Turbo vs atmo iste snage

Tehnička pitanja i objašnjenja
Zaključana tema
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Ivan »

Po specifikacijama a6 2.4 ima 1525kg, a a6 2.0tfsi ima 1520kg, tako da sumnjam da tih 5kg pravi toliku razliku ;)

Jedino je realno porediti ista auta od istog proizvodjaca, pogotovo su trke nebitne kada se prica iskljucivo o snazi motora jer tu oslanjanje pravi najvecu razliku, kao i menjac i pogon kod auta slicne snage.
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24658
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od dragvorl »

Snaga i obrtni moment su povezani preko broja obrtaja. Izraz je snaga=moment x rpm/9549.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
16_Valve_
Reactions:
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od 16_Valve_ »

Ivan napisao:Po specifikacijama a6 2.4 ima 1525kg, a a6 2.0tfsi ima 1520kg, tako da sumnjam da tih 5kg pravi toliku razliku ;)

Jedino je realno porediti ista auta od istog proizvodjaca, pogotovo su trke nebitne kada se prica iskljucivo o snazi motora jer tu oslanjanje pravi najvecu razliku, kao i menjac i pogon kod auta slicne snage.
Nadam se da znas koliko je 2.4 motor stvarno veci i tezi od tog 2.0 TFSI. Podaci koje ja imam su: 2.0 TFSI 1520kg a 2.4 1600 ravno :)
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Ivan »

Da li je taj 2.4 za koji si ti gledao automatik ili quattro ili mozda avant (karavan)?

Zato sto je limuzina teza za citavih 5kg ;)
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
Dusan
Reactions:
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Dusan »

dragvorl napisao:Snaga i obrtni moment su povezani preko broja obrtaja. Izraz je snaga=moment x rpm/9549.
E bas to.
http://static.howstuffworks.com/flash/fpte-curve.swf

Nije vazna kolicina Nm, ako ne mogu ''da se zavrte''. To objasnjava japace sa nenormalno malim obrtnim momentom, a velikom konjazom, vrte se na visokim obrtajima. Kao i motori kod npr Yamaha-e R1, ili tako neke zujalice 90Nm, 150hp.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od ljubitelj »

dragan napisao:na sajtu rri.se mogu se naci vrednosti o kojima pricas, i to bas te najvaznije za praksu, velicina obrtnog momenta kroz ceo iznos obrtaja motora, i vrednost momenta kroz broj obrtaja tocka. ima jako zanimljivih primera, gde se lapo moze videti bas taj uticaj duzeg odnosno kraceg menjaca...
dobra je to prica, ko hoce da se bas udubi a ne samo da cita po katalozima snagu i obrtni momenat motora u nekom modelu vozila...

a mene zanima odgovor na ovo pitanje koje si postavio - 2l 150ks atmo vs 2l 150ks turbo ( mora da je neki soft turbo u pitanju :) )...
Da dobra je prica i treba da se udubi u promenljivost snage kroz obrtaje da bi se izveo pravilan zakljucak.

Oba motora nominalno imaju istu max snagu od 150KS, ali pri razlicitim obrtajima. Atmo pri 6200 turbo pri 4700.

Naravno, turbo motor se lakocom vrti brze od 4700 pa u praksi ima vise od 150KS ali u saobracajnoj se pise150KS, placa se taksa za 150KS itd.

Drugim recima jaci motor je namerno prigusen radi administrativnih razloga, i to se dogadja samo na papiru.

Realno turbo od 150 ima oko 200 KS i naravno to se oseca.

Izdvojeni podatak o maksimalnoj snazi u samo jednom stacionarnom broju obrtaja obicno ne znaci nista o stvarnim efektima koji se postizu tokom voznje.

@dusan, obrtni moment nije snaga kako si primetio ali obrtni momenat i snagu povezuje jedinica vremena stoga na dijagramu se tako i prikazuje SUS motor.

Nije uobicajeno da se SUS motor opisuje pomocu rada pa ta definicija gde bi se motor iskazao kroz rad koji je izvrsio u Dzulima retko primenjuje kada se porede 2 motora u praksi.

Stoga je i potenciorano da podatak o max KS ne opisuje dovoljno motor, i da je jako bitno uzeti obrtaje (vreme) kao uslov kada se to ostvaruje.


