Stranica 83 od 104

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 01:26
od ljubitelj
Dusan napisao:
Ja ne sporim da je moment na tocku presudan za ubrzanje, ali mi pricamo o tome koji podatak je vazniji. Torque PRE menjaca ili snaga. Auto iz primera sa 150KS i 200Nm ce razvijati veci torque na tocku kao posledica veceg broja obrtaja. Razlog je sto je za konvertovanje torque-a kroz menjac obrtaji igraju jako vaznu ulogu ne samo sila.
Za ubrzanje je podatak koji to opisuje momenat a za maksimalnu brzinu kretanja je podatak koji to opipsuje maksimalna snaga.

Zato je za SUS motor i temu ubrzanja neophodno upotrebiti grafikon koji pokazuje ceo opseg rada motora.
Za maksimalnu brzinu nije bitan grafikon, nisu bitni ni obrtaji,Dovoljan podatak je max snaga da opise sve sto treba znati.

Menjac i prenosni odnos se uparuju prema Nm motora /grafikonu a ne prema maksimalnoj snazi.

Tako se konstruise auto.


Koji auto bolje ubrzava od 0-100 . Primer.

Auto A ima motor od 100KS i ima moment motora 100Nm sa prenosom 6:1
Na tocku ima 600Nm

Auto B ima isti motor od 100KS i ima moment motora 100Nm sa prenosom 4:1
Na tocku ima 400Nm

Oba auta imaju identican motor, isto 100KS i iste obrtaje a razlikuju se po momentu i time posledicno ubrzanju.

Podatak o 100KS sam za sebe kao sto vidis na primeru ne pokazuje ubrzavanje.

Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 04:07
od Dusan
@ljubitelj

Da li si procitao sta sam napisao? Nema potrebe da sada mesas snagu.

Torque na motoru, ili ti pre menjaca (torque koji je deklarisan od proizvodjaca i o kojem uvek pricamo) se kroz menjac konvertuje. Ono sto ti izostavljas je da je broj obrtaja RPM (revolutions per minute) znacajan faktor u konverziji kroz menjac do tockova.

Ponavljam jos jednom. Ako uzmes dva motora jedan pravi 200Nm drugi pravi 400Nm (PRE MENJACA i prvi i drugi), ako motor od 200Nm moze da se zavrti dovoljno pravice vise momenta NA TOCKU.
Zato npr. Clio RS sa 215Nm pravi vise obrtnog na tocku nego Golf 2.0 TDI koji ima preko 350Nm deklarisanih.


OBRTAJI su kljucni u ovoj diskusiji, jer TORQUE bez obrtaja je nista!

Mrzi me da postavljam linkove, pogledaj sam, ako nisi sposoban postavicu. Zakljucak je da se snaga i moment moraju uzeti u obzir, ali kao pokazatelj koji ce od 2 automobila bolje ubrzavati (pod uslovom da su ostali parametri priblizni) SNAGA je vaznija. Tu nema prostora diskusiji.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 16:23
od dragvorl
Ocisceno od neadekvatnog recnika, sledeci put ide ban na dan. Nastavite o temi bez licnih rasprava.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 16:29
od Xepoj87
Jesi li ozbiljan?
Jel to postalo neko pravilo, da se ostavlja prozivanje koje je i pokrenulo bezveznu raspravu?
I to nije prvi put, nego se stalno desava.

Ili treba ovde svakog da ironicno nazivam strucnjakom, genijalcem, pametnjakovicem i slicno bez ikakvog povoda, samo zato sto ne delim misljenje sa nekim, posto je to izgleda ok ponasanje po vasem misljenju?

Na sta lici da se takve stvari tolerisu, kao da imamo po 15 godina, pa je normalno da se tako podbadamo?

Sent from my Sony

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 16:31
od Dusan
Molim da mi se omoguci edit predhodnog posta, ako je to moguce.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 16:32
od McGruja
Nije, obrisaću ja

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 16:33
od Xepoj87
Prethodnog*
I nemoj sada da zauzimas visoki moralni polozaj, kada si ti zapoceo celu raspravu, a ne vidim povod tome.

