Kako je ovo cudo uspelo da sleti, a da ne prokliza, a i posle da poleti, pretpostavljam da je mu treba neki de-icing, ili je vlaznost toliko niska, a padavina nema, pa se nista ne hvata od leda.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 22 Nov 2021, 22:14
od Uki
Kad smo kod deicinga, prošli vikend sam prvi put video da se ovako radi (doduše nisam zimi mnogo ni leteo), parkiraju se avioni na jednom delu piste i pridju sa svake strane po dva kamiona kojima upravljaju sa ove platforme i ispolivaju avion tečnošću. Mislim možda je ovo uobičajeno ali je meni bilo zanimljivo
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 25 Nov 2021, 20:31
od Harvey Specter
Interesantno sletanje
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 27 Nov 2021, 19:40
od Harvey Specter
Kako su ovi uspeli da slete.
Ryanair Boeing 737 (9H-QDG) damaged by heavy bird strike while on approach to Bologna Airport in Italy
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 28 Nov 2021, 18:54
od Гага
У среду-25.11.2021. се појавила прича на јутјубу о великој авионској несрећи ЈАТ-овог авиона Мекдоналдс са лета 367, који је експлодирао изнад тадашње Чехословачке код места Српска Каменица у јануару 1972. године. Сви знамо да је тада једина особа, стјуардеса Весна Вуловић, једина преживела пад авиона са 10.190 метара.
Woman Falls from 33,000 feet After a Jet Explosion — And Lives for 44 More Years
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 29 Nov 2021, 18:02
od zuzazu
Istanbul danas, udari vetra do 95 kmh
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 29 Nov 2021, 21:17
od BAJKER
Ti si sletao i sa dosta jacim vetrom, za clanove foruma koji to nikada nisu videli evo tog videa.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 29 Nov 2021, 21:41
od zuzazu
Jeste, ali je bilo cisto, vetrina je sve oduvala a ovde je bas bila kurolomija sa oblacnoscu, kumulonimbusima i kisom.
Ovo se desava na novom aerodromu u Istanbulu, na obali Crnog mora. Interesantno je da je vreme na Sabihi, uz obalu Marmare, bilo bar 50% bolje.
Ne bih postavljao fotke od danas, posto nisu moje - poletali su sa indikacijom “windshear”, sto nas uce da je najstroze zabranjeno, a onda te (operativni centar, citaj: menadzment) tera da poletis na ovakvo vreme.
Ko nema 00 da se usprotivi, krene…
Normalno, ako se nesto desi - glup pilot poleteo gde se ne polece, mrtva usta ne govore.
Uporno govorim da je avijacija otisla u kypat3, i kada se penzionisem necu putovati avionom.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 29 Nov 2021, 22:15
od Harvey Specter
Nažalost nije samo avijacija. Više manje su sve profesije pukle, a o čemu dovoljno govori trenutna situacija u kojoj se svet nalazi, a bolje sigurno neće biti.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 30 Nov 2021, 03:02
od snork
BAJKER napisao: 29 Nov 2021, 21:17
Ti si sletao i sa dosta jacim vetrom, za clanove foruma koji to nikada nisu videli evo tog videa.
Gledam ovaj video po milioniti put, uvek me pozitivno fascinira kapetan Zu kako vešto upravlja mašinom, a nasmeje me i zabrine mali na desnom sedištu, koji je sklopio ruke (verovatno se moli bogu ) i nije reagovao na kapetanove komande da bar malo pomogne tako što će čitati instrumente.
Tvoja obrada snimka je takođe ekstra, a Bee Gees - Staying Alive mi u trenutku stvara flashback-ove nekih mnogo srećnijih vremena, i za avijaciju i inače.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 30 Nov 2021, 08:08
od McGruja
Ja samo zamišljam automatizaciju
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 30 Nov 2021, 08:32
od zuzazu
Dugo od te automatizacije nece biti nista, pogotovo kada je ovakvo vreme u pitanju.
Limit bocnog vetra sa autopilotom za 737 je 20 kts. Dva puta sam ga pustio da (proba) da sleti sa 17 kts, i oba puta sam morao da iskljucim autopilot i uzmem na ruke. Tako da vise ne probavam nista. Oba puta sam vodio racuna da bude vetar bez udara.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 30 Nov 2021, 19:54
od Harvey Specter
zuzazu napisao: 29 Nov 2021, 18:02
Istanbul danas, udari vetra do 95 kmh
88400AB5-354B-407D-85F6-5F4D76128675.jpeg
zuzazu napisao: 30 Nov 2021, 08:32
Dugo od te automatizacije nece biti nista, pogotovo kada je ovakvo vreme u pitanju
Airbus najavljuje A350F kao single pilot flying, ne znam koliko je to za pocetak realnija opcija od potpune automatizacije
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 01 Dec 2021, 10:40
od zuzazu
Po meni, jos jedna u nizu (samo)reklama za Bus. Upravo kakva je bila i A380.
Mnogo tu ima zakonskih i proceduralnih nepoznanica.
U avionu su svi sistemi najmanje udvostruceni. Utrostruceni, uglavnom. Struja ima ne zna se koliko back-upova.
Samo najkriticnija tacka cele price - covek, nece imati back-up.
I to sve radi ustede.
Ko ce preuzeti komande u slucaju pilot incapacitation u poletanju? Ko u toku leta? Ko ce sleteti avion ako je pilot crk’o?
Sta cemo sa rapid depressurization?
Ko ce da radi emergency check liste dok avionu ne rade komande?
Ili gori?