Stranica 76 od 787

Re: Ratna tehnika

Poslato: 25 Apr 2013, 23:13
od BAJKER
Eto misterija resena :)

Re: Ratna tehnika

Poslato: 26 Apr 2013, 22:07
od kvcali
malo sa bloga autora fotki

dok lepotani ne dotaknu batajnicki beton :P

Jedna od zvezda aeromitinga “Batajnica 2012″ i avion o kome se dosta piše u domaćoj štampi ovih dana. Informacije iz raznih izvora govore da je nabavka ovih aviona za potrebe avijacije Vojske Srbije sve izglednija, tako da je pravo vreme da podelim sa vama malo fotografija vezanih za ovu temu… Diskusiju oko toga da li će stvarno biti nabavljen i da li je dobar izbor ćemo zanemariti jer je u trenutku kada nema konkretnih informacija potpuno besmislena. Pre nego što pređem na fotografije ne bi bilo loše da razjasnim par stvari oko ovog aviona, pošto se dosta dosta pogrešnih informacija (naročito fotografija) pojavljuje u medijima.

MiG-29 M/M2 je višenamenski borbeni avion 4++ generacije nastao kao produkt višedecenijskog usavršavanja starijih verzija aviona MiG-29. Iako deli isto ime sa svojim predhodnikom radi se praktično o potpuno novom avionu koji sem pomenutog imena nema puno zajedničkih osobina sa svojim starijim bratom. Oznake M ili M2 govore da se radi o modelu sa jednim ili dva sedišta respektivno, spojašnost oba modela je identična. Za razliku od nekih drugih aviona kod M/M2 nema razlike u borbenoj upotrebi između jednoseda i dvoseda. Poređenja radi kod starijeg MiGa 29 (MiG-29B – 9.12B) koga poseduje ViPVO VS, dvosed (MiG-29UB – 9.51) služi prvenstveno za obuku pilota i ima značnajno redukovane borbene mogućnosti u odnosu na jednoseda.

Odmah da raščistimo neke stvari koje bune ljude ovih dana…MiG-29M/M2 jeste naslednik MiGa 29 , ali razlika je toliko da se može smatrati potpuno novim avionom. Takođe nije reč o avionu MiG-35, ali je sličnost ogromna, zapravo usudiću se da kažem da je MiG-35 isto što i MiG-29M sa boljim radarom (i još nekim sistemima). Možda bi imalo smisla reći da je MiG-29M/M2, zapravo kopnena verzija palubnog lovca MiG-29K/KUB sa verovatno nešto boljom avionikom. Ah da, tu je i MiG-29SMT koji uslovno rečeno nema nikakve veze sa M/M2. Zbunjeni? Ako jeste, probajte da shvatite da je M/M2 nešto poput novog MiG-29 prilagođenog savremenim potrebama vojnih vazduhoplovstava. Ili jednostavno da su MiG-29K/KUB/M/M2/35 predstavnici nove generacije Migova, koji su spolja gotovi identični a razlikuje im se oprema.

Novi modeli M/M2 su bazirani na zmaju palubnog modela MiG-29 K/KUB koji donosi potpuno novo krilo, veću upotrebu kompozitnih materijala, a posebno je primetno odsustvo “škrga”- uvodnika vazduha koji su bili karakteristika starijih Migova. Sistem komandi je konačno fly-by-wire, nešto što je na zapadu standard od osamdesetih.
Tu su i novi motori RD-33MK koji imaju 7% veći maks. potisak i modularnu strukturu koja znatno olakšava održavanje. Kad smo kod motora važno je napomenuti da im je životni vek znatno duži nego kod originalnih RD-33, što je bila jedna od velikih mana predhodnih modela. Zanimljivo je da novi motori više ne ostavljaju “čađavi” trag koji je verovatno svim ljubiteljima MiGa 29 dobro poznat :)

