Stranica 81 od 104
					
				Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
				Poslato: 27 Dec 2015, 23:01
				od ljubitelj
				Dusan napisao:
 Camaro je zelena boja, Mustang je crvena. I pored velike razlike u torque-u, Mustang je brzi. Iz ove teme bi se reklo da po ovom toruque graphu camaro ubrzava, barem duplo bolje.  
 
  
A  gde si ti video podatak o momentu na tocku, ovde na grafiku nije naveden. Barem ja nigde ne vidim mnozilac prenosa.
Nisi citao celu temu, deo o menjacima i diferencijalima i koji je uticaj na vucni dijagram vozila...
Kako su zakljucio koji bolje ubrzava kada nedostaje podatak o ukupnom torku?
 
			
					
				Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
				Poslato: 27 Dec 2015, 23:07
				od dragvorl
				Ima ispod prenosni odnosi, ja postavio.
			 
			
					
				Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
				Poslato: 28 Dec 2015, 01:15
				od ljubitelj
				Pitao sam njega, za njegov post, za njegov zakljucak odakle je izveden. Pre tvog posta i bez tog argumenta.
Deluje mi da je maliciozno napisano objasnjenje grafa i veza sa temom, mozda gresim ali takav mi je utisak.
			 
			
					
				Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
				Poslato: 28 Dec 2015, 01:30
				od Dusan
				ljubitelj napisao:
A  gde si ti video podatak o momentu na tocku, ovde na grafiku nije naveden. Barem ja nigde ne vidim mnozilac prenosa.
Nisi citao celu temu, deo o menjacima i diferencijalima i koji je uticaj na vucni dijagram vozila...
Kako su zakljucio koji bolje ubrzava kada nedostaje podatak o ukupnom torku?
Sta je na grafiku nego torque na tocku u odredjenom stepenu prenosa? Mozda gresim?  

 
			
					
				Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
				Poslato: 28 Dec 2015, 06:49
				od dragvorl
				ljubitelj napisao:Pitao sam njega, za njegov post, za njegov zakljucak odakle je izveden. Pre tvog posta i bez tog argumenta.
Deluje mi da je maliciozno napisano objasnjenje grafa i veza sa temom, mozda gresim ali takav mi je utisak.
Ostro, ostro.  

 
			
					
				Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
				Poslato: 28 Dec 2015, 11:20
				od ljubitelj
				Dusan napisao:ljubitelj napisao:
Kako su zakljucio koji bolje ubrzava kada nedostaje podatak o ukupnom torku?
Sta je na grafiku nego torque na tocku u odredjenom stepenu prenosa? Mozda gresim?  

 
Ja ne uspevam da vidim, koji je to oredjen stepen prenosa na grafu, koji je mnozilac ? 
Pomogni mi, koja je vrednost torque na tocku sa grafa pri recimo 3000 obrtaja motora za jedan i za drugi auto?
300 ili 400Nm je jako malo za ocekivane perfomanse ubrzanja. Ocekviao bih visestruko vecu cifru na tocku, tipa 2.000Nm.
Na grafu nema ni jedinice mere po Y osi, pretpsotavljam da je torque za motor prikazan. 
dragvorl, nije ostro, nego uleteo si ekspresno sa odgovorom u tudje ime.  Primetio sam da si dopunio, zato sam i pitaodusan-a kako je dosao unapred do zakljucka samo iz poredjenja na grafu da auto sa manjom silom (momentom sile) na tocku  postize bolje ubrzanje. Jer taj deo posta ne razumem.
Kada ne razumem jasno, logicno mi je da pitam autora sta je mislio.
Do sada je valjda iz teme mogla da se formira jasna veza, zakonitost jaca sila  vece ubrzanje vazi apsolutno uvek.
 
			
					
				Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
				Poslato: 28 Dec 2015, 11:22
				od Comi
				Sto mu cudesa.
Dodjem na forum posle dve nedelje, a ono tema jos aktuelna  

 
			
					
				Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
				Poslato: 28 Dec 2015, 11:28
				od Velja
				Mogao si i pre/za dve godine - i bilo bi isto. Uvek će biti rpm-manijaka i torkfoba 

 
			
					
				Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
				Poslato: 28 Dec 2015, 11:31
				od nikaragva
				ljubitelj,
Covek je mislio na parametre motora. Ako za motor pise da ima 400Nm, onda ima 400Nm.
To je parametar koji daju uz snagu.
Nigde jos nisam video da pise u prodavnici automobila kolike su sile na tockovima i koliki su prenosni odnosi. Cak ne znas ni koji je menjac.
Niti verujem da uvek u prodavnici ima nekog ko bi to sve mogao da ti objasni.
Ali i pored toga, prilicno sam siguran, da i sa onim sto pise na tim prospektima mogu da izaberem auto koji ce bolje ide 
 
Koliko se secam pocetaka ove teme, to je bila citava poenta 

 
			
					
				Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
				Poslato: 28 Dec 2015, 12:47
				od Dusan
				ljubitelj napisao:
Ja ne uspevam da vidim, koji je to oredjen stepen prenosa na grafu, koji je mnozilac ? 
Pomogni mi, koja je vrednost torque na tocku sa grafa pri recimo 3000 obrtaja motora za jedan i za drugi auto?
300 ili 400Nm je jako malo za ocekivane perfomanse ubrzanja. Ocekviao bih visestruko vecu cifru na tocku, tipa 2.000Nm.
Na grafu nema ni jedinice mere po Y osi, pretpsotavljam da je torque za motor prikazan. 
Tacno, ne torque na tocku, vec torque motora je na grafiku. Ono sto sam hteo reci je da motor koji pravi veci torque (motora, zbog kojeg je i pokrenuta tema) ne mora da ubrzava bolje. 
Uvek ce biti brzi onaj auto koji pravi veci torque na tocku, ali tu jako vaznu ulogi igraju RPM i zato auto sa manje obrtnog momenta na motoru (deklarisan obrtni) moze da napravi vise obrtnog na tocku kroz menjac.
Zato je snaga vaznija jedinica za ubrzanje nego tourqe kod nekog automobila.
 
			
					
				Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
				Poslato: 28 Dec 2015, 12:54
				od Velja
				
			 
			
					
				Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
				Poslato: 28 Dec 2015, 13:57
				od Heinz
				Ima kamion više snage i momenta od Punta ali ne ubrzava bolje 

 
			
					
				Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
				Poslato: 28 Dec 2015, 14:52
				od Dusan
				I Yamaha R1 ubrzava bolje od 458, a ima manje snage i obrtnog.
			 
			
					
				Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
				Poslato: 28 Dec 2015, 16:19
				od dragvorl
				U jednacini ubrzanja igra ulogu i masa.
			 
			
					
				Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
				Poslato: 28 Dec 2015, 19:09
				od Dusan
				Naravno zato sam i dao ovaj besmislen primer.  

  Ali on je verovatno ciljao na prenosne odnose u menjacu, ali su i oni tako podeseni zbog mase i tereta. 
I dalje tvrdim da se u ovoj prici snaga vs obrtni najvise izostavljaju obrtaji, a obrtaji su sastavni deo jednacine.