ljubitelj napisao: 11 Jul 2024, 10:21
pedalaš napisao: 10 Jul 2024, 12:06
Ali, kada vi „isterate“ sve te hibride na auto put, „dignete“ ih na 130 km/h, eh ... Pa, tada je to sasvim neka druga energetska priča. Tu nema vožnje „bez gasa“. Pa samim time nema ni regenerativnog (besplatnog) punjenja struje. Ima struje samo iz generatora. A koga pokreće - ko? Pa, samo SUS, koji pri tome pokreće i točkove ( bar kod Toyote, Forda i Honde), osim ako je hibridni sklop trenutno u EV modu, a pri 130 km/h EV mod je moguć retko i veoma kratkotrajno ... I tako deo energije SUS-a (deo potrošenog goriva) ode na pokretanje generatora, a deo na pokretanje točkova. I tako troši manje benzina ??? U kojoj to „bajci“ ?
Da probam da shvatim tvoju postavku...
Voziš se ravnomerno po autoputu nekom brzinom, recimo 130km/h, i održavaš je.
Znači nema ubrzavanja ni kočenja.
I radi SUS motor koji pokreće točkove tako što vrši rad adekvatan otporu kretanja. (dakle ako nema ubrzavanja nema ni povećanja otpora kretanja).
I onda tek tako iz ničega aktivira se generator koji opterećuje SUS motor, troši njegovo gorivo i radi šta?
Puni tu malecnu već napunjenu bateriju?
E ono što ne shvatam u toj tvojoj postavci zašto bi se uopšte aktivirao generator kada se ne koristi struja kao pogon ni na koji način, niti je potrebna proizvodnja struje pošto nema ni potrošnje struje.
I ako se već aktivira generator i puni stalno tokom vožnje autoputem gde onda "nestane" ta energija jer baterija kada se jednom napuni očigledno ne može dalje da prima/ akumulira energiju?
Ja koliko znam uvek i svuda važi zakon održanja energije a ova tvoja postavka da stalno radi generator i stalno troši gorivo od opterećivanja SUS mi deluje nemoguća da zadovolji tak zakon fizike.
Možda nisam dobro shvatio pa ako želiš pojasni to što je (meni) znak pitanja.
Ako voziš na auto putu „pod tempomatom“ klasičan hibrid Honde ili Forda, ideš recimo 120 ili 130 km/h i posmatraš indikator za „trenutnu potrošnju“, on mnogo osciluje:
a) „neko vreme“ piše da je trenutna potrošnja „nula“,
b) „neko vreme“ je potrošnja ( lupiću ) 10 litara
c) „neko vreme“ je ( lupam ) možda 5 litara ( nekada ).
I tako u krug. Uglavnom. A prosek potrošnje bude posle par kilometara bude zakucan. Bude 6, 7, 8 ..., zavisno od konstantne brzine kretanja.
Ono pod „a“ SUS je za to vreme bio ugašen ( jer se baterija prethodno putem generatora napunila na potreban nivo da bi bio moguć EV mod ) i vozilo se kretalo samo snagom elektromotora.
Ono pod „b“, za to vreme je SUS bio više opterećen od potrebnog ( za samostalno kretanje vozila samo snagom SUS-a ), jer tada SUS delom svoje snage pokretao točkove, ali je delom snage i pokretao generator, koji je opet delom proizvedene struje punio bateriju ( do najviše 60-70% napunjenosti kod Honde, a Ford ima totalno neprecizan indikator napunjenosti baterije da je to katastrofa, „u trećinama“, ali, recimo do 2/3 ), a delom proizedene struje generator je hranio i pogonski elektromotor, koji je takodje pokretao pogonske točkove, paralelno sa SUS-om.
Ono pod „c“ ( kada se dešava ), to bi bilo za vreme dok je vozilo bilo pokretano paralelno snagom SUS-a i snagom pogonskog elektromora ( ali za to vreme nije radio generator, već se elektromotor za to vreme snabdevao samo strujom iz baterije, dok ju je bilo ). Ne znam zašto u tim trenucima se SUS nije potpuno ugasio i zašto odmah nije prešao u EV mod. Ne znam.
Tako se meni čini. Da se kod Honda i Ford hibrida SUS „non-stop“ povremeno pali i gasi. Pa i na auto putu, pri konstatnoj brzini. Osim ako ga zaista dosta i/ili maksimalno opteretiš. Tad se SUS nikada ne gasi.
Honda povremeno i kratkotrajno može da ima i varijantu „d“ ( pravila kao da nema, tj. nikada ga ja nisam potpuno do kraja provalio ), kada SUS pokreće samo pogonske točkove, bez da je struja na bilo koji način angažovana ( niti se baterija puni, niti se prazni, a nisu aktivni ni generator, ni pogonski elektromotor ). Nisam to primetio kod Forda.
Inače, postoji i posebna vrsta prikaza na ekranu kada možete da pratite „tokove enegerije“, koji tačno u svakom sekundu pokazuje 1. odakle, 2. koja i 3. kuda energija ide. Ali je van razuma da u to duže „blejite“, sem da ste možda na auto putu i sa uključenom poluautonomnom vožnjom.
Tako da nemam fotografije prikaza "toka energije" pri brzinama sa auto puta koje bi pokrile sve te faze koje sam pomenuo. Da sam tada znao da će jednom negde rasprava ići ovim putem, imao bih danas te fotografije.

Imam ih samo za neke od faza „toka energije“, ali, van auto puta. Za Forda i Hondu. Neke kao ove fotografije ispod.