S obzirom da se radi o avionu koji je još uvek u fazi prototipa nema puno smisla pričati o realnim borbenim mogućnostima , pa za sad možemo da se oslonimo samo na tvrdnje proizvođača i iskustva Indijaca koji su kupili dosta slične modele K/KUB. Za sad se zna da je avion ponuđen sa potpuno novim napadno-navigacijskim sistemom i radarom Zhuk-ME, koji je u stanju da prati do deset ciljeva i simultano dejstvuje po četiri. Evoluciju je doživeo i pasivni elektro-optički sistem za praćenje drugih letelica na osnovu IC odraza (IRST – Infra Red Search and Track). Napomenuću da je taj sistem bio glavna prednost u odnosu na zapadne avione tokom ’80ih, a sada je doživeo značajna poboljšanja uz produžetak životnog veka, što je bio veliki problem sa starim verzijama!(IRST na M/M2 bi trebao da bude identičan kao na MiGu 35).
U skladu sa svetskim standardima avionika je povezana magistralom MIL-STD-1553B što omogućava dosta lakšu integrisanje nove opreme i naoružanja. To u praksi znači da bi hipotetički MiG-29M/M2 mogao da bude opremljen sa nekim zapadnim “targeting podom”, poput recimo modela Litening II, što bi od ovog aviona napravilo pravu višenamensku zver!

Ono što je možda i najvažnije napomenuti je činjenica da proizvođač tvrdi da je smanjio cenu održavanja i eksplatacije aviona za više od dva puta. Ovo jako lepo zvuči, ali ove informacije treba uzeti sa velikom rezervom. Za sada se zna da je Sirija naručila 24 aviona, ali da oni nisu isporučeni zbog sukoba u toj zemlji. Prema nekim glasinama Srbija pregovara o kupovini šest aviona ovog tipa, i logično je da će to biti avioni koji su prvenstveno bili namenjeni za Siriju. O M/M2 može još dosta da se piše, ali to nije ideja ove teme. Dosta ljudi je zbunjeno kad je reč o M/M2 , što je potpuno razumnjivo jer je lako “pogubiti” se među raznim oznakama ruskih vazduhoplova, tako da ovaj mali tekst shvatite samo kao uvod u fotografije koje slede:

Jedna od zvezda aeromitinga “Batajnica 2012″ i avion o kome se dosta piše u domaćoj štampi ovih dana. Informacije iz raznih izvora govore da je nabavka ovih aviona za potrebe avijacije Vojske Srbije sve izglednija, tako da je pravo vreme da podelim sa vama malo fotografija vezanih za ovu temu… Diskusiju oko toga da li će stvarno biti nabavljen i da li je dobar izbor ćemo zanemariti jer je u trenutku kada nema konkretnih informacija potpuno besmislena. Pre nego što pređem na fotografije ne bi bilo loše da razjasnim par stvari oko ovog aviona, pošto se dosta dosta pogrešnih informacija (naročito fotografija) pojavljuje u medijima.

MiG-29 M/M2 je višenamenski borbeni avion 4++ generacije nastao kao produkt višedecenijskog usavršavanja starijih verzija aviona MiG-29. Iako deli isto ime sa svojim predhodnikom radi se praktično o potpuno novom avionu koji sem pomenutog imena nema puno zajedničkih osobina sa svojim starijim bratom. Oznake M ili M2 govore da se radi o modelu sa jednim ili dva sedišta respektivno, spojašnost oba modela je identična. Za razliku od nekih drugih aviona kod M/M2 nema razlike u borbenoj upotrebi između jednoseda i dvoseda. Poređenja radi kod starijeg MiGa 29 (MiG-29B – 9.12B) koga poseduje ViPVO VS, dvosed (MiG-29UB – 9.51) služi prvenstveno za obuku pilota i ima značnajno redukovane borbene mogućnosti u odnosu na jednoseda.

Odmah da raščistimo neke stvari koje bune ljude ovih dana…MiG-29M/M2 jeste naslednik MiGa 29 , ali razlika je toliko da se može smatrati potpuno novim avionom. Takođe nije reč o avionu MiG-35, ali je sličnost ogromna, zapravo usudiću se da kažem da je MiG-35 isto što i MiG-29M sa boljim radarom (i još nekim sistemima). Možda bi imalo smisla reći da je MiG-29M/M2, zapravo kopnena verzija palubnog lovca MiG-29K/KUB sa verovatno nešto boljom avionikom. Ah da, tu je i MiG-29SMT koji uslovno rečeno nema nikakve veze sa M/M2. Zbunjeni? Ako jeste, probajte da shvatite da je M/M2 nešto poput novog MiG-29 prilagođenog savremenim potrebama vojnih vazduhoplovstava. Ili jednostavno da su MiG-29K/KUB/M/M2/35 predstavnici nove generacije Migova, koji su spolja gotovi identični a razlikuje im se oprema.

Novi modeli M/M2 su bazirani na zmaju palubnog modela MiG-29 K/KUB koji donosi potpuno novo krilo, veću upotrebu kompozitnih materijala, a posebno je primetno odsustvo “škrga”- uvodnika vazduha koji su bili karakteristika starijih Migova. Sistem komandi je konačno fly-by-wire, nešto što je na zapadu standard od osamdesetih.
Tu su i novi motori RD-33MK koji imaju 7% veći maks. potisak i modularnu strukturu koja znatno olakšava održavanje. Kad smo kod motora važno je napomenuti da im je životni vek znatno duži nego kod originalnih RD-33, što je bila jedna od velikih mana predhodnih modela. Zanimljivo je da novi motori više ne ostavljaju “čađavi” trag koji je verovatno svim ljubiteljima MiGa 29 dobro poznat :)

S obzirom da se radi o avionu koji je još uvek u fazi prototipa nema puno smisla pričati o realnim borbenim mogućnostima , pa za sad možemo da se oslonimo samo na tvrdnje proizvođača i iskustva Indijaca koji su kupili dosta slične modele K/KUB. Za sad se zna da je avion ponuđen sa potpuno novim napadno-navigacijskim sistemom i radarom Zhuk-ME, koji je u stanju da prati do deset ciljeva i simultano dejstvuje po četiri. Evoluciju je doživeo i pasivni elektro-optički sistem za praćenje drugih letelica na osnovu IC odraza (IRST – Infra Red Search and Track). Napomenuću da je taj sistem bio glavna prednost u odnosu na zapadne avione tokom ’80ih, a sada je doživeo značajna poboljšanja uz produžetak životnog veka, što je bio veliki problem sa starim verzijama!(IRST na M/M2 bi trebao da bude identičan kao na MiGu 35).
U skladu sa svetskim standardima avionika je povezana magistralom MIL-STD-1553B što omogućava dosta lakšu integrisanje nove opreme i naoružanja. To u praksi znači da bi hipotetički MiG-29M/M2 mogao da bude opremljen sa nekim zapadnim “targeting podom”, poput recimo modela Litening II, što bi od ovog aviona napravilo pravu višenamensku zver!

Ono što je možda i najvažnije napomenuti je činjenica da proizvođač tvrdi da je smanjio cenu održavanja i eksplatacije aviona za više od dva puta. Ovo jako lepo zvuči, ali ove informacije treba uzeti sa velikom rezervom. Za sada se zna da je Sirija naručila 24 aviona, ali da oni nisu isporučeni zbog sukoba u toj zemlji. Prema nekim glasinama Srbija pregovara o kupovini šest aviona ovog tipa, i logično je da će to biti avioni koji su prvenstveno bili namenjeni za Siriju. O M/M2 može još dosta da se piše, ali to nije ideja ove teme. Dosta ljudi je zbunjeno kad je reč o M/M2 , što je potpuno razumnjivo jer je lako “pogubiti” se među raznim oznakama ruskih vazduhoplova, tako da ovaj mali tekst shvatite samo kao uvod u fotografije koje slede:
Jedna od zvezda aeromitinga “Batajnica 2012″ i avion o kome se dosta piše u domaćoj štampi ovih dana. Informacije iz raznih izvora govore da je nabavka ovih aviona za potrebe avijacije Vojske Srbije sve izglednija, tako da je pravo vreme da podelim sa vama malo fotografija vezanih za ovu temu… Diskusiju oko toga da li će stvarno biti nabavljen i da li je dobar izbor ćemo zanemariti jer je u trenutku kada nema konkretnih informacija potpuno besmislena. Pre nego što pređem na fotografije ne bi bilo loše da razjasnim par stvari oko ovog aviona, pošto se dosta dosta pogrešnih informacija (naročito fotografija) pojavljuje u medijima.

MiG-29 M/M2 je višenamenski borbeni avion 4++ generacije nastao kao produkt višedecenijskog usavršavanja starijih verzija aviona MiG-29. Iako deli isto ime sa svojim predhodnikom radi se praktično o potpuno novom avionu koji sem pomenutog imena nema puno zajedničkih osobina sa svojim starijim bratom. Oznake M ili M2 govore da se radi o modelu sa jednim ili dva sedišta respektivno, spojašnost oba modela je identična. Za razliku od nekih drugih aviona kod M/M2 nema razlike u borbenoj upotrebi između jednoseda i dvoseda. Poređenja radi kod starijeg MiGa 29 (MiG-29B – 9.12B) koga poseduje ViPVO VS, dvosed (MiG-29UB – 9.51) služi prvenstveno za obuku pilota i ima značnajno redukovane borbene mogućnosti u odnosu na jednoseda.

