Stranica 77 od 104
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 06 Dec 2015, 10:49
od Laki021
zex napisao:dragvorl napisao:

Ja jednom rekoh da je u rezimu max snage sila na tocku, tj moment, odnosno ubrzanje 0, pojedose me ljudi...dijagram upravo to i kazuje...Ali nema veze...
)
Ima veze, ajde da nastavim da te jedem... Dva precizna pitanja, molim te da mi odgovoris bez okolisanja i saranja na druge teme.
1. Gde ti sa dijagrama vidis da je pri max snazi ubrzanje 0?
2. Da li Tesla Model S moze da ide preko ~80km/h
Ivan napisao:Ok teorijski, ali sedni lepo u auto i stisni ga i videces da itekako lepo ubrzava i posle 4000rpm, cak i kada je maks snaga pocela da opada, moj dizel bolje ubrzava od 4000-5000rpm nego od 2000-3000rpm, sto je valjda i normalno.
Послато са GT-N7100
Nije ni teorijski, ali sad ce to da shvati.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 06 Dec 2015, 10:51
od dragvorl
@Ivan
Teorijski i u praksi naravno, jedno i drugo su povezani neraskidivom vezom, zato i pominjem primer sa guranjem auta kao vrlo prost a efektivan. Moraju se znati osnove fizike koje stoje iza svega toga sto ti kazes praksa. Eno ti grafik iznad, tamo tacno vidis kako ti ubrzava auto kroz brzine. Kako ti opada moment tako opada i ubrzanje, ali u istoj brzini. Dakle na primer ako moment pocne da ti opada na 3000 obrtaja nema sanse da ces imati bolje ubrzanje na 4000 nego 3000 obrtaja u istoj brzini. U svakoj sledecoj vecoj brzini imas manje ubrzanje jer imas manje momenta na tocku.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 06 Dec 2015, 10:54
od Laki021
Tako je.
A igrom slucaja pri svakoj brzini kretanja moment na tocku uvek najveci bas pri obrtajima max snage motora (proizvod moemnta motora i prenosnog odnosa je tad maximalan)...
I zato za max ubrzanje menjac uvek treba da bude u brzini tako da se menjac vrti na obrtajima max snage, uostalom ne kontam kako je moguce da o tome diskutujemo jer svi automatski menjaci tako rade, to samo ovde neki pokusavaju da ospore.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 06 Dec 2015, 10:55
od Ivan
Pretpostavljam da je caka u tome sto momenat sporije opada od "prirastaja" rpm, zbog toga snaga i raste.
P.s. ja sve vreme mislim na moment motora, da ne bude zabune.
Послато са GT-N7100
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 06 Dec 2015, 11:02
od Laki021
To kad moment opada sporije od povecanja obrtaja znaci da snaga raste jos uvek.
A sve dok je moment na tockovima veci (tj rezultucujuca pogoska sila) od sila vec od zbira sila otpora vazduha, otpora kotljanja, nagiba puta... auto ce ubrzavati, samo slabije nego dok je u tom prenosnom odnosu imao veci moment. Nema veze da li je motor prosao ili ne tacku max snage ili momenta.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 06 Dec 2015, 11:08
od nidza
Zato je lakše gledati snagu nego moment, jer onda ne moraš da razmišljaš o momentu, umnošku menjača i slično. Nekako se podrazumeva da je proizvođač predvideo da za maksimalne performanse menjač bude u okolini režima maksimalne snage i tada će automobil najveće ubrzanje da ima.
I tačno je da moment ubrzava auto, ali onaj na točku. Zato u drugoj na 5000rpm polumtrvi JTD vuče bolje nego u trećoj na 3000 kad ima maksimalni moment i tu je cela matematika. Moment određuje priraštaj ubrzanja, koji će u opsegu maksimalnog momenta biti najveći pa će biti sve manji i manji kroz obrtaje, ali i dalje će da ubrzava u nižoj brzini bolje nego u višoj, bikoz redukcija menjača.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 06 Dec 2015, 11:10
od Laki021
Tako je nidzo, to je to.
Kad znas snagu sve je toliko lako i logicno.
Kad znas snagu pogonska sila na auto je:
F = P/v.
Kad imas moment onda krecu pitanja, a koji su obrtaji, a koji je prenos menjaca, a koji je diferencijal, a koji je precnik tocka... A onda ne znas ni kad je pogonska sila maksimalna jer to nije u tacki max momenta, pa moras da poredis pogonske sile sa svake tacke jer to nije u tacki max moemnta motora... I onda pride kroz sva ta pitanja uporno pitas kolika je snaga motora (na kojim obrtajima je moment...) jer ti sam podatak o momentu motora ne govori nista, snaga sadrzi podatak vise.
A dva podatka su svakako znacajniji podatak od jednog (podatak o momentu je vec u snazi), i to je toliko ocigledno da je neverovatno da imamo ovu diskusiju.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 06 Dec 2015, 11:19
od Velja
Velja napisao:Manjak momenta na zamajcu se redukuje menjačem do točka (tj. podloge) i to je poenta ovih grafikona.
Ja vam to rek'o još juče