Obrtni moment X rpm / koeficijent= Snaga , i to je ta veza drugacijeg iskazivanja opisa motora.

Za ono sto si napisao nema spora, naravno.
Korisnikov avatar
16_Valve_
Reactions:
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od 16_Valve_ »

Ajoooj glava me boli posle ovoga :D Markoni, tvoj GTI verovatno ima 250ks, posto po saobracajnoj ima 200, tako da kad ga budes prodavao, da znas da naznacis da ima vise konja :sreckovic:

Svasta, svasta i opet svasta :) Znaci moj auto ide kao auto od 200ks, cim sam brzi od tog turba od 150ks ili smo bar isti? :D Juhuuu i ja imam skrivene konje, ako on ima 200 a ja 150, on je brzi, a ovako ja verovatno imam preko 200 :klanjamse:

Jeste videli ljudi sta je atmosferac, mojih 150 znace kao turbovih 200 :ludilo: :ludilo: :ludilo: Mogu da mislim koliko turbo konja znace Draganovih ili Saletovih 200 atmosferskih :mrgreen:
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Scuderia
Reactions:
Postovi: 13495
Pridružio se: 22 Jan 2012, 20:20

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Scuderia »

dragvorl napisao:Snaga i obrtni moment su povezani preko broja obrtaja. Izraz je snaga=moment x rpm/9549.
E bravo, to mi je trebalo :doubleup:
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od ljubitelj »

@16valve, izgleda da te mnogo boli glava :kezo:
Lepo ti to procitaj polagano, samo ce se kasti.
I jos nesto, poslusaj profesore, knjige, i fiziku. Nema greske a praksa se apsolutno slaze sa teorijom fizicke mehanike.

Podatak o max KS ne opisuje SUS motor, nista ne govori sam za sebe.

Bespotrebno se frljas KS brojkama poredeci babe i zabe :glavomuzid:

Poseti rri.se pogledaje par dijagrama kako je snaga nesto sto je promenljivo :kafa:
Korisnikov avatar
16_Valve_
Reactions:
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od 16_Valve_ »

Evo ti ljubitelj tvoj turbo

http://www.zeperfs.com/en/duel646-385.htm

Minimalno potrebno vreme od 80 do 180 je 2.5 sekunde u korist atmosferskog od 150ks u odnosu na turbo od 150ks :pop:

Evo ti i dizel od 150ks

http://www.zeperfs.com/en/duel646-1286.htm
Poslednja izmena od 16_Valve_ u 24 Jan 2013, 21:30, izmenjeno 1 put ukupno.
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Korisnikov avatar
Dusan
Reactions:
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Dusan »

ljubitelj napisao: Realno turbo od 150 ima oko 200 KS i naravno to se oseca.
:trljamoci: :o
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Ivan »

Pazi koliko ga sije u medjuubrzanjima a za nijansu je bolji u ubrzanju, a tezi je citavih 100kg, a ja i dalje cekam podatke tog tvog a6 2.4 da je tezi od a6 2.0tfsi.

http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=118690

http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=137137
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
16_Valve_
Reactions:
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od 16_Valve_ »

Pusti carfolio, oni imaju jako mnogo netacnih podataka ovo sam sa ZePerfs-a skinuo podatke

http://www.zeperfs.com/en/duel1370-46.htm

Za C6 imaju samo sa Multitronic-om

http://www.zeperfs.com/en/duel1370-1261.htm
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
ftj
Reactions:
Postovi: 13929
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od ftj »

Šeto, ne razumem šta hoćeš da kažeš ali ja ne znam šta ti tu nije jasno da KS nije jedini podatak koji utiče na to kako automobil ide. Ako neki automobil razvija svoju max snagu na 10,000 obrtaja, on će do 6,000 obrtaja uglavnom ići loše a u realnom svetu koji nije trkačka staza gde voziš normalno i u jednom trenutku ti zatreba snaga(recimo voziš ibarskom i hoćeš da pretičeš bez prebacivanja 4 brzine niže) to itekako znači i zbog toga su turbo motori u prednosti(a turbo dizeli još više).
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Ivan »

Pusti carfolio koji ima fabricke specifikacije ali kao relevantne uzimamo sajtove gde korisnici stavljaju random podatke. :rofl:
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Zaključana tema