Odmah da raščistimo neke stvari koje bune ljude ovih dana…MiG-29M/M2 jeste naslednik MiGa 29 , ali razlika je toliko da se može smatrati potpuno novim avionom. Takođe nije reč o avionu MiG-35, ali je sličnost ogromna, zapravo usudiću se da kažem da je MiG-35 isto što i MiG-29M sa boljim radarom (i još nekim sistemima). Možda bi imalo smisla reći da je MiG-29M/M2, zapravo kopnena verzija palubnog lovca MiG-29K/KUB sa verovatno nešto boljom avionikom. Ah da, tu je i MiG-29SMT koji uslovno rečeno nema nikakve veze sa M/M2. Zbunjeni? Ako jeste, probajte da shvatite da je M/M2 nešto poput novog MiG-29 prilagođenog savremenim potrebama vojnih vazduhoplovstava. Ili jednostavno da su MiG-29K/KUB/M/M2/35 predstavnici nove generacije Migova, koji su spolja gotovi identični a razlikuje im se oprema.

Novi modeli M/M2 su bazirani na zmaju palubnog modela MiG-29 K/KUB koji donosi potpuno novo krilo, veću upotrebu kompozitnih materijala, a posebno je primetno odsustvo “škrga”- uvodnika vazduha koji su bili karakteristika starijih Migova. Sistem komandi je konačno fly-by-wire, nešto što je na zapadu standard od osamdesetih.
Tu su i novi motori RD-33MK koji imaju 7% veći maks. potisak i modularnu strukturu koja znatno olakšava održavanje. Kad smo kod motora važno je napomenuti da im je životni vek znatno duži nego kod originalnih RD-33, što je bila jedna od velikih mana predhodnih modela. Zanimljivo je da novi motori više ne ostavljaju “čađavi” trag koji je verovatno svim ljubiteljima MiGa 29 dobro poznat :)

S obzirom da se radi o avionu koji je još uvek u fazi prototipa nema puno smisla pričati o realnim borbenim mogućnostima , pa za sad možemo da se oslonimo samo na tvrdnje proizvođača i iskustva Indijaca koji su kupili dosta slične modele K/KUB. Za sad se zna da je avion ponuđen sa potpuno novim napadno-navigacijskim sistemom i radarom Zhuk-ME, koji je u stanju da prati do deset ciljeva i simultano dejstvuje po četiri. Evoluciju je doživeo i pasivni elektro-optički sistem za praćenje drugih letelica na osnovu IC odraza (IRST – Infra Red Search and Track). Napomenuću da je taj sistem bio glavna prednost u odnosu na zapadne avione tokom ’80ih, a sada je doživeo značajna poboljšanja uz produžetak životnog veka, što je bio veliki problem sa starim verzijama!(IRST na M/M2 bi trebao da bude identičan kao na MiGu 35).
U skladu sa svetskim standardima avionika je povezana magistralom MIL-STD-1553B što omogućava dosta lakšu integrisanje nove opreme i naoružanja. To u praksi znači da bi hipotetički MiG-29M/M2 mogao da bude opremljen sa nekim zapadnim “targeting podom”, poput recimo modela Litening II, što bi od ovog aviona napravilo pravu višenamensku zver!

Ono što je možda i najvažnije napomenuti je činjenica da proizvođač tvrdi da je smanjio cenu održavanja i eksplatacije aviona za više od dva puta. Ovo jako lepo zvuči, ali ove informacije treba uzeti sa velikom rezervom. Za sada se zna da je Sirija naručila 24 aviona, ali da oni nisu isporučeni zbog sukoba u toj zemlji. Prema nekim glasinama Srbija pregovara o kupovini šest aviona ovog tipa, i logično je da će to biti avioni koji su prvenstveno bili namenjeni za Siriju. O M/M2 može još dosta da se piše, ali to nije ideja ove teme. Dosta ljudi je zbunjeno kad je reč o M/M2 , što je potpuno razumnjivo jer je lako “pogubiti” se među raznim oznakama ruskih vazduhoplova, tako da ovaj mali tekst shvatite samo kao uvod u fotografije koje slede:

Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika

Re: Ratna tehnika

Poslato: 26 Apr 2013, 22:39
od Geza
Jbt kvcali, pališ komšije sa fotkama. :loool:

Re: Ratna tehnika

Poslato: 26 Apr 2013, 22:45
od Heineken
:rofl: :rofl: :rofl:

Re: Ratna tehnika

Poslato: 26 Apr 2013, 22:50
od BAJKER
Evo i ja da dodam malo o Mig-29M/M2 koji treba da dodje u nase RV.
Skinuto sa Tangosixblog-a

MiG-29M/M2 – sve verzije objašnjene

Izveštava: Živojin Banković - April 26, 2013
BEOGRAD – Kako je u medijima ovih dana najavljeno, Vazduhoplovstvo i protivvazduhoplovna odbrana Vojske Srbije trebalo bi ove godine da uvede u naoružanje prvi od šest borbenih aviona MiG-29M/M2. Potpisivanje ugovora, u koji bi trebalo da uđu i dva ruska savremena osmatračka radara, trebalo bi po tim najavama da se desi 23. maja kada će državni i vojni vrh Srbije posetiti Rusiju. Šta je u stvari MiG-29M/M2?

Slika

Uskoro ponovo na trijanglu?

Poslednje nove borbene avione naše vazduhoplovstvo primilo je u upotrebu još 1992. godine kada su dobijeni primerci školsko-borbenog aviona G-4 Super Galeb i jurišnog aviona Orao. Lovačka avijacija je još za vreme SFR Jugoslavije aprila 1988. primila poslednja 4 od ukupno 16 lovaca MiG-29B/UB.

Trenutno stanje lovačke avijacije V i PVO je na dramatično niskom nivou što se tiče ispravnosti i brojnog stanja vazduhoplova.

Na papiru Srbija ima 3 aviona MiG-29B, jedan dvosed MiG-29UB, 11 aviona MiG-21bis-Lazur i 7 dvoseda MiG-21UM. Preostalih 11 aviona MiG-21bis-SAU bi trebalo da su otpisani zbog isteka resursa i životnog veka. Što se tiče ispravnosti, već smo pisali da MiG-ovi 29 ne lete još od Nove godine a trenutnu dežurnu paru na aerodromu Batajnica čine dva aviona MiG-21bis-Lazur koji su jedini u operativnom stanju od jednosedih MiG-ova 21.

Postoji mogućnost da bi se u širem ugovoru koji se najavljuje sa Rusijom mogla naći i stavka produženja životnog veka na lovcima-presretačima MiG-21bis.


9-xx


Treba napomenuti da je MiG-29M2 prvi put prikazan srpskoj delegaciji juna 2012. na aerodromu Žukovski a isti avion učestvovao je na velikom aeromitingu održanom 2. septembra 2012. na aerodromu Batajnica.

Avioni MiG-29M/M2 su trenutno nepoznanica našoj javnosti pa su se medijima pojavile analize i tekstovi koji sa nedovoljno podataka opisuju ovaj borbeni avion.

MiG-29M/M2 (proizvodi 9-61/67) su dvomotorni, niskokrilni višenamenski borbeni avioni, u varijanti MiG-29M jednosed a u varijanti M2 dvosed. Namenjen je za otkrivanje, presretanje i uništavanje ciljeva u vazdušnom prostoru na malim, srednjim i velikim visinama, na malim srednjim i velikim daljinama, kao i za vođenje bliske manevarske vazdušne borbe. Takođe namenjen je uništavanju ciljeva na kopnu i moru vođenim ubojnim sredstvima između ostalog i borbi protiv PVO protivradarskim raketama.

Slika
MiG-29M 9-15

Istorija razvoja verzija MiG-29M/M2 počinje još u prvoj polovini osamdesetih godina 20.veka tačnije 1982. kada je OKB (opitno-konstrukcioni biro) MiG započeo rad na znatno unapređenoj višenamenskoj varijanti lovačkog aviona MiG-29. Tako je 26. aprila 1986. poleteo prvi prototip verzije MiG-29M (proizvod 9-15) i do 1991. napravljeno je 6 prototipova (evidencijski brojevi 151-156). Raspad Sovjetskog Saveza onemogućio je uvođenje u naoružanje ove varijante. Mornarički palubni ekvivalent verziji MiG-29M bio je MiG-29K (proizvod 9-31) koji je prvi put poleteo 23. juna 1988. MiG-29K nije ušao u upotrebu jer je zbog realnih razloga ocenjeno da je za rusku ratnu mornaricu borbeni avion Su-33 (Su-27K) bolje rešenje.