Sent from my Sony

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 16:34
od McGruja
Smarate

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 16:37
od Xepoj87
Ja se slazem da smaramo i da se sada slobodno obrisu ovi dodatni postovi, a molim da se u buducnosti vodi vise racuna o licnim prozivkama, naravno, ne ovako selektivno, gde neki moderator iz nekog razloga, vec ko zna koji put ostavlja prozivke upucene meni, na koje ja samo odgovaram, nikada ne zapocinjem.

Sent from my Sony

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 16:43
od Dusan
Slazem se da se obrisu postovi. I izvinjavam se ako si se osetio prozvanim, ali mislim da bi bilo ok da prosiris pricu, a ne samo takva pausalna izjava.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 16:45
od Xepoj87
Naravno da je ok i naravno da je bilo dovoljno da mi to kazes bez prideva.
Odgovoricu ti cim rucam, na sta sam mislio.

Elem, sa razlogom sam ti rekao da se setis o cemu se prica, a to je sta koja stvar govori korisniku.
Ako znamo snagu, zbog cega su obrtaji bitni?
Bitan je dijagram koji ti govori sta se na kojim obrtajima dobija, ali sam broj obrtaja je nebitan.

Jel brza Mazda RX8 sa svojih 10k rpm-a od C300, koji se vrti do 6k rpma-a, a pritom je i mnogo laksa?

Ne, zato sto ima 231ks, a C300 245ks, C300 verujem da ima vise nego duplo obrtnog momenta, sto mu omogucava da isporuci vise snage kroz obrtaje.

Sent from my Sony

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 17:23
od Laki021
Torque bez obrtaja nije nista, a torque sa obrtajima = snaga :)

Takodje F = P/v...

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 17:34
od Xepoj87
Upravo tako, kada znamo snagu, obrtaji su nam nebitni, to jest, nije bitno kako se do snage doslo.
Jeste sa tehnicke strane, ali ne sa strane krajnjeg korisnika, kome broj obrtaja nece znaciti nista.

Sent from my Sony

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 17:35
od Laki021
I to mu dodje cela poenta diskusije...

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 29 Dec 2015, 17:38
od Dusan
Xepoj87 napisao:Ako znamo snagu, zbog cega su obrtaji bitni?
Bitan je dijagram koji ti govori sta se na kojim obrtajima dobija, ali sam broj obrtaja je nebitan.
Obrtaji su itekako bitni zato sto su sastavni deo racunice obrtnog momenta na tocku. A vec smo naucili da je za ubrzanje najvazniji obrtni moment na tocku.
Deklarisani moment na motoru (pre menjaca) ne govori dovoljno o ubrzanji automobila bez obrtaja. Dao sam ti primer, automobil koji ima 100Nm i vrti se do 8K RPM je brzi od automobila koji ima 150Nm i vrti se do 5K RPM, jer stvara veci moment sile na tocku. A jasno ti je da ce automtaski automobil sa 100Nm i 8K RPM praviti i vise snage.

Takodje primer formule 1, koja stvara ogroman obrtni moment na tocku, a obrtni moment na motoru je smesno mali. Menjac moze da napravi toliku konverziju zbog visokog broja obrtaja do 20k RPM, stariji motori.

Sa tim zakljucak nase sada vec tradicionalne diskusije je taj, da je snaga vazniji pokazatelj ubrzanja nekog automobila, nego deklarisani obrtni moment. Kraj.

Jel brza Mazda RX8 sa svojih 10k rpm-a od C300, koji se vrti do 6k rpma-a, a pritom je i mnogo laksa?
Ne, zato sto ima 231ks, a C300 245ks, C300 verujem da ima vise nego duplo obrtnog momenta, sto mu omogucava da isporuci vise snage kroz obrtaje.[/quote]

C300 je brzi jer ima vise snage. Jednostavno.