Nisu ovi sto "prave" vesti videli sta je pravo sletanje po Istanbulskoj kurolomiji sa brzinom vetra od 130 na sat i sa kopilotom koji se usrao od straha.
I sto je bitno to sletanje je snimljeno i objavljeno na you tube.
Nije ni cudo sto se ljudi posle plase letenja, nakon ovakvih naslova
INCIDENT: FLYDUBAI 737 HAS LESS RUNWAY THAN PLANNED!
In a recurring (?) incident, a Flydubai 737 crew lined up for departure using the wrong taxiway, further along the runway, almost overrunning it!
This incident only happened last Friday, the 18th of February. It involved Flydubai flight FZ-1746. This is a daily service, departing from Belgrade Nikola Tesla Airport (LYBE) in Serbia. Its destination is the airline’s base at Dubai International Airport (OMDB), in the United Arab Emirates.
ECB0EC28-B116-4F25-A727-3CDD52131FDE.jpeg (136.28 KiB) Pogledano 1557 puta
Izasli su na pistu na D, u mesto na E. To je nekih 900m krace, sto je tragicno i za lagan avion, a ovaj svakako to nije bio. Ne ulazim koliko je putnika bilo, ali je imao dosta goriva za let do DXB.
Posada je definitivno brzala, jer imaju nekoLiko kontrola u kokpitu - potvrda, da li je to prava intersekcija i da li je to prava pista.
Beograd je smesan za taksiranje, pogotovo poredeci sa DXB na koji posada leti svaki dan.
Sta je radio kontrolor, gde je gledao, da li ih je opomenuo, da li je smatrao da je potrebno da progovori nesto pre nego sto ovi uhvate zalet - to ne znam?
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 22 Feb 2022, 18:18
od Dare4x4
Šta znače Avram i Zoran na skici?
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 22 Feb 2022, 20:45
od Harvey Specter
zuzazu napisao: 22 Feb 2022, 17:36
Malo im je falilo da uzoru livadu…
Izasli su na pistu na D, u mesto na E. To je nekih 900m krace, sto je tragicno i za lagan avion, a ovaj svakako to nije bio. Ne ulazim koliko je putnika bilo, ali je imao dosta goriva za let do DXB.
Posada je definitivno brzala, jer imaju nekoLiko kontrola u kokpitu - potvrda, da li je to prava intersekcija i da li je to prava pista.
Beograd je smesan za taksiranje, pogotovo poredeci sa DXB na koji posada leti svaki dan.
Sta je radio kontrolor, gde je gledao, da li ih je opomenuo, da li je smatrao da je potrebno da progovori nesto pre nego sto ovi uhvate zalet - to ne znam?
Izgleda da su krenuli za prethodnim avionom, u ovom slucaju Air Serbia, a da je jos jedan avion, Swiss, u medjuvremenu sleteo, tako da je proslo sigurno jedno 5 minuta od kada su izalsi na D pa do poletanja , sasvim dovoljno da i oni i konrola letenja, shvate da su na pogresnom izlazu. Stvarno ne znam sta je moglo da se desi, al totalno mi je nerealno da se izgube na aerodromu kao sto je BEG.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 22 Feb 2022, 22:23
od H4wkeye
Ako ga je taj na zemlji primetio da je usao na pogresno mesto, sto nije obavestio kontrolni toranj? Kako toranj nije primetio isto to? Mislim, pitam, ne znam kako sve to funkcionise.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Feb 2022, 06:15
od snork
Dare4x4 napisao: 22 Feb 2022, 18:18
Šta znače Avram i Zoran na skici?
Na navigacionim kartama se bitnim tačkama daju nazivi koji se lako izgovaraju, često znače nešto na lokalnom jeziku, ili su bazirani na geografskom nazivu (toponimu), a u ovom konkretnom slučaju na ličnim imenima. Suština je da svim učesnicima u komunikaciji bude jasno na šta se misli, čak i u uslovima loše radio veze.
Ako sam nešto pogrešno napisao, molim neka me upućeniji isprave.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Feb 2022, 11:26
od zuzazu
H4wkeye napisao: 22 Feb 2022, 22:23
Ako ga je taj na zemlji primetio da je usao na pogresno mesto, sto nije obavestio kontrolni toranj? Kako toranj nije primetio isto to? Mislim, pitam, ne znam kako sve to funkcionise.
Prilikom trazenja klirensa, ako pilot zeli da poleti sa ovakve intersekcije, trebalo bi da to najavi kontroli: “Request take off from delta intersection”
Lepa je saobracajna kultura, da kontrolor na fin nacin podseti pilota koliko je to kratko: “Fly Dubai 1746, clear take off RWY 30 from D intersection. Remaining runway 2000 meters”
Tako se to radi u svetu, a na Beogradskom aerodromu dugo nisam bio, ali ne verujem da se nesto promenilo na bolje po tom pitanju.
Sigurno je Er Srbija “povukla” Fly Dubai, sto mu nije opravdanje, a sigurno je i kontrolor “zaspao” i nije odreagovao na bilo koji nacin (koliko je poznato na osnovu sturih informacija koje NIKADA NECEMO DOBITI OD DIREKTORATA).
Moja bi odluka bila, i to uvek radim, cak i kada je avion lagan, da koristim punu duzinu piste - covek nikad ne zna gde djavo spava.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Feb 2022, 13:05
od H4wkeye
Hvala za objasnjenje, Zu.
Sent from my SM-G780F using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Feb 2022, 18:37
od zuzazu
Evo jos jednog katastrofalnog primera koji jasno govori kuda ide avijacija.
Detence na desnom sedistu aviona koje pojma nema sa frazeologijom, smotani kontrolor letenja ( kasnije i kontrolorka), i kapetan aviona koji se ne oglasava ali onaj ko zna sta da gleda i koliko traje koja procedura - zna da je ovaj spreman za apsanu: