Stranica 9 od 898
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 22 Feb 2012, 09:17
od Floyd
@zuzazu
Nisam bas upucen u tematiku pa ce pitanje mozda izgledati smesno...
Koliko je turbulencija realno opasna za sam avion?
Svaki put kad putujem i udjemo u turbulenciju razmisljam o ovome ali nikako da pitam nekog iskusnog

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 22 Feb 2012, 09:46
od zuzazu
Ehhhh.....
Postoje tri jacine turbulencije koje meteorologija prepoznaje. Slaba, srednja i jaka. Uglavnom su jacine definisane opisno, pojavama koje se javljaju u avionu.
Za 25 godina letenja, ja sam samo jednom doziveo jaku turbulenciju.
Takodje, turbulencija se moze javiti u razlicitim fazama leta, sletanju, poletanju, krstarenju.
Uzroci su meteoroloski ili uletanje u vazdusnu struju drugog aviona.
Ni jednom avionu, koliko ja znam, nije nista otpalo takvim prilikama, ali je bilo povredjenih i to tesko, u slucaju CAT (clear air turbulence) a to su bili svi oni koji nisu bili vezani i ako je ugasen signal "fasten seat belt". Ono sto bi, eventualno moglo da se desi je gasenje motora, engine flame out.
CAT je opasna jer se ne vidi, i ne postoji nikakav uredjaj u avionu koji bi ukazao na turbulenciju vedrog vremena.
Dok sam se skolovao u Vrscu, mamlaz i konj - pilot vojnog helikoptera se nacrtao u finalnom prilazu vrsacke piste na kojoj su se obucavali mladjani pitonci. Po nekim, njemu poznatim vojnim procedurama, lebdeci na maloj visini prakticno ispred tornja a ispred praga piste, pokusao je da dozove kontrolora na nekoj, opet njemu poznatoj frekvenciji. Jedva su idiota oterali rucnim signalima sa linije prilaza, kada je u nisponu struju nastalu od rotora helikoptera, uleteo instruktor sa ucenikom. Na maloj visini, prakticno nekih 30tak metara, rotor ih je samo obrnuo. Rucica gasa je nadjena u polozaju punog gasa, ali to nije bilo dovoljno. Bog dragi ih je pogledao, i obojca su prezivela sa teskim povredama. Mislim da je pitomac odustao od daljeg skolovanja, a instruktor je kasnije poginuo u C310 u Pristini.
Sto ce reci, da je turbulencija na manjoj visini opasnija, jer se iz nje teze vadi.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 22 Feb 2012, 10:32
od Floyd
Koliko sam razumeo, najopasnija turbulencija je pri poletanju i sletanju, koja je opet prakticno nemoguca ako su ispunjeni propisani bezbednosni uslovi ?
Slabu turbulenciju sam osetio vise puta i nije nista strasno, srednju (bar ja mislim da je srednja) samo jednom i veoma je neprijatna.
Kad vec pomenu gasenje motora u letu imam jos jedno laicko pitanje.
Da li je u tom slucaju moguci restart odnosno ponovno paljenje?
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 22 Feb 2012, 11:14
od McGruja
Uf, ne gledaj Air Crash Investigation na NG

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 22 Feb 2012, 12:30
od swemir
ja odgledao sve ...
Najbolja mi je ona kad je ostao boeing 767 air kanade bez goriva, a pilot je ipak spustio makinu, i drugi slucaj, kad je isto nestalo goriva, pa sleteli na ostvo u antlanticu
inace za gledaoce, koji ne znaju procenat u saobracaju tih slucajeva, emisija samo moze da uplasi potencijalne putnike, mozda emisiju finansiraju zeleznice

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 22 Feb 2012, 12:33
od Floyd
Nemam NG ali ni ne volim emisije takvog tipa.
Ova pitanja me vise zanimaju onako teorijski.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 22 Feb 2012, 14:22
od McGruja
Postoji jasno definisana procedura ponovnog pokretanja/paljenja motora
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 22 Feb 2012, 18:33
od zuzazu
Eto.... moze.
Vazduhoplovi
Poslato: 23 Feb 2012, 00:31
od Floyd
Hvala na odgovoru

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Feb 2012, 00:42
od superboss
Uf turbulencija...zajebana rabota, narocito ako se u avion udje posle dobre kolicine votke i piva, i pilecih krilaca sa karijem
Ne preporucam
Nemam mnogo iskustava sa avio-prevoznicima, koristio sam usluge JAT-a i Aeroflota.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Feb 2012, 07:19
od dragvorl
Turbulencija je ono sto mi se najvise ne svidja kod letenja avionom.

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Feb 2012, 22:01
od zuzazu
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Feb 2012, 23:42
od methane.master
Pitanje za Zuzazua. Čitam neki članak da su napravili varijantu da sve moguće fascikle navigacijiskim kartama, koje mora svaki avion da ima, strpaju u iPad. Da li je to zaživelo?
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Feb 2012, 23:46
od BAJKER
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 24 Feb 2012, 07:30
od zuzazu
methane.master napisao:Pitanje za Zuzazua. Čitam neki članak da su napravili varijantu da sve moguće fascikle navigacijiskim kartama, koje mora svaki avion da ima, strpaju u iPad. Da li je to zaživelo?
Mislim da jeste. Mi nosimo 13'' laptop sa svim avionskim knjigama i navigacionim kartama u njemu, a kompanija ima u planu i to da nabavi. Ne sumnjam da je na A380 i B787 to normalno, a cini mi se da par kompanija to ima i na ostalim avionima.