Stranica 73 od 179

Re: Auto-klima

Poslato: 08 Jul 2015, 16:45
od member
AJoj

Re: Auto-klima

Poslato: 08 Jul 2015, 16:53
od Xepoj87
Zasto, pa ja.kulturno.podvezem majicu iznad.pupka kada radim...

Slika

Sent from my Sony

Re: Auto-klima

Poslato: 08 Jul 2015, 16:59
od swemir

Re: Auto-klima

Poslato: 08 Jul 2015, 17:13
od member
Meni ventilator klime stalno radi pun gas, ko helikopter da sleće. Jel to sve ok, ili će nešto da crkne? :)

Re: Одг: Auto-klima

Poslato: 08 Jul 2015, 18:04
od dag81
Sta bese vozis?
Nije ok uvek druga brzina.

Re: Auto-klima

Poslato: 08 Jul 2015, 18:11
od Xepoj87
Tako i meni radi sada, sto je i normalno za ove temperature.

Sent from my Sony

Re: Одг: Auto-klima

Poslato: 08 Jul 2015, 19:34
od milosg
dag81 napisao:Jako cest problem je drugi ventilator ili druga brzina, pa mogu slobodno reci svaki 3ci auto ima problem sa tim.
Hladnjak mozes isprati ali prvo prekontrolisi ventilatore.

Gasi se jer je previsok pritisak pa da neeksplodira sistem presostat iskljuci kompresor. Kad se kreces strujanje vazduha doprinosi hladjenju.

Kod mene isto postoji ovaj problem proteklih dana, izraženo u tim gužvama i dok auto stoji na semaforu. Prvo sam mislio da se dešava samo u vožnji, pri jakom gasu.

Uglavnom, opran i očišćen kondenzator ali samo spolja (nije skidan ili tako nešto), vakumiran/napunjen sistem pre par dana (falilo skoro 300 grama), u vožnji hladi toliko da moram da držim na kecu ventilator, a u gužvi na semaforima počinje da gasi kompresor i osećam kako prestaje da hladi na trenutke. Ne radi uvek tako, verovatno zavisi od temperature napolju.

Laguna ima jedan vent i rade mu obe brzine (slušao sam). Da li može da se desi da vent ne stiže da rashladi dovoljno kondenzator, zato što je npr. sve iza kondenzatora puno đubreta?

Auto je prešao više od 300 hiljada km, a nikad nisu skidani hladnjaci, a idu jedan za drugim (klima, interkuler, hladnjak antifriza).

Re: Одг: Auto-klima

Poslato: 08 Jul 2015, 21:45
od Igor
dag81 napisao: P.S. Druga brzina ventilatora je bas glasna. Otvoris haubu, neko neka sedi u autu upali klimu i drzi gas na 2500rpm. Posle par minuta bi trebao vent glasnije da radi i brxe se vrti kada je napolju kao danas.
A u slucaju ako je crkla druga brzina, da li tada i dalje vrti u prvoj ili ga ugasi skroz (misleci da radi u drugoj brzini)?

Re: Auto-klima

Poslato: 08 Jul 2015, 21:51
od Velja
A? Dobro pitanje.

Re: Одг: Auto-klima

Poslato: 08 Jul 2015, 21:59
od dag81
Vrti.
Reostat ode pa se on promeni. Kada ima dva ventilatora, npr na A3, Caddyui imam veliki sa dve brzine, mali sa jednom. Taj mali uglavnom zeza, potrose se cetkice, tj vise se nagomila prasina pa ga je potrebno rastaviti i izduvati. Moj sam resio kuckanjem par puta cekicem i proradio je, ali je to znak da je za zamenu ili celog vent ili cetkica, videcu kad uhvatim vremena..
Za vikend sam isao na put i ovaj glavni vent je poludeo, iskreno mi bilo malo frka.

Re: Auto-klima

Poslato: 09 Jul 2015, 07:45
od nikaragva
Kod mene za motorni hladnjak ventilator ima tri brzine i mogu ih isproveravati sa opcomom, tako da ako imate neki dijagnostiku pri ruci, možete to lako proveriti.
A onaj za klimu se ne sećam da ima neki test na opcomu, niti koliko ima brzina. Ne znam da li mu treba više od jedne, pošto se nalazi ispred svega i po mojoj teoriji, bi trebalo da se pali, samo kada je pakao napolju, a auto stoji negde. Dok auto ide, sve se to hladi i bez ventilatora.

