Rakhil napisao:starac vujadin napisao:U principu se nikad ne pozivam na većinsko mišljenje da bi podržalo moju tvrdnju (što sam u nastavku rečenice i rekao), kao što ni subjektivni doživljaj ne prenosim u objektivnu ravan i ne smatram ga referentnim. Mislim da ta moja rečenica mnogo dalje od faila nego tvoja da auto liči na dete u cipelama za odrasle.
Voleo bih da mi "argumentovano objasniš" u čemu je nesklad kod Crosswagona, da batalimo priču o ukusima?
Ako te mrzi, sve je ok.

Naravni da me mrzi, ali cu uvek da ispostujem sagovornika (pod labavom pretpostavkom da oni navodnici gore nisu sarkazam).
Da pocnem od najmanje bitnog: Alfa je ime i reputaciju izgradila na mnogo stvari, ali terenci nisu jedna od njih. Samim time, Alfin "terenac" ce neminovno strcati vise od ekvivalenta druge marke i biti ostrije kritikovan: neke stvari prosto ne idu. Ne znaci to da Alfa ne ume da napravi terensko vozilo da valja, nego da ce biti pod lupom vise od ostalih.
Drugi, i daleko bitniji razlog se nastavlja na prvi, a to je da je 156 dizajniran kao sportska i elegantna limuzina, sa vrlo suptilnom linijom. Podici taj auto na stule je kriminal, otuda opaska da izgleda kao dete koje je obulo tatine cipele. Audi Allroad to bolje iznosi jer i u normalnoj verziji daje utisak robusnosti i misicavosti, cega kod Alfine klasicne lepote nema. Cak bih se usudio pretpostaviti da bi Crosswagon verzija bolje pristajala 159-ci, koja je daleko vise butch auto. Slikom se ovo najbolje objasnjava:
Meni ovo izgleda ko divokoza. Heroj dobro primecuje da auto deluje kao da je neko isekao 156 i spustio na sasiju terenca, nesklad i pogresne proporcije na sve strane
Trece, ove verzije jako retko izgledaju dobro, malo kom proizvodjacu to uspe. Problem je sto kad podignes auto, moras da mu das i neku kvazi terensku notu u vidu skid padova, pod-branika itd. Sve to se lakse proguta ako je auto i inicijalno izgledao blago ciganski, ali ovi detalji kod Alfe deluju kao da je u pitanju kineska verzija auta, ako me razumete.
Sve u svemu, Crosswagon mi ostavlja utisak da nije ni pravljen u Alfi, kao da je neki karoserista uzeo skoljke i dizao na 4X4 pogon, uz pratece detalje. Utesno je sto kazes (a nemam razloga da sumnjam) da je pouzdan i sposoban po terenu, bilo bi bas tuzno da i tu fejluje. Ja imam soft spot kad je Alfa u pitanju, ali ovo je prosto dizajnerski promasen auto.
uvek da ispostujem sagovornika (pod labavom pretpostavkom da oni navodnici gore nisu sarkazam).
Hvala na preciznom odgovoru u smislu da si se držao teme. Navodnici nisu bili sarkazam, već citiranje. Da nije bilo navodnika izgledali bi kao da tražim od tebe obrazloženje na način koji ja zahtevam što bi delovalo kao izdrkavanje.
Što se tiče tvog komentara, koliko vidim, on se bazira na dva nesklada - da nije u duhu Alfa Romea da pravi ovakvu vrstu vozila i da je auto previsok. Oba aspekta su logična za diskusiju, a dodaću i još poneki.
Što se tiče prvog da nije u duhu forme da pravi ovakva kola, složiću se da to nije u duhu Alfe i da bi bilo primerenije da u Fiat grupi terenska vozila trebala da pravi Lancia. To je prilika koja je davno ispuštena, a mogla je da se nasloni na svoj reli pedigre koji Alfa nema. Ja sam u tom delu još konzervativniji i tužno mi je kada vidim da su gro prodaje Alfe dizelaši, da se više nigde ne takmiče, a pogootovu da je u novim Alfama vrlo malo od Alfinog inženjeringa. Što se tiče ovo Crosswagona mislim da on nije "najgori" primer izlaženja iz okvira onog što zamišljamo o Alfa Romeu. Alfa MiTo je auto koji više "nema veze" s Alfom nego Crosswagon. Ako ništa, ovaj auto ima u sebi neki sport utility u sebi. Mislim da Alfa ne bi trebalo da pravi SUV-ove i da je ovo najviše dokle treba da se iskoči. On jeste Alfina konstrukcija, a Fiatov je motor što ga čini mnogo više Alfom nego neki sadašnji modeli.
