Saša napisao:Za mene tu dileme nikad nije ni bilo, isključivo benzinac. Ovi moderni turbaci manjih kubikaža i više nego dovoljne snage za svakodnevnu upotrebu su veoma štedljivi u poređenju sa starim atmosfercima i potrošnjom su prišli vrlo blizu (turbo)dizelašima, a kada tu uračunamo i razliku u ceni goriva, dođeš praktično na isto a voziš tiši i uglađeniji auto, ima i više nego dovoljno obrtnog momenta, lakši je u nosu, grejanje zimi je bolje, manje zagađuješ... Sve super. Još da može i plin (a može, samo je jako skupo) - bilo bi savršeno - što se mene tiče.

Slažem se sa Saletom.
Vozio sam atmo benzince sa i bez plina, pa dizelaša i sad turbo benzinca . Savetujem svakom ko nije probao TB da proba ,ako može, da ih provoza.
Ponaša se kao dizelaš, vozi se na niskom obrtajima al može da se stisne i u crveno, mada apsolutno nema potrebe za tim, maksimalni obrtni moment se ostvaruje pri 1500-1700 obrtaja, dakle vuče kao dizel. Vibracije osetim samo ujutro prvih minut kad je hladan (podignuti obrtaji jer je hladan i tri cilindra pa se oseti malo vibracija) , i to samo dakle kad su niske temperature.
Sad ću napisati jedno poređenje pa admini mogu prebaciti ako ovde nije adekvatna tema.
Dva auta koja sam vozio pa mogu da uporedim, prilično isti način eksploatacije i slične svakodnevne rute i vrlo su sličnih specifikacija.
1.0Tb, 100ks, 190Nm pri 1500 obrtaja, tri cilindra, težina 1300kg, C segment, SROOS/ SUV, 5 brzina
VS
1.5 Dci, 86ks, 190Nm pri 2000 obrtaja, četiri cilindra, težina 1190 kg, B segment, MPV, 5 brzina
Potrošnja ova dva auta na uzorku od oko 20000km se razlikuje za 1 litar u korist dizelaša, barem u mojim uslovima eksploatacije i načinu vožnje i svakodnevnom rutama.
Magistrala
dizel je opušteno išao pri 90 na 3.5-4l, TB 4.5-5l
Auto put pri 130
Dizel 6
TB 6
Kako brzina raste preko 130, razlika u potrošnji se povećava u korist dizela( manje troši)
Gradska vožnja, BG
Dizel 5-6
TB 6-7
Al kad se zaglave u kolonama BG špiceva, benzinac opušteno može 2 + litre da troši više.
Ovaj TB je brži u odnosu na ovaj Dci, i ako je teži, agilniji je, startnji. Identično se ponašaju sa upaljenim klimom, s tim da onda TB malo više troši, ništa drastično, van gradske vožnje se razlika skoro ni ne primećuje.
Kad se opterete sa više putnika i teretom, isto se ponašaju s tim da benzinac poveća potrošnju, al ništa drastično tipa 2 litra.
Ne znam kako se ponaša turbo benzinac sa 4 cilindra, al ovo je moje lično iskustvo i sad da treba da biram između ova dva navedena ponovo, izabrao bi turbo benzin.
Što se grejanja zimi tiče, Dci je i a dodatni grejač za kabinu pa je relativno brzo počinjao sa toplim duvanjem u kabini ali kad gledam merač temperature rashladne tečnosti, ovaj TB na minusima dok izađem iz naselja (2km) na radnoj je temperaturi, Dci dođe do pola i onda izađem na otvoren put i retko kad dok dođem do posla (10ak kilometara) uspe da dostigne radnu temperaturu, uvek mu zafali nekoliko stepeni do radne, jer otvoren put, niska temperatura (minus), nizak prenos (peta brzina) i ta energetska efikasnost dizela.......
U mestu zimi dizel može da radi večnost dok se zagreje, benzinac nema taj problem.
Izvinjavam se ako sam udavio.
Послато са 2203129G помоћу Тапатока