Slika
MiG-29K 9-31

Razvoj


Raspad SSSR i ekonomski kolaps Rusije tokom 90.tih godina doveo je do veoma teške situacije u OKB MiG. Ruska vojska nije imala novca za nabavke MiG-a 29M pa je OKB MiG ugasio projekat. Ipak, deo tehnologije ovog aviona je primenjen u standardima za modernizaciju starijih verzija 9-12/A/B i 9-13. Tako je nastao MiG-29SMT (projektna oznaka 9-17) koji je prvi put poleteo 22.aprila 1998. Ova verzija se nije serijski proizvodila već se nudi kao paket modernizacije već pomenutih aviona 9-12 i 9-13. Kasnije su nastale i varijacije na temu SMT sa oznakama 9-18, koju je nabavio Jemen i 9-19 koju je nabavio Alžir a kasnije vratio Rusiji koja je ove avione uvrstila u sastav svojih vazduhoplovnih snaga.

Slika
MiG-29SMT 9-19 u sastavu VVS Rusije

2001. godine firma RSK MiG započinje rad na višenamenskom borbenom avionu MiG-29M/M2 izvozne oznake MiG-29MRCA. Jedan od prototipova aviona MiG-29M (9-15, ev. broj 154) je modernizovan i modifikovan u dvoseda MiG-29M2 MRCA. Svoj prvi let avion je imao 2002. godine.

Slika
MiG-29M2 MRCA



Slika
Tehnološki demonstrator MiG-35

Daljim razvojem i modernizacijom ovog aviona nastao je tehnološki demonstrator projekta MiG-35 koji je prvi put prikazan 9. januara 2007. Taj avion je i danas u upotrebi i koristi se kao leteća laboratorija za ispitivanje nove radarske i opto-elektronske opreme kao i naoružanja. Ponuđen je na indijskom tenderu za izbor 126 višenamenskih borbenih aviona na kojem je, u jakoj konkurenciji, pobedio odlični francuski višenamenski borbeni avion Dassault Rafale. Jedan od glavnih razloga neuspeha aviona MiG-35 leži i u tome da je Indija izabrala zapadni avion pre svega zbog tehnologije. Međutim, priča oko indijskog tendera izgleda još nije gotova i Rusija danas ponovo nudi Indiji usavršeni MiG-35 radi zamene flote lovaca MiG-21.

Paralelno sa projektom MiG-29M2 MRCA/MiG-35, RSK MiG je na istoj osnovi radio i na mornaričkom palubnom MiG-29K (proizvod 9-41) i na dvosedu MiG-29KUB (proizvod 9-47). Urađene su modifikacije kako bi se avion prilagodio uslovima koji vladaju na nosaču aviona. Te modifikacije su pre svega ojačani stajni trap i konstrukcija aviona, kuka za zaustavljanje, sklopiva krila, antikorozivna zaštita aviona, modifikacije napadno-navigacijskog sistema koji omogućuju operacije iznad morskih površina. Prvi let MiG-29KUB je imao 20. januara 2007. a Indija je preko dva ugovora naručila ukupno 45 aviona MiG-29K/KUB od kojih je do danas isporučeno 20 aviona. Rusija je 2012. godine naručila 24 aviona sa rokom isporuke do 2015. godine.

Slika
Indijski MiG-29KUB


Slika
MiG-29M 9-61

L-19?

Tako dolazimo i do varijanti MiG-29M/M2 (projekti 9-61 jednosed i 9-67 dvosed) za koje se veruje da će ući u sastav našeg V i PVO.

Slika
MiG-29M2 9-67 na Batajnici

Ove varijante predstavljaju svojevrsne ’’kopnene’’ varijante verzija MiG-29K i KUB jer je RSK MiG odlučio da unificira i pojednostavi proizvodnju i poveća ponudu na tržištu borbenih aviona. Spolja gledano avioni su skoro identični ali ipak ima vidljivih razlika. M/M2 za razliku od K/KUB nemaju kuku za zaustavljanje i sistem za popunu gorivom u vazduhu što kupac ipak može zatražiti u slučaju potrebe.

