Panorama - zadovoljstvo ili briga?
AutoBild
Vožnja automobila sa panoramskim krovom zaista je uživanje. Posebno tokom proleća ili pred kraj leta. Prosvetljena kabina pruža pravi ugođaj, a i spolja automobil izgleda atraktivnije. Ipak, ovo uživanje, naravno, treba platiti, ali nije to jedina stavka. U daljem tekstu saznajte da li je bolje imati panoramu ili ne.

Lep pogled, ali po koju cenu?
Iako su se panoramski krovovi na automobilima pojavili još tokom 60-ih godina prošlog veka, tek u poslednje vreme su postali izuzetno popularni. Tako nam u Srbiju stiže sve više novih modela sa panoramom, dok se polovnjaci sa ovakvim krovom čak i više vrednuju.
Zato ćete pri kupovini polovnjaka uvek morati da dodate, u proseku, barem 100 evra više za vozilo koje dolazi sa staklenim krovom. Sa novim modelima je situacija malo ozbiljnija, odnosno skuplja. Tako recimo za “fijat 500” doplata za panoramu iznosi oko 400, za “sitroen C3” oko 540, za aktuelnu “opel astru GTC” panoramu ćete platiti čitavih 1.460 evra, dok kod modela “nisan kaškai” panorama dolazi standardno.
Međutim, koliko će kupcima ovaj krov odgovarati ne može da se tvrdi, jer sve zavisi od toga koliko su finansijski (ne)moćni i spremni da se uhvate u koštac sa mukama koje mogu uslediti sa ovim krovom, koji je opet trebalo samo da donese bolji ugođaj u kabini tokom vožnje.
Problemi:
Ako ste se odlučili da kupite automobil sa staklenim krovom, svakako da ćete se tokom vožnje u njemu osećati bolje nego u istom takvom bez panorame.
Međutim, ima nekoliko stvari na koje treba misliti. Evo nekih primera: temperatura u automobilu sa panoramskim krovom tokom leta znatno je viša nego u onom bez. To uzrokuje češće uključivanje klima-uređaja, što, samo po sebi, povećava potrošnju goriva. Zatim, ako nemate garažu, treba da pazite gde se parkirate, jer ukoliko bilo kakav kamenčić udari u staklo, posledice neće biti iste kao da udari u lim. Naime, vrlo malo je potrebno da se staklo ošteti.
E, tu dolazimo do finansija. Cene panoramskih krovova kao rezervnog dela su paprene. Takođe, ni ugradnja nije zanemarljiva. Tako ćete, recimo, za panoramski krov na pomenutim automobilima u ovlašćenim servisima, ali u drugim radionicama, morati da odvojite od 50.000 pa do preko 100.000 dinara. I to je samo za krov. Računajte na to da se cene ugradnje kreću od 10.000 dinara, pa naviše.
U ovlašćenim servisima cena panorame je od 50 do 100 hiljada dinara
Osiguranje kao jedini spas? Uzimajući u obzir visinu cene panoramskog krova kao rezervnog dela, zatim ugradnje, ili visinu doplate pri kupovini, ali i ranjivost panoramskog krova, osiguranje ovog dela vozila je više nego dobrodošlo.
Zato smo kontaktirali s nekoliko osiguravajućih kuća koje posluju kod nas i raspitali se o osiguranju ovog atraktivnog dela vozila. Dakle, stakla na vozilu se mogu osigurati na dva načina. Putem delimičnog i putem potpunog kasko osiguranja.
Pod delimičnim kaskom se podrazumeva osiguranje svih stakala na vozilu kroz koja se gleda, pa i vetrobransko staklo i panorama krov.
Pod potpunim kaskom se podrazumeva potpuno osiguranje vozila od nastale štete, pa i navedena vetrobranska stakla i panorama-krov, a kada se sve uzme u obzir, mi smo zaključili da, ukoliko želite panorama krov, najbolji izbor je svakako potpuno kasko osiguranje.