Stranica 73 od 104
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 04 Dec 2015, 08:52
od nikaragva
Velja napisao:Znači, dizlo je Bogotac.
Boga mi Veljo, kako je krenulo ispasce tako. I nikad ja uzeti benzinca, a bas zelim.
Ajde da se izbaci neka racunica, formule, primeri.
Sta nam govori slika 24. iz dokumenta "teorija-kretanja-drumskih-vozila-skripta.pdf"?
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 04 Dec 2015, 09:23
od Velja
Ma ja im to pričam stalno...
Ne mogu da shvate da Nm na malom obrtajima daju više snage koja je potrebna u svakodnevnoj vožnji. Ako poredimo konfekcijske/jeftine/civilne motore, turbo-dizeli su komforniji za upotrebu i troše daleko manje pri opterećenoj vožnji. Na stranu što se ne manijači sa obrtajima po gradu.
Gurnuli su glave u formule i definicije, pa ne vide šumu od drveta

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 04 Dec 2015, 09:33
od nuk
Samo budi uporan

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 04 Dec 2015, 10:05
od Velja
http://youtu.be/m91UNN8b3HA?t=113
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 04 Dec 2015, 11:50
od ljubitelj
NenadNR napisao:Moment je uzrok ubrzanja i posledica toga je snaga. Nema snage same od sebe. Snaga je izvedena veličina i ne može se izmeriti nego se meri sila, moment ili šta već pa se odatle računa snaga.
To je osnova koja se mora usvojiti, onda nije tesko razumeti pojam snage i sta predstavlja taj broj kod SUS motora.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 04 Dec 2015, 12:09
od dragan
nidza napisao:Nije samo bitno kolika je maksimalna snaga, nego kolika je kroz obrtaje.
Dva automobila sa podjednako KS mogu imati različite performanse, čak može da se desi da slabiji pravi bolja vremena na stazi, jer u ostalim režimima, van maksimalne snage, ima više KS, odnosno Nm.
Sad su menjači napredovali, zgusnute su brzine i radni režim motora može da se suzi. Takođe hibrid dodatno može da suzi radni režim, jer ti elastičnost više nije toliko preko potrebna.
Stvar je prosta, ako auto kroz obrtaje ima više Nm znači da ima i više KS. Zatim se doda menjač koji tu dodatno zakomplikuje poređenje. Benzinci obično imaju danas dugačke menjače. Da su kraći i okrenuti performansama samo, bili bi još brzi.
Tapatalk
Ivane baci pogled na ova tri auta, odličan primer koliko menjač utiče
Lepo su prikazane vrednosti parametara motora, u vrednosti na točku. Mase su slične kao i obimi točka... Za koji bi rekao da je najbrži a koji najelastičniji?
Sent from my D5503 using Tapatalk
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 04 Dec 2015, 12:18
od ljubitelj
Ji 4Tze napisao:
Svakom motoru (ne samo kod automobila) je osnovna specifikacija - snaga...
Nema snage bez momenta, da, ali auto sa motorom od 150 kW je uvek brži od onog sa 10 kW manje i 100 Nm više momenta, ako imaju istu težinu, je l...
Ima momenta kada je snaga =0, to se ne sme zaboraviti.
Auto sa motorom od 150kW je uvek vece maksimalne brzine, auto sa 140kW i 100Nm vise kroz obrtaje ce bolje ubrzavatii. Brze se povecavati brzinu, imace ce veci prirastaj brzine jer ima vecu silu koja pokrece tockove.
Ostavice iza sebe onaj sa 150kW.
Za dva identicna auta, 150kW vs 140kW podatak jedino pokazuje razlicitu maksimalnu brzinu koja ce biti dostignuta. Ako brzi znaci u tvom citatu maksimalna brzina onda se slazem.
Podrazumeva se identican prenosni odnos.
Nema nikakve dileme u nauci, uvek sila uzrokuje i opisuje kretanje tela (skalar ili vektor svejedno) a nikada snaga koja je samo nemerljiva papirnata brojka.
Ivan napisao:U konkretnom slucaju (bmw 20d/i) apsolutno nisi u pravu posto imaju identican menjac, a dizel ima bolje performanse i postidi benzinca
Послато са GT-N7100
Poverovacu ti ali sam vrlo skeptican da je BMW toliko glup da ima identican prenos u dizelu koji se zavrti npr 4500 obrtaja i benzincu koji se zavrti npr 6000 obrtaja.
