Stranica 71 od 104

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 21:39
od zex
Laki021 napisao:
zex napisao:Moment na tocku u rezimu max snage nije najveci,da jeste, auto bi u tom momentu najbolje ubrzavao a to nije tacno...U tom momentu, ubrzanje je 0...
Ovo je novi hit...
Da ti lepo uzmes papir i olovku, pa za auto koji se krece npr 50kmh probas za 10 vrednosti snage/momenta (znaci da ces morati imati razlicite prenosne odnose) sa grafika nadjes max vrednost ubrzanja pa podeelis sa nama kako je ubrzanje max pri max snazi...
Vidi, da ja tebe sad pitam nesto,onako prosto, narodski pa da vidimo sta je hit...
Da li mozes da vozis 50 km/h u II, III i IV brzini?
Mozes...Svaka od njih ima drugaciji prenosni odnos u menjacu, samim tim je i polozaj gasa na tim brzinama drugaciji...Kako?
A izvini, da li si nekada u zivotu video jedan dijagram vozila koji se zove Vucni bilans? A jesi li nekada, u toku svog skolovanja proracunavao bilo kakav zupcasti prenosnik?
Vidim da si doktor nauka, lepo, moje iskrene cestitke. A koje si osnovne studije zavrsio?
Motor SUS nije elektromotor, mada i on isporucuje onoliko snage koliko sumu opterecenja a samim tim povlaci toliko struje...
Drugo, koliko snage auto trosi na kretanje se zna za svaku brzinu i to ne zavisi od menjaca vec od ceone povrsine vozila, mase i otpora kotrljanja tockova...Tu snagu motor moze da isporuci na razlicitim polozajima gasa, tako da ako ima "suvise" vozilo ubrzava, a ako je premalo mootor se gusi, ide u deo krive pre max momenta i gasi se jer je to nestabilni deo krive...

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 21:45
od Ivan
Zar nije obrtni sila, a snaga iskazan rad u jedinici vremena.

Ne vidim zasto dodatno komplikovati sa parcijalnim gasom, valjda se podrazumeva pun gas u prici oko ubrzanja, medjuubrzanja i maksimalne brzine.



Послато са GT-N7100

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 21:53
od zex
Moment jeste sila na kraku, a rad u jedinici vremena ili savladavanje sile na odredjenoj brzini je snaga...
Prica sa gasom je ubacena da bi covek shvatio da prica nije tako jednostavna i nije dzabe uvedena prica o momentu i ne insistiraju dzabe konstruktori na konct momentu na sto nizim brojevima obrtaja kako bi auto imao stolinearnija ubrzanja na svim rezimima rada...

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 21:58
od dragvorl
Evo ga, lepo covek objasnio, ima i Excel tabela da se skine.

https://www.youtube.com/watch?v=CxK0x7AE3s8

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 22:07
od ljubitelj
nikaragva napisao:Nemam taj podatak, ali nije problem da se nadje.

I za ocekivati je da benzinac ima manji om.

Znaci dizel je tu majka janja, iako ga ne mozes vrtiti do 7000?
Za ocekivati je da benzinac ima veci OM na tocku, to je najcesci slucaj.

Nadji podatke i bice ocigledno.

Znaci da posto dizel ne mozes zavrteti na 7000 da moras menjacem produziti prenos ili ako ti je jasnije umanjiti OM na tocku.

To znaci da dizel ima manji krajnji OM, losije perfomanse i postidi se benzinca.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 22:12
od Ivan
U konkretnom slucaju (bmw 20d/i) apsolutno nisi u pravu posto imaju identican menjac, a dizel ima bolje performanse i postidi benzinca :)

Mada nema potrebe spinovati pricu na dizel vs benzin jer se strasti uzburkaju, mozda bi trebalo porediti turbo i atmo benzinca.

Послато са GT-N7100

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 22:20
od dragvorl
Imaju iste prenose u menjacu i diferencijalu?