Drugi deo ove priče o primerenosti je nešto što se danas često zloupotrebljava, a to je poruka koju šalje ovaj auto. Da li ovaj auto šalje neku lažnu poruku koja nije u skladu sa njegovom namenom? Sigurno da ne. On ne laže svoje kupce ni u čemu. Ne ostavlja utisak prebudženog terenca koji nema adekvatan pogon, nema neprirodno jak motor (a mogli su da stave neki V6 benzinac) i da simulira da s njim može i da se trka, ne ostavlja utisak ni jefinijeg ni skupljeg auta nego što jeste. Ima svoju tačnu namenu, ima svoju ciljnu grupu. A ta ciljna grupa jesu kupci Alfe.
Bilo bi lepo da je Alfa napravila i 159 Crosswagon, ali zbog nedostatka novca 159 nikada nije bio do kraja razvijen model kao što im je uspelo sa 156 i što je jedna od glavnih razloga što je 156 bila toliko uspešna, a 159 nije.
Drugi deo priče tiče se toga da je auto previsok, a ja ću to proširiti uopšte na dizajn. U ovoj podklasi autmobila ima nekoliko predstvanika i sada već postoje dve genracije tih autmobila u smislu dizajna. Što se tiče visine, ne bih se složio da je auto preivisok je rima i drugih "visokih" primera kao što su njegov vršnjak Volvo XC70, sada Subaru XV, ima osrednje visokih kao što je Octavia Scout ili Subaru Outback, a ima vrlo malo povišenih kao što je Audi A4 i A6 Allroad ili Volvo XC60. Audi ne bi mogao da se smatra referentnim jer je on vrlo blago povišen, a ne osrdnje povišen. Meni lično to nije prednost nego mana u praktičnom smislu, a to je bitnije nego sam dizajn. Pomenuo sam kola koja imaju i 4x4 pogon, one 2wd povišene "lažnjake" sa plastikarijom neću ni da razmatram, iako i tu ima više ili manje povišenih.
Pored toga, da ponvoim, Alfa ima alu ramena i multilink vešanje koje nije pogodno za ozbiljne off road napore i potpuno je ok da auto ima viši klirens da bi se taj oseltjivi deo zaštitio. Ako pogledaš uporedno neke od ovih modela videćeš da Alfa nije nikakav ekstreman primer.
Što se tiče dizajna, mislim d aje urađen sjajan posao i da su vodilir ačuna i praktičnoj upotrebnoj strani. Auto nema prevelike dimenzije guma, nema vrišteće felne (a koje su vrlo proefinjeno ukopljene s više bokja u zaviosnosti od boje karoserije), nije obučen jeftinu plastiku koja trba da ostalvja utisak robusnosti, apogotovu nema dodatke koje si gore napomenuo, a koje bi bili ciganija za ovaj auto. Audi A4 je meni lično vrlo lep auto, ali on, kao što često Audi ume (vrlo smišljeno) prelazi granicu dobrog ukusa (malo i kontrolisano) i vrlo jasno stavlja do znanja "ja sam skup auto, obratite pažnju na mene" sa hromiranim grilom, blago prebudženim i komplikovnaim branicima...Takvu su mu kupci i to je potpuno razumljivo, ali njega stavljati kao primer boljeg dizajnerskog rešenja u odnosu na 156 Crosswagon...hm, pa ne.... Najmanje bi moglo da se kaže "to je pitanje ukusa, hajmo svakio na svojhu stranu i sve je ok". Kod Alfe nema ništa što bi u dizajnerskom smislu odudaralo od osnovne ideje tog auta. Više odudara sam restyling prednje maske koju ej uradio Giugiaro nego Crosswagon. Pored toga Audi Allroad ima i neke praktične stvari koje mu ne idu u prilog. Plastično obrubi se sastoje iz previše delova što je nepraktično, parking senzori su mu postalvjeni suviše nisko za all terrain vozilo. Iako, da ponovim i meni se sviđa...i u vožnji mi se sviđa, moj prijatelj ga ima i meni lično je u vožnji ostavio odličan utisak.
Meni ta kola generalno ne izgledaju nezgrapno, pa ni Panda koja je kratka, uska i povišena. Jedan od retkih priemra auta koji mi deluje kao karavan natakaren na podvozje džipa je BMW X5 prve generacije,as drugom generacijom su to već ispravili.