako je firma neka velika, onda ima i mnogo vozila, pa ako su zahebali samo za jedno, zasto bi morali debelo da osete kaznu ako je taj auto vec samo mali deo te firme. Ako su zahebali na svim vozilima, onda ce i da plate na svim vozilima pa ce ukupno da izadje puno.
Dalje, uvek svi misle da cim se pomene firma da su tu velike pare, cim neko ima firmu taj ima i para... Mnogo, mnogo je firmi u kojima je vlasnik jedini zaposlen, ne zaradjuje uopste puno i sl i nema nikakvog smisla da on placa neku kaznu daleko vise samo zato sto je on "pravno lice".
Fora je da je ovo samo standardna politika otimacine i samo razmisljaju gde mogu vise da otmu, potpuno je nenormalno kakve sve namete imaju pravna lica zato je daleko i isplativije i sigurnije sve raditi na crno...
SuperB napisao: uzmi za primer firmu koja dnevno obrne npr. 500.000 din i zbog tehničke neispravnosti službenog vozila plati kaznu od npr. 8000 din kao što platiš i ti koji imaš mesečnu platu npr. 30.000 din.
Uzmi ti za primer firmu koja radi sa gubitkom kakve su mnoge danas...
Re: Zatamnjena stakla
Poslato: 03 Maj 2012, 16:17
od SuperB
Laki021, a šta ako uzmeš firme koje zarađuju po milionče dnevno, ima par takvih ( ne ulazim u njihovo pošteno poslovanje) , i on treba da plati kaznu kao i ja? Šta misliš kakav bi oni neispravan vozni park imali da im kazna bude kao nama? Ne bi ni pravili vozila, jeftinije bi bilo platiti kaznu i teraj dalje dok nekog ne ubiju na putu....
Zamisli da sedneš u neispravan autobus, da platiš kartu i da gazda kaže vozaču, ako te zaustave plati tu mizernu kaznu i vozi te ljude , i da autobusu otkažu kočnice?! Zato njima treba da bude na pameti kazna od nekoliko stotina hiljada dinara, a ne hiljada dinara, tako se veruj mi čuvaju životi!
Re: Zatamnjena stakla
Poslato: 03 Maj 2012, 16:22
od Sloba
SuperB napisao:Možda zatamnim onda zadnja bočna i zadnje vetrobransko malo jače nego što su sada fabrički, jer ako se pretera biće ružno da su prednja bočna blago fabrički zatamljena, skoro ništa, a nazad totalno crno, ne ide to nikako ...
Evo primer, meni se lično ne sviđa ova kombinacija, napred ništa, nazad crno

Istina je da je lepše ili sve ili ništa, ali ako tako postavimo stvar, ispada da foliju ne stavljamo zbog onog čemu služi, već da bi ulepšala spoljašnjost kola. Godinama sam pozadi stavljao one jeftine zaštitnike za sunce i mogu slobodno da kažem da nikada ne bi razmišljao o folijama da nazad nisu oni do kojih mi je najviše stalo. Sada, kada sam video kako je sedeti pored folija, rado bi ih, da se sme, stavio i napred.
Re: Zatamnjena stakla
Poslato: 03 Maj 2012, 16:26
od Laki021
Sad si otisao predaleko, kakve sad veze ima autobus sa razlici u kaznama za pravna i fizicka lica. Pricam o kaznama za istu stvar, ne mozes porediti autobus sa putnickim autom.
I opet cu ponoviti, mora svaki auto da se gleda pojedinacno, bez obzira na ostatak. Nema veze sto kazna od 10 000 nije nista za firmu koja zaradjuje milione, ako je firma ogromna, ona ima i stotine vozila pa mnozi sve to sa brojem vozila. Ako se na svakom pojedinacnom vozilu ne isplati voziti suprotno od propisa, kako onda mislis da bi se na ukupnom voznom parku vise isplatilo voziti neispravna vozila? Svako vozilo se mora posmatrati kao prica za sebe. Ima smisla uvesti da se kazne placaju i u skladu sa prihodima, al ih to ne zanima. Ovde je opet standradna prica, uzimaj od firmi gde god mozes.
Re: Zatamnjena stakla
Poslato: 03 Maj 2012, 16:34
od SuperB
Laki021 , to je tema za diskusiju koja traje i po nekoliko sati, a tome nije mesto u ovoj temi.. pa da ne popijemo ban od moderatora

I u nekim razvijenijim Evropskim zemljama je ista stvar, tako da nije to samo naša izmišljotina. Pravljenje razlike po prihodu samo vodi ka drugom kriminalu, tj privrednom zbog raznih lažnih prikazivanja, + moraju se u državnom organu otvarati nova radna mesta za te kontrole slanja izveštaja sudovima i sl. i tako dolazimo do ogromnog državnog troška i novih budžetlija na našim leđima

Zato je jednostavnije da svi poštujemo zakon i nema problema ni za firme ni za fizička lica. Lično mi je svejedno da li će na pešačkom prelazu na mene naleteti sa neispravnim kočnicama autobus ili putničko vozilo jer svakako će da mi bude...

tako da nema tu razlike
@Slobo
Važno je da je korisno, ali i da bar liči na nešto

Re: Zatamnjena stakla
Poslato: 03 Maj 2012, 17:42
od sebekkg
Sloba napisao:SuperB napisao:Možda zatamnim onda zadnja bočna i zadnje vetrobransko malo jače nego što su sada fabrički, jer ako se pretera biće ružno da su prednja bočna blago fabrički zatamljena, skoro ništa, a nazad totalno crno, ne ide to nikako ...
Evo primer, meni se lično ne sviđa ova kombinacija, napred ništa, nazad crno

Istina je da je lepše ili sve ili ništa, ali ako tako postavimo stvar, ispada da foliju ne stavljamo zbog onog čemu služi, već da bi ulepšala spoljašnjost kola. Godinama sam pozadi stavljao one jeftine zaštitnike za sunce i mogu slobodno da kažem da nikada ne bi razmišljao o folijama da nazad nisu oni do kojih mi je najviše stalo. Sada, kada sam video kako je sedeti pored folija, rado bi ih, da se sme, stavio i napred.
pa slobo sto ne potrazis kod ovih black glass, da li su dobili onu termo prekidajucu bez zatamljenja(ili 4-5%) tako da se ne uoci da je stavljenja, a radi posao, kao ona koja zatamljuje normalno sa uv zastitom.
Re: Zatamnjena stakla
Poslato: 03 Maj 2012, 17:45
od Grujic
Pisali smo o tome, ima majstor koji mu je radio stakla al kosta za soferku ne malo..
Re: Zatamnjena stakla
Poslato: 03 Maj 2012, 17:46
od NexT
Kako sam blizu da zatamnim onaj moj akvarijum...