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 22:20
od Laki021
zex napisao:
Laki021 napisao:
zex napisao:Moment na tocku u rezimu max snage nije najveci,da jeste, auto bi u tom momentu najbolje ubrzavao a to nije tacno...U tom momentu, ubrzanje je 0...
Ovo je novi hit...
Da ti lepo uzmes papir i olovku, pa za auto koji se krece npr 50kmh probas za 10 vrednosti snage/momenta (znaci da ces morati imati razlicite prenosne odnose) sa grafika nadjes max vrednost ubrzanja pa podeelis sa nama kako je ubrzanje max pri max snazi...
Vidi, da ja tebe sad pitam nesto,onako prosto, narodski pa da vidimo sta je hit...
Da li mozes da vozis 50 km/h u II, III i IV brzini?
Mozes...Svaka od njih ima drugaciji prenosni odnos u menjacu, samim tim je i polozaj gasa na tim brzinama drugaciji...Kako?
A izvini, da li si nekada u zivotu video jedan dijagram vozila koji se zove Vucni bilans? A jesi li nekada, u toku svog skolovanja proracunavao bilo kakav zupcasti prenosnik?
Vidim da si doktor nauka, lepo, moje iskrene cestitke. A koje si osnovne studije zavrsio?
Motor SUS nije elektromotor, mada i on isporucuje onoliko snage koliko sumu opterecenja a samim tim povlaci toliko struje...
Drugo, koliko snage auto trosi na kretanje se zna za svaku brzinu i to ne zavisi od menjaca vec od ceone povrsine vozila, mase i otpora kotrljanja tockova...Tu snagu motor moze da isporuci na razlicitim polozajima gasa, tako da ako ima "suvise" vozilo ubrzava, a ako je premalo mootor se gusi, ide u deo krive pre max momenta i gasi se jer je to nestabilni deo krive...

Aj ti lepo uradis ono sto sam ti rekao, pokazi nam racunicu, ja cu te ispraviti ako pogresis i nece vise biti razloga za raspravu.
Nemoj da petaljs sa razlicitim polozajima gasa, nema nikakve veze sa bilo cim, isto sve vazi i za pola gasa i trecinu kao i pun, tako da nema potrebe da istu pricu pricamo za svaki polozaj gasa, kada se prica o performansama logicno je analizirati pun gas.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 22:27
od dragvorl
Ivan napisao:U konkretnom slucaju (bmw 20d/i) apsolutno nisi u pravu posto imaju identican menjac, a dizel ima bolje performanse i postidi benzinca :)

Mada nema potrebe spinovati pricu na dizel vs benzin jer se strasti uzburkaju, mozda bi trebalo porediti turbo i atmo benzinca.

Послато са GT-N7100
Nisu isti menjaci. Naravno prenosi u njemu, ne zvono ili kuciste.
Untitled.jpg

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 22:42
od Ivan
To je manuelni, koliko znam svaki zf8 ima iste odnose, samo se final drive razlikuje, ako se ne varam 20d je na nekih 1800rpm na 120kmh, a 20i na 2000rpm, jako su slicni.

Послато са GT-N7100

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 22:47
od dragvorl
Sve i da jeste, kod manuelnog jos jednom se vidi da moment motora nije odlucujuci faktor za ubrzanje.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 22:48
od nuk
Hehe, Deja Vu
Laki, Zex, jedan mora da napusti temu ili forum, drugačije neće ići

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 22:48
od Ivan
Proveri ;)

Послато са GT-N7100

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 22:53
od NenadNR
Sve počinje od p-V dijagrama

Slika

, a završava se vučnom silom na točku. Da li će se od pritiska na čelo klipa do vučne sile na točku doći preko sila, momenta, snage, rada, energije ili čega već je svejedno, tako da nema nikakve svrhe raspravljati se šta je bitnije.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 22:56
od dragvorl
Ivan napisao:Proveri ;)

Послато са GT-N7100
Nema konkretno u katalogu, ali gde ima prenosi jesu isti, diferencijal je kraci na benzincu, i sto je jako bitno konverteri koji takodje menjaju obrtni moment se 99% razlikuju, sam konverter je kao menjac (zato se i zove pretvarac o momenta). To ne menja ovu pricu, mozes imati momenta kao sodera na zamajcu, sa odgovarajucim menjacem ces moment lako nadoknaditi, a snagu ne, postavio sam gore izvod iz kataloga.