MiG-29M/M2 predstavljaju pre svega izvozne varijante za države za skromnijim finansijskim mogućnostima. Prvi let dvoseda MiG-29M2 ev. broja 747 dogodio se 24. decembra 2011. na aerodromu u mestu Luhovice kod Moskve gde se i nalazi Fabrika br. 1 firme RSK MiG. Avion je nakon prvih letova prebačen u Letno-istraživački institut koji nosi ime Mihajla Mihajlovića Gromova a koji se nalazi na aerodromu Žukovski kod Moskve. Jednosed MiG-29M sa brojem 741 poleteo je 3. februara 2012. MiG-29M2 je prikazan na aeromitinzima u Kazakhstanu, Slovačkoj i Srbiji a promovisan je i Egiptu, Bugarskoj i Hrvatskoj.

Na bazi MiG-29K/KUB/M/M2 za vojno-vazduhoplovne snage Rusije biće napravljen usavršeni MiG-35 a ove godine se očekuje potpisivanje ugovora za 40 aviona. Razlika u odnosu na M/M2 će pre svega biti u radaru i elektronskoj opremi.

Sirija je još 2007. godine naručila 24 aviona MiG-29M/M2, varijante koje tada još nisu ni postojale tj. postojale su samo planovi da to budu ’’kopneni’’ MiG-29K/KUB. Kako se vojno-politička i ekonomska situacija u Siriji pogoršala usled oružane pobune i izbijanja građanskog rata tako je Rusija odlučila da zamrzne skoro sve vojne ugovore za isporuku ofanzivnog oružja. Upravo će avioni iz sirijskog paketa ući u sastav srpskog vojnog vazduhoplovstva.


Evo malo fotki By Bajker Mig-29 M2, Kvacil vidim stavljas moje slike na mycity-military ;)

Slika

Slika

Slika

U drustvu Eurofigter-a
Slika

Slika

Re: Ratna tehnika

Poslato: 26 Apr 2013, 22:59
od Heineken
:rofl:
Sa ovim drugim tekstom je krenuo da se vadi posto se malo nalupao gluposti u prvom.. :kezo:

Re: Ratna tehnika

Poslato: 26 Apr 2013, 23:00
od Geza
A za 150 miliona smo mogli uzeti 10 kineza. :)
http://translate.google.com/translate?s ... 2Fl15.html

Slika
Slika
Slika

Re: Ratna tehnika

Poslato: 26 Apr 2013, 23:05
od kvcali
ovo je neka kopija jak-130 i moze umesto orla , nikako ne moze da zameni l-17 ili l-18

Re: Ratna tehnika

Poslato: 26 Apr 2013, 23:08
od BAJKER
:plusone:
BAJKER napisao: Kvacil vidim stavljas moje slike na mycity-military ;)

Re: Ratna tehnika

Poslato: 26 Apr 2013, 23:09
od Heineken
Ove sveznalice u Blicu kazu da je 22,5 miliona po avionu, to jedino ako nisu racunali naoruzanje, obuku, delove i sve ostalo sto ide uz avion. Indijce je 29k izlazio oko 45-50 miliona po komadu..

Re: Ratna tehnika

Poslato: 26 Apr 2013, 23:10
od BAJKER
To je ono sto nikada necemo znati samo ce se nagadjati.

Re: Ratna tehnika

Poslato: 26 Apr 2013, 23:22
od Heineken
Samo da ne bude kao kod austrijanaca sa Eurofighterom..

Re: Ratna tehnika

Poslato: 27 Apr 2013, 06:46
od Geza
kvcali napisao:ovo je neka kopija jak-130 i moze umesto orla , nikako ne moze da zameni l-17 ili l-18
Ovo je treća verzija, nastala u kinesko-ruskoj saradnji. Druga verzija je italijanski Alenia Aermacchi M-346. Rusima je nedostajao novac za završetak aviona, pa su njihovi stručnjaci morali za keš da odrade mnoge stvari na avionu. Za našu teritoriju, ekonomsku situaciju i realne potrebe, pitanje je da li nam treba bolji avion.

Yak-130
Slika

M346
Slika

L-15
Slika

Re: Ratna tehnika

Poslato: 27 Apr 2013, 06:58
od BAJKER
Ovo nije avion koji nam sad treba, pogotovo sto on nije za borbe u vazduhu, ovo jedino moze da bude kao zamena za G4, dakle avion za obuku pilota sa mogucnoscu gadjanja ciljeva na zemlji.

Re: Ratna tehnika

Poslato: 27 Apr 2013, 07:01
od Geza
Koje borbe u vazduhu ? :D