Re: Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Poslato: 27 Jan 2015, 10:15
Nove cene stupaju cini mi se od 2. februara
forum Kluba ljubitelja automobila GARAŽA
https://forum.garaza.rs/
Mogu da zamislim bez problema. Pitanje je da li nešto hoće da se uradi i da li se pravi sistem koji će dugoročno funkcionisati ili se pravi sistem koji drži vodu do izbora.Vladapetr napisao:Koliko godina ima da se ne voziš gradskim prevozomPaja napisao:Lepo se uvede da su vozač na prednjim i jedan na zadnjim vratima inkasanti i kontrolori i nema da uđe niko ko ne plati i problem rešen. Ako neko uđe na silu autobus stoji dok taj neko ne izađe. Izbacili bi ga sami putnici.Ovo ni kod mojih u Rumi ne funkcioniše kako treba, hajde zamisli 95 od Borče do NBGD na kojoj niko ne ulazi na srednja vrata...i
Sećaš li se onih scena kad komunalci ulete u bus pa mu ne daju da nastavi ..... znači slepi putnik je viša sila.Rakhil napisao:Ugovorna obaveza je definisana jasno, svaki prevoznik, privatni ili drzavni, ima pravilnik o radu koji izmedju ostalog kaze da autobusi idu na vreme sem u slucajevima vise sile, da sa placenom kartom mogu zavrsiti zapocetu voznju, da autobus mora biti cist blablabla - da ne pominjem gradske odluke koje to poblize definisu
Vremenska karta je odlicna stvar, jer su dosad ljudi koji menjaju dva prevoza placali 4 karte dnevno bez veze. Sranje je sto je ukinuta pojedinacna, ali ok, isto bi bilo da su joj podigli cenu na 89, kad tad neminovno.Karta za jednu vožnju se ukida, kao i vremenska karta koja važi 75 minuta. Umesto toga, uvodi se vremenska karta koja će važiti 90 minuta i koštati 89 dinara
Bitno za turiste.Cena dnevne karte, koja važi 24 sata, ostaje 280 dinara, a uvešće se i karte koje će važiti tri i pet dana.
Ok, sta god, isti kurac. Dokle god me niko ne prisiljava da kupim mesecnu, sve kul. Godisnja je promasaj, ne vidim kome moze da se isplati kad je svejedno bar mesec dana van grada godisnje kad se sve sabere. Ovo ce biti pranje para - javno preduzece uplati godisnje svojim radnicima koji ne dolaze na posao i slicno.Mesečne dopune za zaposlene biće jeftinije i umesto 3.275 koštaće 2.990 dinara. Zaposleni će moći da kupe i godišnju kartu koja će koštati 32.890 dinara, što je iznos 11 mesečnih dopuna.
Ok, valjda, da ne cepidlacimoStudenti, nezaposleni i osobe sa invaliditetom mesečne dopune plaćaće 1.090 dinara, što je 30 dinara jeftinije nego do sada.
Vau, 407 godisnje, pa mogli ste i njih za dzabe tom logikom. Ovo je sranje, penzioneri treba da imaju svi istu cenu, a socijalna pomoc sluzi da pomogne onima koji imaju 10k penziju, naopaka logika.Oni koji imaju penzije niže od 10.000 dinara neće plaćati prevoz, dok će penzioneri sa primanjima ispod 25.000 dinara plaćati godišnju kartu u iznosu od 407 dinara.
I dalje nisam siguran koja je opravdanost vece cene za zaposlene u odnosu na penzionere. Pretpostavljam da je izvor argumentacije da oni manje koriste prevoz u proseku, a i sama cinjenica da se GSP tretira kao javni servis ide na ruku toj logici. Tretman gradskog prevoza kao ustavnog prava i izjednacavanje autobusa sa , jebemliga, pijacom vodom, dovodi do ovakvih izjava:Oni sa penzijama višim od 25.000 dinara a manjim od 50.000 plaćaće mesečno 990 dinara, dok će penzioneri sa najvišim primanjima, iznad 50.000 dinara morati da izdvoje 1.495 dinara mesečno.
Pravedniji sistem. Nije PRAVEDNO da ne mozes da se vozis do mile volje za sitne pare. Mars u picku materinu, Ugljesa.Nov tarifni sistem popraviće situaciju u javnom gradskom prevozu i znatno je pravedniji, rekao je direktor Direkcije za javni prevoz Uglješa Mitrović, gostujući u „Beogradskoj hronici”.
- Došao je trenutak da je stvarno moralo da se prelomi i da se napravi pravedniji sistem. Šest meseci smo radili na tome i fokus je bio da se građani u što većoj meri opredele za mesečne karte.
Rakhil napisao:Nije PRAVEDNO da ne mozes da se vozis do mile volje za sitne pare. Mars u picku materinu, Ugljesa.
Jel beše tamo 2000. godine bilo privatnog prevoza?Rakhil napisao:A sto proste ne privatizovati prevoz, uz obavezne linije, pa nek privatnik lupa glavu oko naplate?