@ljubitelj
Što se tiče 308 SW mk1, nije njemu gepek bio toliko koliko to kažeš (samo 510 litara):
"The particularly low load sill also makes it easy to load the vehicle which can accommodate up to 674 litres (equivalent volume of water) (or 573 dm3 according to the VDA standard) under the rear load cover with the second row seats in place. With the seats removed it provides a total volume of 2 149 litres up to the level of the roof (1 736 dm3 VDA).
In the load area, one of the load area lights is also a portable torch; an indication of the attention to detail that enhances further the car's practical features.
The load volume can also be increased further by folding forwards the back of the front passenger seat into the 'shelf' position, and then the Peugeot 308 SW can accommodate loads up to a length of 3.10 m."
https://www.netcarshow.com/peugeot/2009-308_sw/
"U odnosu na klasični 308, novi SW ima i za 10 cm veće međuosovinsko rastojanje (umesto 2,61 iznosi 2,71 metra), a to naravno važi za zapreminu prtljažnika. Dok je kod 308-ice hatchback zapremina 348 litara, kod 308 SW ona u osnovnoj konfiguraciji iznosi 674 litara."
https://autoblog.rs/blog/auto/domace-tr ... -u-prodaji
Ja ga kupio 2009. i prodao 2020.
Što se tiče Volva i karavana, nemaš pojma koliko sam se puta vozio u 740 karavanu (jedan drugar ga je imao skoro 15 godina, primerak iz 1992, naravno, sa upisanom fejk zapreminom motora, jer je imao motor od 2.316 ccm), a i u 960, imao ga godinama kolega-ortak sa kojim radim zajedno od 1994 (već 30 godina), stim da je pre imao 740 sedan. Kao što znaš, isto je veličinom 940/960, kao nekad 760/740 ili pre 240/260, a ja sam imao 240 baš jako dugo pa znam dobro šta je Volvo).
740 karavan ima veoma plitak gepek (taj gornji deo gepeka), što se na tvojim slikama i jasno vidi, zbog jako niskih bočnih prozora, pa i tih izmedju C i D stuba. Dosta puta sam sa tim mojim drugarem "tovario" gepek njegovog 740 karavan, jer su nam se deca 7-8 godina bavila jedrenjem i dosta smo vremena provodili zajedno, na raznim regatama (kao što je i on često tovario moj 308 SW). Znam i koliki je donji deo gepeka kod 740 karavana. Ali, tu dole je rezervni točak i taj donji deo uopšte nije praktičan kao taj gornji, koji je plitak.
308 SW, znaš i sam, uopšte nema "donji deo gepeka" (jer je rezervni točak ispod kola i visi dole), pa 308 SW svih deklarisanih 674 litara zapremine gepeka (ili 573 litra po VDA standardu), ima gore, iznad (jedinog) poda gepeka (nema duplog poda).
Komfor za kolena pozadi uopšte nije nešto kolosalan, ni kod 740/760, a ni kod 940/960 (identičan je Wb i veći je samo 7 cm nego kod 308 SW mk1, pri čemu je taj pežo imao motor popreko, a oni uzduž). Kao što je bio veoma očajan kod 240/260. Moj volvo je bio dug 478 cm i bio je sedan i "duplo golo" od ponude prostora za putnike, i takodje je imao uzdužnu orijentaciju motora (a neke blokove motora je delio i sa serijom 740/760, poput linijskog dizel šestaka ili onog benzinca sa 4 cilindra od 2.316 ccm, dok V6 benzinac mislim da im nije bio isti, jedan 2,7, a drugi valjda 2,8 ).
Sve u svemu, mislim da baš dosta SUV vozila od oko 4,6-4,7 metara nudi bolji komfor za kolena drugog reda nego ta dva karavana (740/760 ili 940/960), a da je i sadašnji Volvo XC-40 od samo 444 cm dovoljan da dvomeraš udobno sedne i na mesto vozača, a i dvometraš udobno pozadi iza njega. A čak i da mu je gepek 580, a ne 480 litara, opet će čovek nekada na krov da stavi i krovnu kutiju. Ja je često vozio na karavanu, a i danas na SUV-u.