“Let smrti”?
Bar jednom mesecno za Mogadiš...
Jedina kompanija koja leti za Somaliju, i koja od toga pravi dobar profit. Karta ekonomskom klasom u jednom pravcu je 1000€ a biznisom nesto manje od 3K. Putnici su sumnjivi tipovi, sverceri svega i svaceg.
Kompaniji nije bila dovoljna opomena bombas koji je uneo eksplozivnu napravu u laptopu, srecom po firmu, u zamenskom avionu druge aviokompanije. Dogadjaj iz 2016 god., Airbus kompanije Daallo, kapetan aviona nas covek Vlada Vodopivec.
Prilaz je sa severa, grad se obilazi na velikoj visini, dolazi se iznad mora i u holdingu iznad americke flote, snizava na visinu inicijalnog prilaza.

- E746F318-4576-4029-BD9D-24CD5EECBA72.jpeg (81.37 KiB) Pogledano 2267 puta
Ceo prilaz je vizuelni, ne postoji ni jedno radio navigaciono sredstvo (ili se leti po GPS ako je signal stabilan). Kontrola letenja postoji ali kao da je nema.
Avioni polecu i slecu U obe piste, 05 i 23, bez odobrenja. Prvi put vidim i avione bez ikakve registracije, sa potpuno belim trupom, Cessna Citation. Kazu da su piloti Rusi, a prenosi se droga u ogromnim balama, sto mi na pamet nije palo da fotkam.
U toku prilaza je najbitnije da se avion ni jednog trenutka ne nadje iznad grada jer se odozdo puca iz cega ko stigne. Prilaz je offset i u pravac piste se “ucackava” sto je moguce blize pragu piste.
Aerodrom nema nikakva svetla ose, ivice, praga i kraja piste.

- 5AB6D6E7-4509-4D48-8F14-802189AE2B2C.jpeg (170.76 KiB) Pogledano 2267 puta
Avion ostaje na zemlji koliko je potrebno da se natankuje gorivom, i brise se prazan za Dzibuti gde posada spava.
Sletanje je uvek sa strane mora, pa makar vetar bio i ledjni preko limita, a poletanje je u suprotnu stranu, takodje preko mora. Cim se poleti, na oko 130m se odvaljuje u levo, prema Amerima. Polece se prazan i sa punom snagom, tako da je vrlo tesko obuzdati propinjuci moment aviona.