Re: Vazduhoplovi
Poslato: 21 Avg 2021, 10:24
Napisao sam da je posada probila radno vreme.
Cuo sam da cede posade sa dva izlaza (4 leta dnevno), ali mi je nelogicno bilo da im daju nocni let jer se radno vreme drugacije racuna.
Kasnije sam se setio, da dok sam radio u domacoj firmi, u OM (operations manual) je bilo pravilo da se posada menja, ako je doslo do povratka na aerodrom zbog neke emergency situacije. Mozda je cak pisalo i prekinutog poletanja ali nisam siguran.
Jedan od uzroka stolinga kompresora je i ostecenje lopatica kompresora. U slucaju stolinga cuju se “pucnji” iz motora i dolazi do tresenja motora koje se prenosi na krilo i trup, o cemu su putnici svedocili.
Prva akcija je da mu se smanji broj obrtaja tj. smanji gas, a ako to ne upali, gasi se motor. Zbog zamene posade mislim da su sleteli sa ugasenim jednim motorom (da li su deklarisali “pan pan” kontroli - ne znam), a kratko vreme izmedju dva poletanja je nedovoljno za ozbiljan pregled motora.
Uglavnom, taj njihov “pregled” aviona je ocigledno bio neozbiljan i rezultovao je ponovljenom situacijom.
Da mene neko pita, za ovo bi letele glave mehosima koji su potpisali da je avion OK. Pilot se ovde nista ne pita. Ako je mehanicar potpisao da je kvar otklonjen i avion u redu, nema razloga da se ne ide na let.
U glavnom - da, tesko kockanje sa bezbednoscu.
Gledacemo mi jos ovoga.
Cuo sam da cede posade sa dva izlaza (4 leta dnevno), ali mi je nelogicno bilo da im daju nocni let jer se radno vreme drugacije racuna.
Kasnije sam se setio, da dok sam radio u domacoj firmi, u OM (operations manual) je bilo pravilo da se posada menja, ako je doslo do povratka na aerodrom zbog neke emergency situacije. Mozda je cak pisalo i prekinutog poletanja ali nisam siguran.
Jedan od uzroka stolinga kompresora je i ostecenje lopatica kompresora. U slucaju stolinga cuju se “pucnji” iz motora i dolazi do tresenja motora koje se prenosi na krilo i trup, o cemu su putnici svedocili.
Prva akcija je da mu se smanji broj obrtaja tj. smanji gas, a ako to ne upali, gasi se motor. Zbog zamene posade mislim da su sleteli sa ugasenim jednim motorom (da li su deklarisali “pan pan” kontroli - ne znam), a kratko vreme izmedju dva poletanja je nedovoljno za ozbiljan pregled motora.
Uglavnom, taj njihov “pregled” aviona je ocigledno bio neozbiljan i rezultovao je ponovljenom situacijom.
Da mene neko pita, za ovo bi letele glave mehosima koji su potpisali da je avion OK. Pilot se ovde nista ne pita. Ako je mehanicar potpisao da je kvar otklonjen i avion u redu, nema razloga da se ne ide na let.
U glavnom - da, tesko kockanje sa bezbednoscu.
Gledacemo mi jos ovoga.