
Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
Znaci u prevodu, Ryanair i Wizz su prevozili dosta putnika, onda je AirSerbia uletela, izgurala njih na nekim linijima i prevozi upola manje putnika sve sa subvencijom drzave. To je isto kao da te pare bacaju u vatru i pale. Razumeo bih subvencije za recimo nabavku novih aviona ili nesto, na linijama/lokacijama gde imaju veliku popunjenost i profit.zuzazu napisao: 06 Jan 2020, 11:53 Er Srbiji 2,5 miliona evra za 80.000 praznih sedišta
Činjenica je da je Aerodrom Niš prošle godine imao oko 70.000 putnika više nego 2018, a da je ovakav rast u najvećem rezultat pokretanja 12 linija Er Srbije sredinom jula. Međutim, od ukupnog prošlogodišnjeg broja putnika „Viz er“, „Rajaner“ i „Svis“ prevezli su oko 335.000 njih, a „Er Srbija“ je na svim tim linijama prevezla oko 65.000. Država je za period jul-decembar 2019. godine sa Er Srbijom ugovorila kapacitete za 144.000 putnika, a prevezeno je i prodato karata za oko 65.000 putnika, što znači da ona sa 2,5 miliona evra – koliko iznosi državna subvencija za pola godine, pokriva troškove i takozvanu razumnu dobit za skoro 80.000 praznih mesta u avionima. Popunjenost aviona Er Srbije je manja od 50 odsto i to je sada nesporno – kaže za Danas Bojan Avramović, bivši direktor Regionalne razvojne agencije „Jug“, koja je u vreme dok je bio na njenom čelu kroz studije i elaborate uređivala poslovanje „Konstantina Velikog“ u redovnom saobraćaju.
On dodaje da je sada, takođe, lako uporediti rezultat u vreme dok je aerodrom bio u vlasništvu grada Niša, kada je bez subvencija imao 355.000 putnika, i danas, kada je „iz budžeta bačeno 2,5 miliona evra za 65.000 putnika koje je prevezla Er Srbija.
– I tu nije kraj. Niški aerodrom je ponovo gubitaš i prima direktne subvencije za pokriće operativnih troškova, kao što ih prima i aerodrom u Kraljevu, gde je „Er Srbija“ primila 2,7 miliona evra za jednu i po liniju u Kraljevu. Tako će, dakle, država u konačnom godišnje ukupno plaćati najmanje devet miliona evra raznoraznih subvencija za oko 150.000 putnika koje će „Er Srbija“ prevesti na oba ova aerodroma. I sve to bez novca za investicije koje su preko potrebne na oba aerodroma i mere se desetinama miliona evra. To je potpuno neodrživo i besmisleno.
Izvor: Danas
Koj aerodrom?
Tamo neke godine, posle promena 5og Oktobra, verovatno isto po politickom nalogu, JAT Airways je poceo da leti INI-ZRH. Odradio sam dosta takvih letova, koje su dobijali samo “odlikasi”, tj. radilo se po kazni, jer nas ni JAT, a ni grad Niš nisu tretirali nikako drugacije nego kao stoku. Ne preterujem u ovoj poslednjoj reci. Punjenje kabine je prosto bilo zakucano na 40%. Mozda manje, a nikada vise. Kada su se Nislijama zapusila usta, JAT se povukao, a grad Nis je subvencionisao Montenegro Erlajnz upravo sa 60% po letu, jer mi je i kolega iz Montenegra rekao da ni oni nista bolje nisu imali punjenje. Nislije su se hbalile kako eto MN moze da leti, a nacionalni JAT nije mogao, a cutali su koliko im novca daju.H4wkeye napisao: 06 Jan 2020, 16:51
Znaci u prevodu, Ryanair i Wizz su prevozili dosta putnika, onda je AirSerbia uletela, izgurala njih na nekim linijima i prevozi upola manje putnika sve sa subvencijom drzave. To je isto kao da te pare bacaju u vatru i pale. Razumeo bih subvencije za recimo nabavku novih aviona ili nesto, na linijama/lokacijama gde imaju veliku popunjenost i profit.
Strasno. To je izgleda neki patern za nacionalne avio prevoznike. Mislim da je bilo i primera po nekim Evropskim, znam za Alitaliju da finansijski kubure nesto pa im davali pare. Nek lepo puste Ryanair i Wizz da lete ILI neka smanje cene da budu slicne bar njima. Ovako ako je let od Nisa do neke destinacije sa Wizzom tipa 40 evra a AS 80, pa niko nije lud da daje duplo.zuzazu napisao: 06 Jan 2020, 21:28Tamo neke godine, posle promena 5og Oktobra, verovatno isto po politickom nalogu, JAT Airways je poceo da leti INI-ZRH. Odradio sam dosta takvih letova, koje su dobijali samo “odlikasi”, tj. radilo se po kazni, jer nas ni JAT, a ni grad Niš nisu tretirali nikako drugacije nego kao stoku. Ne preterujem u ovoj poslednjoj reci. Punjenje kabine je prosto bilo zakucano na 40%. Mozda manje, a nikada vise. Kada su se Nislijama zapusila usta, JAT se povukao, a grad Nis je subvencionisao Montenegro Erlajnz upravo sa 60% po letu, jer mi je i kolega iz Montenegra rekao da ni oni nista bolje nisu imali punjenje. Nislije su se hbalile kako eto MN moze da leti, a nacionalni JAT nije mogao, a cutali su koliko im novca daju.H4wkeye napisao: 06 Jan 2020, 16:51
Znaci u prevodu, Ryanair i Wizz su prevozili dosta putnika, onda je AirSerbia uletela, izgurala njih na nekim linijima i prevozi upola manje putnika sve sa subvencijom drzave. To je isto kao da te pare bacaju u vatru i pale. Razumeo bih subvencije za recimo nabavku novih aviona ili nesto, na linijama/lokacijama gde imaju veliku popunjenost i profit.
Prema tome, do dolaska LCC, gace su skidali ili drzava ili Nis, sve u svemu na stetu gradjana.
Sada kada su uspeli u nameri da oteraju low cost prevoznike, iz samo njima poznatih razloga, nastavlja se ista prica. Punjenje nije ni 50%. Los izbor linija, visoke cene karata, letovi koji se otkazuju...
Kada ode AV, otici ce pod led i njegovo prvorodjeno cedo Er Srbija. Zao mi je sto ce oni koji su se zdusno zalagali da se JATu polome noge, posipati pepelom, ili ih jednostavno nece biti.
Mozda ce i Perici sa T6, koji je bio prvi u lucenju pljuvacke, narasti jajca, pa ce ponovo postati kriticar nacionalnog prevoznika. Za sada zna odakle vetar duva, pa mudro cuti...