Prema tvom tvrdjenju BMW dizel je upravo manje maksimalne brzine od benzinca tacno za kolicnik maksimalnog broja obrtaja motora dizel/benzinac.
U cemu dizel postidi benzinca ako je sporiji prema tvom navodu podesenosti?
edit
Ivan napisao:To je manuelni, koliko znam svaki zf8 ima iste odnose, samo se final drive razlikuje, ako se ne varam 20d je na nekih 1800rpm na 120kmh, a 20i na 2000rpm, jako su slicni.
Послато са GT-N7100
Eto vidis da nije isti prenos, final drive jeste menjac obrtnog momenta i direktno ucestvuje u prenosu obrtnog od motora do tocka. I u ovom primeru se vazi pravilo kao sto sam i napisao.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 04 Dec 2015, 12:43
od Sinisa G.
Zabole me glava od citanja ovoga, a i dalje ne znam koju Insigniju da gledam za dominaziju po Sremskim brdima.
2.0 dizel biturbo 195ks 400nm
ili
2.0 turbo benzinen 250ks 400nm
oba 4x4
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 04 Dec 2015, 12:46
od Geza
Dizel.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 04 Dec 2015, 12:52
od Floyd
Dizel bolje ide po brdima a benzinac je brži i manje troši.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 04 Dec 2015, 12:53
od ljubitelj
Pogledaj koja ima vise Nm na tocku kroz ceo opseg obrtaja. Ili sracunaj.
Nedostaje ti glavni podatak za poredjenje. Mnogo je lakse da citas grafikon sa svim podacima nego da krenes da racunas tabelarno jedan po jedan podatak kroz obrtaje.
Ako je to komplikovano gledaj koji ima bolje vrednosti ubrzanja, u raznim opsezima kretanja taj ima vise Nm na tocku.
Ocekivalo bi se da je benzinac u prednosti jer i sam motor ima vise Nm.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 04 Dec 2015, 13:08
od Ji 4Tze
Ne znam samo gde je bio podatak o Nm npr. godinama pre turbodizela?
Daću vam jedan banalan primer - nađite ovde neki podatak o momentu motora?
Isključivo su kW/KS u tabelama...
https://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_engines
Ako Insignia sa 4x4 pogonom i 55KS jačim turbobenzincem troši MANJE od dizla onda...
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 04 Dec 2015, 13:19
od Floyd
Htedoh reći više.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 04 Dec 2015, 13:59
od Laki021
ljubitelj napisao:Ji 4Tze napisao:
Svakom motoru (ne samo kod automobila) je osnovna specifikacija - snaga...
Nema snage bez momenta, da, ali auto sa motorom od 150 kW je uvek brži od onog sa 10 kW manje i 100 Nm više momenta, ako imaju istu težinu, je l...
Ima momenta kada je snaga =0, to se ne sme zaboraviti.
Auto sa motorom od 150kW je uvek vece maksimalne brzine, auto sa 140kW i 100Nm vise kroz obrtaje ce bolje ubrzavatii. Brze se povecavati brzinu, imace ce veci prirastaj brzine jer ima vecu silu koja pokrece tockove.
Ostavice iza sebe onaj sa 150kW.
Za dva identicna auta, 150kW vs 140kW podatak jedino pokazuje razlicitu maksimalnu brzinu koja ce biti dostignuta. Ako brzi znaci u tvom citatu maksimalna brzina onda se slazem.
Netacno skroz.
Uz dobar menac jaci motor uvek ima bolje max ubrzanje. Kroz obrtaje moze da ima odstupanja ako je jedan elasticniji od drugog, ali pri max ubrzanju sa dobrim menjacem jaci motor uvek moze da isporuci tockovima vise momenta od slabijeg motora (menjac ce smisliti kako) bez obzira na max moment motora (ocigledno onaj slabiji ima max moment na niskim obrtajima pa ce ga prenos unistiti).
Uzmi pa izracunaj na nekoj brzini kretanja auta (npr 50kmh), nema trika da slabiji motor moze na tockove da izbaci vise Nm pa taman da ima 10x obrtni (odgovarajuci menjaci se podrazumevaju).
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 04 Dec 2015, 14:02
od nikaragva
Evo ti @ljubitelj i primer iz prakse:
Astra 150ks i 305Nm.
Golf 140ks i 320Nm.
Sta mislis ko cesto izede prasinu?