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 06 Dec 2015, 11:34
od dragvorl
Oci si nam otvorio.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 06 Dec 2015, 13:08
od dragan
Laki021 napisao:
Kad znas snagu sve je toliko lako i logicno.
Kad znas snagu pogonska sila na auto je:
F = P/v.
Kad imas moment onda krecu pitanja, a koji su obrtaji, a koji je prenos menjaca, a koji je diferencijal, a koji je precnik tocka... A onda ne znas ni kad je pogonska sila maksimalna jer to nije u tacki max momenta, pa moras da poredis pogonske sile sa svake tacke jer to nije u tacki max moemnta motora... I onda pride kroz sva ta pitanja uporno pitas kolika je snaga motora (na kojim obrtajima je moment...) jer ti sam podatak o momentu motora ne govori nista, snaga sadrzi podatak vise.
A dva podatka su svakako znacajniji podatak od jednog (podatak o momentu je vec u snazi).
+1
Ovde jedino treba ispraviti ono što je Dragvorl gore napisao, ili ko već - najveći moment na točku je u tački najvećeg momenta motora, a najveća snaga na točku u tački najveće snage motora, logično, i najveće ubrzanje je u tački najveće snage a ne momenta motora.
Stvarno nema potrebe juriti šta je starije, moment ili snaga, kokoška ili jaje, laki je lepo gore objasnio i zašto... Još samo kad bi malo taj rečnik promenio priča bi imala mnogo veći efekat...
Sent from my D5503 using Tapatalk
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 06 Dec 2015, 13:52
od nikaragva
Kada su ovi grafici poceli da se pojavljuju razmaglili su mnogo toga u temi.
Za svaku brzinu se vidi kada ima najvece ubrzanje ili ti silu na tockovim, te stoga vidis kako treba da saltas, a da zadrzis sto vecu silu na tockovima, odnosno dostignes ono teorijsko ubrzanje sa papira.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 06 Dec 2015, 14:04
od dragan
Kad bi ti šaltao prvi a kad drugi auto?
Sent from my D5503 using Tapatalk
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 06 Dec 2015, 14:10
od Ivan
Oba do blokade
Послато са GT-N7100
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 06 Dec 2015, 14:13
od Laki021
dragan napisao:Laki021 napisao:
Kad znas snagu sve je toliko lako i logicno.
Kad znas snagu pogonska sila na auto je:
F = P/v.
Kad imas moment onda krecu pitanja, a koji su obrtaji, a koji je prenos menjaca, a koji je diferencijal, a koji je precnik tocka... A onda ne znas ni kad je pogonska sila maksimalna jer to nije u tacki max momenta, pa moras da poredis pogonske sile sa svake tacke jer to nije u tacki max moemnta motora... I onda pride kroz sva ta pitanja uporno pitas kolika je snaga motora (na kojim obrtajima je moment...) jer ti sam podatak o momentu motora ne govori nista, snaga sadrzi podatak vise.
A dva podatka su svakako znacajniji podatak od jednog (podatak o momentu je vec u snazi).
+1
Ovde jedino treba ispraviti ono što je Dragvorl gore napisao, ili ko već - najveći moment na točku je u tački najvećeg momenta motora, a najveća snaga na točku u tački najveće snage motora, logično, i najveće ubrzanje je u tački najveće snage a ne momenta motora.
Stvarno nema potrebe juriti šta je starije, moment ili snaga, kokoška ili jaje, laki je lepo gore objasnio i zašto... Još samo kad bi malo taj rečnik promenio priča bi imala mnogo veći efekat...
Sent from my D5503 using Tapatalk
Ne mogu Drgane stvarno, prevrsili su svaku meru. Ako pogleads pocetne postove od pre par godina videces da na pocetku sam bio vrlo strpljiv i pun razumevanja, ali je onda ponasanje nekih clanova preslo u bezobrazluk, vredjanje i demonstraciju nevidjenog nivoa nerazumevanja, netacnih tvdnji i tvrdoglavosti. Sad je tema vracena iz mrtvih pa ponovo sve neistinite tvrdnje treba opet na isti nacin opovrgavati jednu na jednu. Sreca ovog puta ima dosta vise ljudi koji kopcaju poentu pa smo brze mnogo dosli do zakljucka. Sada nisam ostao kao prosli put sam protiv 5 nabedjenih strucnjaka koji su mislili da ce jer su u masi dokazati svoje i jedan drugog sokolili, fizika nije demokratija.
A za ovo sto si napisao, pazi samo, nije moment najveci na tocku kada je na motoru najveci, vec je i moment najveci kad je snaga najveca (basi pogled na grafik sto je nikaragva sada stavio). Generalno, ako vozis napr u trecem stepenu prenosa (i ne menjas brzine) jeste moment na tocku veci na 40kmh nego na 60kmh, ali dzabe kad je to porejenje baba i zaba, tebe znima samo sta raditi pri tih 40kmh kojima se kreces, a najveci potisak (moment na tocku) ces imati ako prebacis u drugu ili cak prvu brzinu i odes u obrtaje vece snage.
A to sa grafika bi saltao kada se presecaju krive ili do brlokade (prva i druga brzina).
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 06 Dec 2015, 15:24
od starac vujadin
Nisi ni tada bio sam, nego si dobro hendlovao problematiku...rekao bih i da si uživao na neki način u tome

Nema potrebe da se plebiscitarno izjašanjavamo ko je za koga.