Stranica 9 od 24

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 09 Jul 2014, 13:57
od nikaragva
Razlike su akademske, a ?

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 09 Jul 2014, 14:07
od ftj
Ja sam jednom primetio da je malo lakše na rupama ali ne bih smeo da se kladim da nije bio placebo.

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 09 Jul 2014, 14:27
od milosg
Ja razumem da je u F1 svaki detalj važan, pa se posebna pažnja posvećuje smeši za pumpanje guma. Razumem i da se to radi na avionima jer treba da nose ogromnu težinu i izdrže ekstremno zagrevanje. Razumem da će kod takvih stvari svaki % poboljšanja biti važan, ali ne vidim vezu sa običnim automobilima koji se ovde voze?

To što neki automobil ima 20-30% više snage od proseka i oznaku "sport" na gepeku ne znači da je sportski po bilo čemu, niti da se vozi u sportskim uslovima kad se stisne gas na semaforu. Ako zbog toga neki potenciraju ovu priču. :)

Kakva je to ekstremna varijacija u temperaturi i (posledično) pritisku na običnim automobilma, pa da zaista dobijate nešto takvom smešom? Gde može da se pogleda neki test na tu temu, a da se ne radi o F1 ili avionima, već običnim automobilima? Meni deluje da je to šuplja priča za uslove u kojima svi mi vozimo: mala prosečna brzina, klima koja je sve samo ne ekstremna po bilo čemu (leta koja nisu pretopla, zime koje nisu hladne), gužve u saobraćaju...

Što je najgore, upoznao sam ljude koji voze neispravne i pohabane gume, a lože se na priču o azotu.

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 09 Jul 2014, 18:28
od ljubitelj
Day Walker napisao:Guma se manje greje
Zasto bi se manje grejala, sa 95% azota umesto 78% azota?
I koliko je to manje izrazeno u kolicini toplote?
Ako jeste tako zasto se ne primenjuje kod trkackih primena automobila?
Zasto se primenjuje pumpanje CO2 koncentratom?
Zasto je vazduh los za gume?
Zasto smeta zagrevanje (a samim tim i hladjenje) gume tokom redovne upotrebe?
Da li promena temperature, te da se manje greje guma, utice na promenu zapremine koju guma sadrzi?
Da li promena temperature, manje grejanje, utice na promenu nosivosti dozvoljene krajnje brzine ili osobina prijanjanja gume na neki merljiv nacin?
Da li promena koncentracije azota u gumi moze da utice na nesto sto vozac moze da primeti, oseti, izmeri necim sto ima na raspolaganju, ili na bilo koji drugi nacin utvrdi razliku izmedju gume napumpane sa 78% vs gume napumpane sa 95% azota?
Da li je besplatno pumpanje guma sa 95% azota?
Da li je 95% bas optimalna koncentracija, mozda je to 91% na primer?
Koliko minuta, dana, meseci, godina se zadrzava koncentracija od 95% azota u napumpanoj gumi?
Kako dopumpati gumu koja je nekim slucajem delimicno ispustila, na parkingu, na putu tokom voznje?
Sta se desava kada se upotrebi sprej za krpljenje gume na putu na jednoj od 4 gume?
Ili sta donosi upotreba tog spreja kao promenu u ponasanju gume prema podlozi?
Zasto bas azot a ne recimo kripton ili neon kao pripadnici grupe inertnih gasova?

Raspolozen sam danas za svakakva razmisljanja, moze i doktorska disertacija na brzinu da se napise pardon prepise na ovu ili slicnu temu :rofl:

Mogu da sastavim jos 99 pitanja koja cekaju na interesantne odgovore :mrgreen:

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 09 Jul 2014, 18:44
od KDman
Jako loše iskustvo imam sa gumama pumpanim azotom. Više su se grejale a pritisak u zavisnosti od temperature je nenormalno varirao. Sa +15C na 0C pad pritiska je bio 0.6 bar, a sa "običnim" vazduhom oko 0.3 bar.
Svi što tvrde da im pritisak u gumama stalno isti, ili ne prate i ne mere pritisak, ili se ne udubljuju u problem.

Re: Одг: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 09 Jul 2014, 19:01
od dag81
Cuj mislim da nije do azota.
Nije on los ali postavlja se pitanje da li je neophodan.
Ja bas lomim da li da dam 2.000e za generator a nesto mi se ne daje za maglu manje vise.

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 09 Jul 2014, 19:05
od Day Walker
@Ljubitelju stvarno si filozof brate... Ono... Umrtvis svaku čar konverzacije :D

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 09 Jul 2014, 19:32
od KDman
Mislim da je generator azota, čisto promašena investicija. Moj drugar je skoro jedva uspeo da proda uređaj , a i sam je zaključio da je stvar "izmišljanje tople vode"

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 09 Jul 2014, 19:47
od nidza
Delija napisao:Manje varira pritisak u zavisnosti od temperature. Razlike su u domenu greske merenja, tako da...
Varira identično, 0.3 bar. Okačio sam slike hladne i gume posle normalne vožnje autoputem. U gumama je bio ivanchov azot. :-) Tada nisam spominjao da je azot u gumama jer sam mislio da je nebitno s obzirom da nema nikakvih izmerljivih prednosti u odnosu na običan vazduh.

Tapatalk Pro

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 09 Jul 2014, 19:55
od nikaragva
Na nekom od foruma, je receno da se gume punjene azotom "teze" izduvavaju, jer su molekuli azota veci od molekula kiseonika, pa je neko pitao koliki je procenat N u gumi koja se za 3 meseca doduvala 5 puta recimo? Uz pretpostavku da je pretezno izlazio O zbog manjih molekula? :D

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 09 Jul 2014, 19:56
od Laki021
Da nije bio los azot?
:)

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 09 Jul 2014, 20:05
od nikaragva
Da nisu bili u shumi :think:

:)

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 09 Jul 2014, 20:39
od Delija
Ono sto je sigurno je da nisu u bunaru :D

nidza napisao:
Delija napisao:Manje varira pritisak u zavisnosti od temperature. Razlike su u domenu greske merenja, tako da...
Varira identično, 0.3 bar. Okačio sam slike hladne i gume posle normalne vožnje autoputem. U gumama je bio ivanchov azot. :-) Tada nisam spominjao da je azot u gumama jer sam mislio da je nebitno s obzirom da nema nikakvih izmerljivih prednosti u odnosu na običan vazduh.

Tapatalk Pro
A sta sam ja napisao? :)

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 09 Jul 2014, 20:43
od Paja
nikaragva napisao:Koja je ona poenta azota? :-)
Zelena kapica ventila. :mrgreen:

Re: Pravilan pritisak u gumama

Poslato: 09 Jul 2014, 20:51
od Laki021
A da li je neko probao da stavlja E941 aditiv u gume?