Stranica 73 od 74

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 12 Maj 2025, 22:15
od nidza
Možda u nekom sport modu, u civilnim modovima svaki automat koji sam vozio, a i vozim trenutno, poprilično slabo koči motorom, tj. može se dozira kočnicom usporavanje kakvo ti duša želi. Merc uzima u obzir i rastojanje ispred, pa ako su vozila ispred daleko ili nema nikog, on će se kotrljati na pušten gas do besvesti, ali ako sustižeš nekog ispred, usporava značajnije.

Nežno staneš, nežno kreneš, ništa lakše. Cimne ako je uključen auto hold na nekim kolima koja to imaju.

Samo si imao specifičan slučaj automata, provozaj još neki. Ima baš dobrih implementacija.

Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 12 Maj 2025, 22:40
od ftj
Ako mislis na ono finalno zaustavljanje, tj. tik pre nego sto treba da stanes pa tu malo cimne, to npr. ne postoji na dsgu dok na zf8 moras bas da doziras kocnicu lagano da bi to izbegao, bar je tako na g30 a secam se da je slicno bilo i na zf6 na e60. Nije to sad nesto sto ce normalan putnik primetiti al eto ipak postoji.

Svakako nije predvidjeno da ubacujes u N prilikom zaustavljanja i to nikako nije za preporuku.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 12 Maj 2025, 23:57
od Grujic
I ja bih rekao da na to misli a da nidzs prica drugu stvar :)

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 13 Maj 2025, 08:15
od sebekkg
A što nije dobro da se ubaci u N kada se polako zaustavljaš ispred semafora npr? Nije dobro za menjač ili da ne možeš nekad da ubaciš u D bez kočnice?

Sent from my SM-S928B using Tapatalk


Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 13 Maj 2025, 08:16
od ljuba
Zato je npr e-power kod Nisana super opcija. Koci motorom u nekim sucajevima bolje nego kocnicom kada se pusti gas ako je u modu voznjom papucice gasa :) Bas idealno za voznju.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 13 Maj 2025, 08:49
od dragvorl
sebekkg napisao: 13 Maj 2025, 08:15 A što nije dobro da se ubaci u N kada se polako zaustavljaš ispred semafora npr? Nije dobro za menjač ili da ne možeš nekad da ubaciš u D bez kočnice?

Sent from my SM-S928B using Tapatalk
Jer zbunjujes ceo sistem, raskacinjes kvacila, razdrndavas ceo komandni sistem, koji cesto i ovako crkne. Sad ako drndas na svakom semaforu mozes misliti. U tom slucaju bolje manuelni uzeti.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 13 Maj 2025, 09:09
od shandu90
Zar ovi noviji automatici ne udju sami u taj neki ler mod kad stojis duze u mestu (semafor i sl.) iako je rucica na D?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 13 Maj 2025, 09:14
od dragvorl
To se zove declutching. Koliko sam shvatio, ovde hoce da se izbacuje u N pre semafora.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 13 Maj 2025, 10:14
od nidza
Iskreno nisam vozio automat na koji se nisam prilagodio, niti automobil uopšte, da bih ga pokretao i zaustavljao nežno. Ne razumem problem.

Sad ga vozim i sve je u najboljem redu. Kad si nežan sa komandama ima vremena da se podesi na koji god traženi režim i odgovara nežno, i obrnuto.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 13 Maj 2025, 10:26
od Gaginh0
shandu90 napisao: 13 Maj 2025, 09:09 Zar ovi noviji automatici ne udju sami u taj neki ler mod kad stojis duze u mestu (semafor i sl.) iako je rucica na D?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ne znam za auta, niti sam ikada to osetio, ali na kamionu se izbaci u leer posle minut ili dva.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 13 Maj 2025, 11:20
od pedalaš
Pa, ako vozilo ima Start&Stop sistem, čak i ako ima automatski menjač, svakako će da se ugasi motor dok vozilo stoji na semaforu. I ne postoji ni najmanji problem ( ni eventualni napor ) što je menjač ostao u D.
A što se tiče same faze usporenja i zaustavljanja, sam ugodjaj ( i ritam usporenja ) može dosta da zavisi i od moda u kome se vozilo ( ili menjač ) u tom trenutku nalazi ( da li je u ECO, u Sport ili gde već ).
Dakako, zavisi i od tipa automatskog menjača ( klasičan, sa duplim kvačilom, CVT, e-CVT ). I kod nekih je to baš malo manje prijatno, u fazi zaustavljanja, to usporenje i šaltanje na niže.
Svakako, ako je sve ispravno, ne vidim bilo kakav razlog da se menjač prebacuje u N dok se stoji zaustavljen na semaforu.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 13 Maj 2025, 11:27
od carov2
Kod DSGa recimo, ove koje sam ja vozio, stoji navedeni problem i za to nema leka.

Ali ajde da proverim još jednom, na novom Kodiaqu...a znam za ovo jer mi se tast žalio pre par godina na Pasatu, on je čovek u godinama, pa ne može skroz nežno da dozira, tako da auto uvek pri samom stajanju, secne, ja sam takođe probao, namenski da stanem što nežnije, pa je ispalo, teška priča, ipak tako mora.

Sent from my CPH2581 using Tapatalk


Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 13 Maj 2025, 11:57
od TheWickerMan
Alfin TCT kad staneš, a možeš lepo da staneš, obori obrtaje na ler i tačno se oseti da je raskačio, čim skloniš nogu sa kočnice, onda podigne obrtaje i krene neprimetno.
Dok ZF8 jednostavno kao da ne odradi decluching, obrtaji ostaju gde su bili, po meni previsoko, i onda kad pustiš kočnicu krene sa tim istim obrtajima. Start stop na oba menjača sam "ubio" ( na Giulietti softverski a na Stelviu sa malim uređajem iz Kine koji se kači na taster Startstopa :mrgreen: )
Izbacivanje u N pred semafor i po meni je nepotrebno i zbunjuje sam sistem menjača i motora.
Ako vidim da ću stajati duže od minut-dva, kod ZF8 ubacim u P, on automatski povuče i ručnu i kad treba da krenem samo povučem
+ pedalicu na volanu i on krene.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 13 Maj 2025, 13:06
od pedalaš
Ne razumem čemu toliki strah od Start&Stop sistema, pa da on mora softverski da se „gasi“.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 13 Maj 2025, 13:21
od TheWickerMan
Jednostavno ne volim da mi se auto svaki čas pali/gasi, opterećuje zamajac, anlaser, podmazivanje delova motora plus, dešava se kad si maltene pred stajanjem i hoćeš da kreneš, on ugasi pa dok upali, može čak i da bude opasno ako treba brzo da se uključim. Ovo mi se sve redovno dešava na službenom Fokusu, gde ako zaboravim da isključim, dolazi do ovakovih problema.
Start Stop je "izmišljen" da bi proizvođači automobila mogli da ispune Euro norme u gradskoj vožnji, ne da bi nama vozačima bilo lakše ili da bi automobili bili trajniji. Tako da ću radije da sačuvam svoj auto umesto 0.1-0.3 litra manje manje potrošnje po gradu, ako je i toliko veća

Posebno kod dizela mi se ne sviđa to nonstop paljenje, kod benzinaca posebno manjih, ajd. Ali dizelu baš nije dobro