Re: Одг: Auto-klima

Poslato: 09 Jul 2015, 09:49
od ljubitelj
Igor napisao:
dag81 napisao: P.S. Druga brzina ventilatora je bas glasna. Otvoris haubu, neko neka sedi u autu upali klimu i drzi gas na 2500rpm. Posle par minuta bi trebao vent glasnije da radi i brxe se vrti kada je napolju kao danas.
A u slucaju ako je crkla druga brzina, da li tada i dalje vrti u prvoj ili ga ugasi skroz (misleci da radi u drugoj brzini)?
To zavisi od konstrukcije napajanja ventilatora. Ako je stari klasicni sistem sa serijskim otpornikom za prvu brzinu i idrektnim napajanjem za drugu brzinu onda je gotovo nemoguce da je crkla druga brzina a da uopste radi prva.

Pre je moguce obrnuto, da ne radi prva jer pregori otpornik a da radi druga.

Ako je novija konstrukcija sa PWM modulacijom tj elektronsko upravljanje sa beskonacno brzina ventilatora koje se stalno menjaju tokom voznje zavisno od potrebe tada obicno kada crkne izlazni tranzistor preko koga prolazi sva struja prestane potpuno da radi ventilator na bilo kojoj brzini.

Dodatno, moze se desiti da zabaguje softver ventilatora, tj mikrokontroler u ventilatoru pa treba resetovati tokom procesa dijagnostike prioblema sto ne radi.

U bilo kom slucaju ako se desi kvar na putu moze se privremeno direktno spojiti napajanja ventilatora na akumulator komadom zice koja se rucno postavi i rucno skine odmah nakon voznje, posto se radi i jednosmernim motorima.

Za softverske probleme ventilatora treba znati koji su servisi osposobljeni za resavanje takvih problema. i to probati pre zamene (skupog) kompleta ventilator/ kompjuter upravljanja.

Re: Auto-klima

Poslato: 10 Jul 2015, 09:16
od Igor
@dag81

Vezano za moj problem, da li postoji sanse da je manja kolicina gasa u sistemu pa kad dodje do situacije kao sto je sad bila da treba da radi max na velikim spoljasnim temperturama da onda ugasi klimu.. I cim se sve rashladi da nastavi opet? Mozda bih cak i rekao da radi malo slabije nego sto treba, ali to je tesko oceniti na ovim vrucinama. Uf.. trebao sam novim kolima, malo bi se ugruvao i ne bih sve spakovao ali bar ne bih imao ovih problema :(

Imaju aparat za proveru i punjenje ovde na benzinskoj, pa razmisljam da mi odrade.

Inace izduvao sam danas kompresorom hladnjake i ispravo crevom koliko sam mogao, videcu danas sta ce se desavati.

Re: Одг: Auto-klima

Poslato: 10 Jul 2015, 10:28
od dag81
A jesi li proverio ventilator/e ?

Mozes na pumpu pa neka samo prikace manometre i ocitaju. Za 30-35c u leru je normalno da je niski(plavi) oko 2.5bara, a visoki(crveni) oko 18. Onda daj gas na nekih 2000rpm pa neka vide sta se desava. "Plavi" treba da dodje oko 2 bara a crveni ce poceti da raste do odredjene granice npr 22-23bara i onda ce se upalitu dodatni ventilator(brzina) i spustiti fa opet na ispod 20bara. Ako crveni nekontrolisano raste imas problem vrv sa vent i brzinama,...

Re: Auto-klima

Poslato: 10 Jul 2015, 14:35
od Igor
Sad sam sa plaze, radilo je usput.. kad sam stao na parking ni da proba.. probao sam par puta paliti gasiti klimu.. Ukljuci kompresor i posle 5-10 sec ga ugasi.. Ventilator nece da upali.. A napolju je 35 i auto je na 90.

Juce sam probao da kad vozim i ona hladi, ja stanem, izadjem brzo napolje i ventilator vrti ali vrlo brzo ga ugasi i prestane da hladi klima. Znaci on radi tj verovatno samo prva brzina koja mu je u voznji dovoljna. A kad treba u drugu da ga gurne, onda nece nikako da radi. Ili je nesto drugo otislo :(