Stranica 8 od 30

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Poslato: 24 Mar 2013, 00:42
od grujicd
Ma, nije nemoguće da sam i ja kupac za 500L, kad Jazz-u dođe vreme za zamenu i ako se ne pojavi ništa bolje. I ovo može samo da mi odgovara. Kao i svim ostalim potencijalnim kupcima.

Krenuo sam da pišem zašto mislim da to nije dobro, ali bi otišao previše u politiku. A o tome ne bi trebali ovde da pričamo.

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera

Poslato: 24 Mar 2013, 00:46
od Laki021
Pazi jasno je da populizam igra ulogu u svemu ovome, nije sporno. Medjutim kamo srece da prave vise popularnih akcija koje ce narod podrzati (a da ne znace direktan gubitak para za drzavu) umesto sto svaki dan citamo neke gluposti koje rade.

Da li ce se mozda smanjiti ponuda i izbor vozila na trzistu? Mozda, ali to nam je zaista trenutno najmanji problem u situaciji u kojoj se zemlja nalazi.

Re: Fiat 500L

Poslato: 24 Mar 2013, 02:52
od sebekkg
Geza napisao:Slika
Lupa ovaj mladja ko maksim po diviziji. Laze za sve pare. Da je neko pri pravim informacijama pa da ga stvarno uhvati za kolire ovako mozes samo.motkom na ulici da ga sacekas.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Re: Finansiranje kupovine novog automobila

Poslato: 24 Mar 2013, 10:28
od milosdoktorabs
Pazi ovo sa 500L je odlicna stvar.Svuda u svetu dileri su ti koji pomazu otplatu.Ada ce dileri morati da sa bankarima nadju bolji modus i da odgovore na ovo,uglavnom svi smo na dobitku.Banke ce smanjiti kamate sto je neminovno a automobili ce postati jos dostupniji.
Secate li se kada PC krenuo sa onom kamatom da se prodaje,banke su do tada imale nenormalne kamate i u roku od godinu dana doslo se do dinarskih kredita,fiksnih rata i kamata a slag na tortu bio je pada kamata na nekih 10 %.Tako ce biti i sada.
Nece biti ovako ali ce kamata doci do nekih 5 do max 10% sa tom razlikom sto ce ucesce biti na neki nacin stimulisano.Ovde ce opstati samo veliki uvoznici koji su stanju da podnesu ovo finansijski tj da i sami delom kreditiraju kupca.
Drug scenario je dlji pad cena automobila kako bi odgovorili Fiat-u.Tu pre svega mislim na modele do 10000 eur i ocekujem pad za 1000 do 1500 ili pak istu cenu i vise nego dobru opremu.
Vecina ljudi je kupovala automobile 2008-2009 i to je tzv zlatno vreme prodavaca kod nas,drali su nas.Secam se da je moja Fabija bila tda placena 13840 eur-a(alo Fabia kakva god da je ) a I30 bazni je kostao13990 sto je tada bilo najpovoljnije u klasi.Samo na B segmentu dileri su imali zaradu od 1000 eur po kolima.Tih godina se u Srbiji prodavalo oko 60000 novih automobila.Ako u te dve godine nisu mogli da naprave kapital kojim ce dalje osvajati trziste onda stvarno neznam kada ce.
Neko kaze da su automobili sada jeftini,nisu,sada imaju realne cene a pohlepnost dilera za zaradaom je na normalnom nivou ,dakle 1 do 3% sto je i OK.Nemozes da na kolima od 10000 eur imas 1500 eur zarade,100 do 300 je normalno.Zaradu pravi servis i odrzavanje a ne prodaja.
