motorista napisao: 25 Nov 2024, 08:46
Kramponke, dva džaka cementa u gepeku i umeće kontriranja volanom i gasom. Tada se preupravljanje smatralo bezbednijim (a i poželjnijim) od podupravljanja.
Preupravljanje je uvek bilo i ostalo pozeljnije od podupravljanja u svim situacijama, ne znam ni danas dal neko zeli da ima podupravljanje....podupravljanje nekad je recimo imao dosta izrazeno nsu princ, lagan prednji kraj, motor pozadi i lako je klizao preko nosa sto se resavalo dodatnim balastom u prednjem kraju tj prtljaznom prostoru pogotovo zimi.
Ipak, duže se već auti podešavaju na podupravljanje, čak i naoko živahnije orijentisani sa zadnjim pogonom poput »E90« i većine »Bemvea« nadalje, osnovnih »Lotusa«... o autima sa prednjim pogonom bi se tek pričalo samo o izuzecima.
Re: Domaće auto emisije
Poslato: 25 Nov 2024, 09:48
od ftj
Predupravljanje je pozeljnije kad mislis da znas da vozis pa da ti je zabavnije i slicno. Za ostalih 99% vozaca je bezbednije da auto podupravlja i tako se pravi vecina obicnih automobila.
Re: Domaće auto emisije
Poslato: 25 Nov 2024, 10:13
od OMP
Slazem se da se vecina kola podesava po defaultu na nosiranje ali kazem sta je po meni bolje za prosecnog vozaca, naravno ne pricam o ekstremnim situacijama gde namerno dovodis auto u neku situciju nego u normalnim uslovima voznje i onog sto moze da te zadesi na putu. Moglo bi da se diskutuje nasiroko na tu temu posto i klizanje preko nosa po meni moze da te vise zezne nego da ti se auto okrene u krug sa preupravljanjem. Al dobro da ne sirimo pricu i opet odemo u neko palamudjenje kao po obicaju.
Re: Domaće auto emisije
Poslato: 25 Nov 2024, 10:23
od ftj
Kad kliza preko nosa prirodna reakcija je da pustis gas i to te vadi iz situacije. Kad krene da ti bezi zadnji kraj nije bas tako jednostavno i ne znam kako moze biti bezbednije za prosecnog vozaca.
Re: Domaće auto emisije
Poslato: 25 Nov 2024, 11:00
od OMP
Prirodna reakcija je i kontriranje volana kad krene zadnji tako da mu dodje na isto kao i kad pustis gas kad kliza preko nosa ali sve to zavisi od situacije do situacije kao i samog auta, zato kazem siroka je prica oko toga ali vozeci se sa par neiskusnih vozaca u nekim rizicnim situacijama, konkretno klizava podloga, mokra, snezna, bolje su se snalazili kad im krene zadnji nego prednji, jer su kod nosiranja svi zabadali kocnicu instinktivno pa klizanje dodatno produzili a kod kretanja zadnjeg kraja kontrom volanom uspevali da se vrate na put.
Re: Domaće auto emisije
Poslato: 25 Nov 2024, 11:03
od Heinz
Nas su učili da se projektuje sa podupravljanjem, jer ako se ne skrene dovoljno dodaćeš volan što se kaže. Bežanje zadnjeg kraja nije poželjno.
Zadnja osovina je ono što daje stabilnost putanje kretanja vozila, zato uvek idu bolje gume nazad.
Isto je i kod pogona, nebitan je gde je a stabilniji za vožnju i pogodniji za vozača je onaj koji klizi (umereno) preko nosa.
Kao što je napisano 99% vozila je sa podupravljanjem podešeno sa razlogom što je to optimalno za prosečnog vozača.
Preupravljanjem se dobija živahni auto, nerzvozan zadnji kraj (koji nije upravljiv ne zaboravimo nema volan) i mnogo veći rizik.
Kontra volanom mora biti ekstremno brza, kratka i veoma dozirano odmerena.
Veoma lako se kontra volanom pretvara u klatno zadnjeg kraja koji sve više beži, a teško se dozira kada je to iznenada bez najave.
Druga je stvar vožnja sa namernim korišćenjem preupravljivosti koja se i planira kao što je na pisti, trkama, sportu uopšte ali tada i nema priče o prosečnom vozaču.
BMW tzv kockica je poznato po tome, auto je zabavan ali i veoma zahtevan od vozača.
I može biti vraški brz kroz krivine upravo zbog preupravljanja. I slični njemu.
Po mom iskustvu optimalni je zadnji pogon sa podupravljanjem jer je vrlo predvidivo ponašanje u svim uslovima puta i veoma stabilna putanja auta a dovoljna je laka korekcija volanom.
Danas ionako je ESP komandant vožnje i blokira uopšte i dolaženje u nezgodne situacije gubitka kontrole bilo kakav da je pogon.
Re: Domaće auto emisije
Poslato: 01 Dec 2024, 19:59
od Geza
Re: Domaće auto emisije
Poslato: 08 Dec 2024, 18:26
od Geza
Re: Domaće auto emisije
Poslato: 10 Dec 2024, 11:38
od Geza
Re: Domaće auto emisije
Poslato: 12 Dec 2024, 01:06
od S388
Dobar klip.
Re: Domaće auto emisije
Poslato: 14 Dec 2024, 20:59
od A170T
Nije domaće, a nije baš ni automobilski YT kanal. U pitanju je restauracija prednjeg trapa nekog Datsuna, ovaj nivo perfekcionizma i znanja ne postoji nigde na planeti.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Domaće auto emisije
Poslato: 14 Dec 2024, 21:03
od OMP
Ja sam ispratio kompletu restauraciju ovog dacuna, izuzetno pedantno i kvalitetno uradjeno a koliko sam primetio covek se ne bavi iskljucivo automobilima vec restaurira svasta nesto.