dragan napisao: 10 Jul 2024, 13:12
Hahah, koliko si samo uporan.
Koja je trenutna potrosnja na tvoj Jazzu na 130kmh, u uslovima bez koliko-toliko drugih spoljnih uticaja? I na koliko rpm se tad vrti motor?
Sent from my 2201123G using Tapatalk
Honda hibridi nemaju obrtomer, kao što ga nemaju, recimo, ni Ford ili Nissan hibridi, već imaju samo instrument koji pokazuje trenutno angažovanu snagu hibridnog sklopa. Eto ih ispod dve fotografije, Kuga i Honda ( ista je „tabla“ sada kod svih aktuelnih Honda hibrida, osim Jazz-a ). Dakle, pojma nemam za bilo koji od tih hibrida na koliko obrtaja se vrte pri kojoj brzini ( kada im SUS radi ).
Što se tiče „trenutne potrošnje“ kod klasičnog hibrida, čak i pri konstatnoj brzini ona periodično osciluje (zato jer se često menja angažovani nivo SUS-a, jer kada na kratko dodješ u EV mod, SUS je angažovan sa 0%, a kada posle radi i kao generator, tada troši i više nego bi trošio da radi samo kao pokretač točkova, bez da istovremeno pokreće i generator ).
Ja „trenutnu potrošnju“ hibrida pri bilo kojoj konstatnoj brzini merim tako što na odgovarajućim lokacijama ( bez nagiba ) dodjem do željene brzine ( 120-130-140 ), uključim tempomat i tada resetujem bord i onda ga na toj konstantnoj brzini držim što veću distancu ( barem 3-4 km, manje nikada, nekada bude i po 7-8 km, ako uslovi dozvole ). Tokom te distance prosečna potrošnja u početku dosta osciluje ( baš zbog tih čestih paljenja i gašenja SUS-a ), ali, već posle ta oko 2,5-3 km potrošnja postaje skoro konstantna. Posle to izmerim i u kontra smeru, taj isti dan. Pa i par puta u par dana kada imam prilike i volje.
Moj Jazz Crosstar pri 130 bi trebalo da troši 6,2. Tako to kažu WLTP deklaracije, onaj Extra High Speed. A i iskustveno je tu negde. Oko 6. Običan Jazz ( koji nije Crosstar ) bi u istim uslovima trebalo da troši 5,8 ( u najnižem i srednjem paketu opreme ) i 5,9 ( u najvišem ). To je cena nešto lošije aerodinamike Crosstar-a.
Ja nisam Jazz uzeo zbog potrošnje, ni ekonomskih pobuda ( niti mislim da hibrid može da mi se „isplati“ ni za „milion godina“ pošto nisam taksista ), već slučajno, tražio sam neko vozilo koje sme da vozi „mladi vozač“ ( da je do 80 kW, a u saobraćajnoj se za hibrida i vidi samo snaga SUS-a ), a i imao sam od „mladog vozača“ i želju da to bude automatik. Ali, i pre nego mi je ovaj Jazz „uleteo“, imao sam prilike da ga vozim par dana i da se oduševim zbog ugodjaja koji hibrid pruža u gradskim uslovima, kada možeš veći deo vremena gradske vožnje da provedeš u EV modu. Bestrzajno, bez ikakvog cimanja, slušanja rada motora ili osećanja oscilacija rada Start & Stop sistema pri svakom zaustavljanju. Neki EV bi u tim uslovima bio još lagodniji za samu vožnju, ali, bilo koji hibrid ipak ima mnogo veću autonomiju izmedju dve dopune, a i meni logistički lakšu i vremenski kraću dopunu. A sve to i dalje uz dosta vožnje baš u EV modu.
Za mene, hibrid ima istinskog smisla samo u gradskim uslovima. Kako iz perspektive vozačkog ugodjaja, tako i same potrošnje. Van grada je to za moj ukus potencijalno dosta diskutabilno u oba smisla.
Imam poslovno Yarisa 1,5 od 125 ks i ono je meni ( magistralno ) zabavnija čigra od bilo kog hibrida. Ide kao lud, motor sa 3 cilindra voli da se vrti kao nenormalan ( razvija maks. snagu na 6.600 o/min ), a troši relativno malo kako dobro ide. Evo, aplikacija „My Toyota“ na telefonu veli da je u junu imao 1.996 km „u nogama“ uz prosek brzine 60 km/h i potrošnje 6,1. Inače, po WLTP Extra High Speed on troši 5,4. I zaista pri oko 130 kmh i troši samo oko 5,5 litara.
A evo je ispod i jedna slika borda hibridne Kuge, kada sam u nju seo, prosek potrošnje je bio 8,0 uz prosek brzine od oko 33 km/h na prethodnih 3.277 km ( od čega 717 km u EV modu, što znači da je EV mod bio oko 22% ukupne distance, dok je meni EV mod bio blizu 26% ). Prosto, prosečna potrošnja i kod hibrida zavisi od „milion faktora“.