Sta su mislili da mogu da muzu,apa pgledajte sat nudi Pezo,Citroen i Skoda za 10000?Stave tri cilindra,4 m lima i kazu odlicna ponuda.Dacia odavno vise nije jeftina,traze dosta para a nemaju ni pocinkovanu limaraju.Svi pricaju o nekom kvalitetu a istinu najbolje znaju kupci.Ja sam jedan od redjih koji je u 5 godina promenio cak 4 nova automobila i sve ih isterao iz salona.Sa nijednim nisam imao problem osim sa ZUntom kome su u granciji menjali kugle,viljuske i spone na 25000 km i to nakon 6 m preganjanja i stalnih kontakata sa FAS-om i ovl.dilerima a isto tako sam se nagledao problema koje su ljudi imali sa novim automobilima i muka sa ovl.serviserima i prodavcima.Dakle sta ispada da je i novi auto lutrija.Razmislajnej svih nas je da kupis novo i 5 god menjas samo tecnosti i eventualno potrosni materijal a tu mislim na kaiseve i plocice,nista vise od toga.Prosecnog vozaca nov auto treba da kosta godisnje mali servis+registracija+kasko,znaci ne vise 600 eur godisnje mada je i to mnogo ali opt je to gornja granica.
Sva ova desavanja na trzistu imaju jasan pokazatelj a to je da nijedan od dilera u nasoj zemlji nema znacajan uticaj na brend koji zastupa ako me razumete sta hocu da kazem.Nemju snage ni volje ali ni rezultate kako bi zainteresovali marku koju zastupaju da dodju u Srbiju i naprave proizvodnju.Razlog je jer je vecina samo zastupnistvo po sistemu DD drustva.Onog momenta kada u zemlju dodje BMW,VW ili bilo koji brend i bude se zvao kao Brend-Srbija kao sto je Fiat u Srbiji FAS i budu imali svoju proizvodnju makar nalepnica verovatno ce imati benefite i od drzave,jer opet ce se naci neki baja u minitarstvu koji ce uz proviziju omoguciti povl.polozaj.Ali do ovoga nece doci iz nekoliko razloga:Fiat je bio vlasnik Zastave i njima je bilo u interesu da ostanu,drzava ih je odlicno stimulisala.Druge marke u Srbiji imaju tuznu prodaju,pa u prva dva meseca je prodato 2000 novih automobila.Saberite sve dilere u zemlji,podelite sa 48 radnih dana pa ce te videti koliko je to dileru.Dakle za proizvodjace mi smo statisticka greska.Jedini koji ima kakav takav uticaj na proizvodjaca je Skoda i AutoCacak koji otkupljuje deo proizvodnje i dobija tzv Farnkestajn modele kojih nema nigde u Evropi a to prodaje kao povoljno kod nas,setite se Fabije plus sa jednim vazdusnim jastukom,abs-om i klimom a pod dva njegove politicke veze su mu omogucile da udje u drzavne sisteme i ovako osakacene modele koje dobija ponudi po znatnoj boljoj ceni od konkurenata uz opet ponavljam njemu vise nego dobru zaradu koju povecava dalje kroz servisnu mrezu odrzavanjem upravo tih prodatih primeraka.
Doci ce do prociscenja trzista i ostace najaci a samim tim ce uslovi za krajnjeg kupaca biti drasticno bolji.
Uporedite kreditne uslove 2004 i sada.
Bilo ko da napravi fabriku kod nas ja bi mu kao drzava odmah pomogao u smislu boljih uslova prodaje.To naraod gleda.Ako ti sa normalnim ucescem iz normalnu platu mozes da vozis AKTUELNI EVROPSKI MODEL o cemu cemo dalje da pricamo.
Svaka cast Fiatu i svaka cast drzavi na potezu.Trziste koje u ovim trenucima ima kapacitet od 20000 -kola godisnje je smesno a opet sa ovih 5000 Fiat postaje gazda.
Da smo pametni napravimo nacionalni taxi sa 500 l i da sve relevantne javne sluzbe budu orjentisane na Fiat a to uslovimo povecanjem ulaganja Fiata u Srbiju bili bi na konju.Svi bi bili srecni i zadovoljni.

Re: Finansiranje kupovine novog automobila

Poslato: 24 Mar 2013, 10:53
od zex
bravo milose... :) :) :)
nisam nacionalista pa da kupujem samo domace, ali od nemaca treba uciti...sta se vozi u taxi-u u Stutgartu? :) Minhenu? :) :)

Re: Одг: Finansiranje kupovine novog automobila

Poslato: 24 Mar 2013, 11:02
od Saša
U Minhenu uglavnom Mercedes i druga nemačka vozila. Bio letos i uverio se.

Tapatalk

Re: Finansiranje kupovine novog automobila

Poslato: 24 Mar 2013, 11:12
od Ogi
Milose :klanjamse:

Re: Finansiranje kupovine novog automobila

Poslato: 24 Mar 2013, 11:20
od Paja
Ili će ostati pet najjačih koji će, kako to obično biva, napraviti kartel i dići cene 20% pa ćemo umesto najjeftinijih imati najskuplja vozila kao i mleko....

Re: Finansiranje kupovine novog automobila

Poslato: 24 Mar 2013, 11:31
od milosdoktorabs
pored FIata u ovom trenutku tesko.Kako ja vidim resenje cele price?
Treba spojiti VW koncern pod jednu kapu ( vw,skoda,audi,seat) kao sto je svuda u svetu i jedan JAK diler,isto vazi za pezo citroen,ford i mazdu itd.
Tako da ce unutar samih kuca uvek jedan brend biti na grbaci drugog adiler ce biti stalno uslovljen da ima dobre cene.
Vlada kao vlada treba da izadje sa ponudom za sve koji zele tzv povl.polozaj a odnosi se na ULAGANJE i POKRETANJE FABRICKE PROIZVODNJE.
Ukoliko i to odbiju onda ti isti dileri neka traze subvenciju od maticnih kuca i neka kreditiraju kupce,neka naprave dogovore sa bankama i na taj nacin postanu konkurenti Fiat-u na trzistu.
Ali boli ona stvar VW,Seat-a ili bilo koga vec za Srbiju jer sa maksimalno 1000 prodatih automobila godisnje Srbija je za njih jednodnevna proizvodnja koja opet nema uticaj na profit.
Gospodo u skupim odelima po salonima i nadmenim stavom obavestite svoje sefofe da je doslo drugo vreme.
Dokaz da sve moze su ovi tzv beskamatni krediti kod dilera.Banka ne daje to vec diler placa kamatu,pitate se odakle,pa od zarade na svki prodati automobil.Pa kolika je ta zarda,dovoljan kada je moguc ovakav aranzman.Dakle,diler u svakom slucaju opet ima zaradu na novo kolika god da je.

Re: Finansiranje kupovine novog automobila

Poslato: 24 Mar 2013, 11:32
od Risto
Ne moze se to bas tako lako posmatrati, nije da branim Dinkica, ali glupo je reci da Vlada placa 3000 evra iz budzeta po autu... PDV na autu od 13500 evra iznosi cca 2060evra a u ovom slucaju kad auto kosta 10900 PDV iznosi cca 1670 evra, tako da se dio snizenja odnosi i na taj PDV (skoro 400 evra).
Sa druge strane treba biti realan i reci da ova cijena od 13500 evra nije realna i da bi FAS u svakom slucaju uskoro morao da odradi neku akciju i da smanji cijenu tog 500L jer je zaista visoka i nekonkurentna... Ja vjerujem da dio tog pojeftinjenja dolazi i iz zelje da Fiat ponudi konkurentan auto na ovom trzistu jer su Punto Classicom ozbiljno prodrli na trziste a sad treba odrzavati navike ljudi da kupuju Fiat, treba prodrijeti i do drugacijeg profila kupaca u odnosu na one koji su kupili Punta.

Da li je fer, naravno da nije, ali sa druge strane treba biti iskren i reci da ovo nama kupcima u krajnjem slucaju moze samo da donese dobro. Cak i da su sklonili nasih 15M evra kako neki tvrde, bolje da ih maknu tako sto ce se na nasim ulicama pojaviti 5000 novih vozila koja su proizvedena u Srbiji nego da nestanu (budu utroseni) u "nekoj Kolubari, na dionici auto puta u izgradnji" i na slicnim projektima. Ko nece 500L sigurno da ce lakse i jeftinije doci do auta nekog drugog brenda a ko hoce 500L taj je tek na dobitku...

Re: Одг: Finansiranje kupovine novog automobila

Poslato: 24 Mar 2013, 11:39
od zex
Saša napisao:U Minhenu uglavnom Mercedes i druga nemačka vozila. Bio letos i uverio se.

Tapatalk
znam, zato sam to i rekao...recimo na aerodromu u Minchenu ne mozes videti nista drugo sem bmw...stite ljudi svoju industriju...

Re: Finansiranje kupovine novog automobila

Poslato: 24 Mar 2013, 11:44
od maniaxxx
Pa bolje je da je NOV siguran avto jeftiniji nego da se uvozi odpad iz EU..barem po moje.

Re: Finansiranje kupovine novog automobila

Poslato: 24 Mar 2013, 11:54
od Floyd
zex napisao:recimo na aerodromu u Minchenu ne mozes videti nista drugo sem bmw...stite ljudi svoju industriju...
To jeste...
Svaki put kad odem u DE se iznenadim koliko se novih "premium" automobila vidja na ulici.
Stoji da je dobar deo njih sa osnovnom motorizacijom i opremom ali nema veze, bar ljudi znaju da voze najkvalitetniji domaci proizvod.

Re: Fiat 500L

Poslato: 24 Mar 2013, 12:55
od crni
aj nam obrazlozi sta iz gorecitiranog mladja lupa?

Re: Finansiranje kupovine novog automobila

Poslato: 24 Mar 2013, 13:08
od zex
da, ali tako se privreda razvija...drzava je stimulise odbijanjem od poreza, kooperanti rade, ljudima rastu plate i sve ide napred...ne ide jedna zemlja napred tako sto zaradjuje na uslugamavec na proizvodnji...