Turbulencije su podeljenje na light, medium i severe.
Ne postoji uredjaj koji meri turbulenciju, vec su opisne.
Autopilot moze da izdrzi truckanja, light chops. Moze i neku medium ali ce se u jednom momentu iskljuciti.
Kada je to, kakva sila ili sl., Boeing ne govori.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 29 Jan 2021, 16:12
od H4wkeye
Kakav video. I jos bolje sletanje, svaka cast stvarno. Siroti kopilot se skamenio. Nego, sad mi pade na pamet, da li si nekad video tokom leta neki UFO iz kokpita @zuzazu ? Pod UFO ne mislim specificno vanzemaljce, nego bas unidentified flying object, nesto cudno sto ti je privuklo paznju.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 29 Jan 2021, 16:34
od Ji 4Tze
svaka čast, prava muzika za ovaj ples
gledao sam u zakrilca kad sam sletao, je l ovo tako kad se pomeraju gore dole? kad izgleda skoro stihijski kao da ih vetar baca na sve strane, kad se ovako mota palica?
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 29 Jan 2021, 16:54
od BAJKER
Rad sa volanom dejstvuje na kormilu dubine, levo desno deluje na zakrilca a levo desno na kormilu pravca se dejstvuje noznim komandama.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 29 Jan 2021, 21:12
od zuzazu
@H4wkeye. slabo gledam napolje, pa nista neobicno ne videh
Inace, dok se klipni avion leti nogama (jedna noga uvek pomera kormilo pravca da bi parirala moment od elise), kod mlaznog aviona su noge na podu.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 29 Jan 2021, 22:01
od dragvorl
Po kojoj osi ga zakrene za 60 stepeni turbulencija, ako sam dobro razumeo, yaw?
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 30 Jan 2021, 00:06
od zuzazu
Roll
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 30 Jan 2021, 01:21
od snork
zuzazu napisao: 29 Jan 2021, 21:12
@H4wkeye. slabo gledam napolje, pa nista neobicno ne videh
Inace, dok se klipni avion leti nogama (jedna noga uvek pomera kormilo pravca da bi parirala moment od elise), kod mlaznog aviona su noge na podu.
Samo ako ima jedan motor, ili ima više, ali se svi vrte na istu stranu.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 30 Jan 2021, 13:12
od cozmo
Jedan neverovatan dogadjaj s tragicnim posledicama, kao rezultat nemara.
Aeroperú Flight 603 was a scheduled flight from Miami International Airport in Miami, Florida, US (KMIA), to Comodoro Arturo Merino Benítez International Airport in Santiago, Chile (SCEL), with stopovers in Quito, Ecuador and Lima, Peru. On 2 October 1996, the Boeing 757-23A aircraft flying the final leg of the flight crashed, killing all 70 people aboard.
The investigation determined that the air data computers were unable to show correct airspeed and altitude on cockpit displays, because a maintenance worker had failed to remove tape covering the static ports on the aircraft exterior. Flying at night over water with no visual references, the pilots struggled to control and navigate the aircraft, unaware of their true altitude. The crash resulted after its left wing and № 1 engine hit the surface of the Pacific Ocean.
Kompletan snimak CVR i komunikacija:
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 30 Jan 2021, 16:27
od Uki
BAJKER napisao: 28 Jan 2021, 22:11
Obecani video, kapt. Zu i borba sa volanom ili uhvati bika za rogove.
Stvarno impresivno. I onaj sa snežnim polatenjem takođe jako lep snimak. Jedino što nas, koji se ne osećamo baš prijatno u vazduhu, ne hrabri mnogo činjenica da postoje i ovakvi kadrovi u avijaciji koji mogu da se skamene kad je najbitnije Kakva je recimo procedura za tog f/o-a nakon tog leta? Jel njega neko ocenjuje, da li uopšte neko ko vodi računa o bezbednosti u vazduhu zna šta se desi u sličnim situacijama ili sve ostaje u kokpitu?
P.S. Meni su ovakve vrste snimaka mnogo bolje sa originalnim zvukovima iz kokpita nego sa nekom muzikom preko. Takođe, na više pilotskih kanala sam primetio da vole da ubrzaju snimak pri taksiranju i pre/post flight operacijama a meni je to možda i najzanimljiviji deo
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 30 Jan 2021, 20:08
od Geza
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 30 Jan 2021, 23:07
od zuzazu
Uki napisao: 30 Jan 2021, 16:27Stvarno impresivno. I onaj sa snežnim polatenjem takođe jako lep snimak. Jedino što nas, koji se ne osećamo baš prijatno u vazduhu, ne hrabri mnogo činjenica da postoje i ovakvi kadrovi u avijaciji koji mogu da se skamene kad je najbitnije Kakva je recimo procedura za tog f/o-a nakon tog leta? Jel njega neko ocenjuje, da li uopšte neko ko vodi računa o bezbednosti u vazduhu zna šta se desi u sličnim situacijama ili sve ostaje u kokpitu?
P.S. Meni su ovakve vrste snimaka mnogo bolje sa originalnim zvukovima iz kokpita nego sa nekom muzikom preko. Takođe, na više pilotskih kanala sam primetio da vole da ubrzaju snimak pri taksiranju i pre/post flight operacijama a meni je to možda i najzanimljiviji deo
Ovo je bio “obican” let, gde nismo bili na proveri, pa ni njega, ni mene niko ne ocenjuje.
Postoji i institucija prijave, ali momak nije bio kriv. Prvi mu je let, i uslovi su bili takvi da ni ja nisam doziveo ovako nesto puno puta.
Druga je stvar, recimo, da se meni desilo nesto, i da je on morao da izvede sletanje.
Kazem, nije kriv on, vec sistem. Propisi koji dozvoljavaju da neko, sa 300 sati ukupno, sedne za komande aviona. Posledica nedostatka pilota -štancuj samo...
Zvukove je uklonio @BAJKER , po dogovoru, jer kao sto napisah, ne zelim da se vidi ista sto bi trigerovalo nekog Balkanskog spijuna, da ide i prijavljuje menadzmentu.
U ER Srbiju su dobijali otkaze, samo sto se na selfiju videlo nesto sto lici na uniformu u drugom planu.
Neke kompanije su takve, neke fleksibilnije.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 31 Jan 2021, 00:40
od H4wkeye
cozmo napisao: 30 Jan 2021, 13:12
Jedan neverovatan dogadjaj s tragicnim posledicama, kao rezultat nemara.
Aeroperú Flight 603 was a scheduled flight from Miami International Airport in Miami, Florida, US (KMIA), to Comodoro Arturo Merino Benítez International Airport in Santiago, Chile (SCEL), with stopovers in Quito, Ecuador and Lima, Peru. On 2 October 1996, the Boeing 757-23A aircraft flying the final leg of the flight crashed, killing all 70 people aboard.
The investigation determined that the air data computers were unable to show correct airspeed and altitude on cockpit displays, because a maintenance worker had failed to remove tape covering the static ports on the aircraft exterior. Flying at night over water with no visual references, the pilots struggled to control and navigate the aircraft, unaware of their true altitude. The crash resulted after its left wing and № 1 engine hit the surface of the Pacific Ocean.
Kompletan snimak CVR i komunikacija:
Ovo me podseca na AF447. Iznad okeana po mraku. Nemas nikakav orijentir. I njima se koliko se secam zamrzao ili zapusio pitot tube. Zatim reakcija posade koja nije utvrdila tacno problem, bila prezauzeta raznim upozorenjima i kopilota koji je davao komande pogresne a da nije to komunicirao. Strasno.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 31 Jan 2021, 11:50
od zuzazu
U pretpoletnom pregledu, moze da se desi da nesto preskocim, ali staticke otvore obavezno pregledam, i jos preko njih predjem rukom.
Mnogo zaebato bez njih:
FCF72B44-C643-4A37-8085-5E75B3D1195E.jpeg (15.37 KiB) Pogledano 886 puta
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 31 Jan 2021, 16:32
od zuzazu
Air Serbia napravila spin sa prodajom karata
Alen Šćuric, analitičar (Zagreb)
Air Serbia je uvela distributivnu taksu u iznosu od 4 EUR po legu (što je 8 EUR za povratnu kartu). Ova taksa će se naplaćivati za svaku kupovinu aviokarte preko globalnih distributivnih sustava, kao što su Sabre, Amadeus, Galileo idr. a koje koriste turističke agencije koje prodaju aviokarte. Ova naplata kreće sa 28.3.2021.
Kako se ova taksa neće naplaćivati za kupnju karte direktno preko Air Serbie i to bez obzira kupuje li se karta preko web stranice kompanija, preko call centra ili poslovnice, zapravo je kompanija na ovaj način umjetno potaknula ono što je jučer najavila, a to je da će karte biti jeftinije u prodaji preko Air Serbie. I dok su se svi nadali popustima, privilegijama ili cijelim setovima mjera kupovine karata preko Air Serbie, kompanija je zapravo mjeru provela na način da je otežala prodaju svima ostalima, prvenstveno turističkim agencijama naplatom dodatne takse. Nešto što se ipak nije očekivalo u vijesti koja je djelovala pozitivno.
Čak štoviše, kompanija je napravila spin, pa je prvo podigla cijene karata, uvođenjem dodatne takse, a onda je dala popust za iznos koliko je poskupila za prodaju preko svojih sustava. Kompanija je istovremeno u svoj priopćenju tvrdila da je glavni cilj nove strategije uspostavljenje direktnog kontakta sa putnicima kroz ponudu najbolje moguće cijene putem direktnih prodajnih kanala Air Serbie. Ne baš iskreno i prilično netočno. Agencije su istinski revoltirane ovakvom odlukom.
Kako agencije moraju naplaćivati i service fee od 10 i više EUR po prodanoj karti, ispada da je povratna karta skuplja preko agencija najmanje 18 EUR, pa naviše.
Do sada je 53% putnika Air Serbie kupovalo karte preko turističkih agencija i sustava koji nisu Air Serbijini, a tek 47% preko same Air Serbie. Nakon ove mjere situacija će se sigurno promijeniti u korist prodaje preko Air Serbie.